Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
19:49 21 07 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Hotelul Aida, amendat de ANPC Bilanţul controalelor de la Saturn - scaune rupte, saltele găurite, băi cu mucegai, bucătărie execrabilă (galerie foto)

ro

05 Aug, 2015 00:00 1854 Marime text
De-a lungul Drumului European E 87 se află înșirate cele 15 stațiuni care pun la dispoziția turiștilor peste 250.000 de locuri de cazare. Deşi se face turism de atâţia ani, în ce priveşte calitatea serviciilor oferite, agenţii economici sunt departe de ideal. 
Serviciile rămân deplorabile, iar preţurile mari pentru ceea ce oferă litoralul românesc, conform spuselor turiştilor veniţi din toate colţurile ţării. Președintele Autorității Naționale de Protecție a Consumatorului (ANPC), Marius Dunca, a controlat, vara asta, stațiunile de pe litoral. Un lucru este cert: mai avem multe de învățat la capitolul turism. Zeci de turişti s-au plâns că sunt obligaţi să doarmă sub cerul liber pentru că hotelurile unde şi-au făcut rezervarea prin agenţiile de turism nu mai au camere. S-a întâmplat la Eforie Nord, unde oamenii îşi plătiseră cazarea anticipat, şi ieri, la Saturn. 
 
Familiile care ar fi trebuit să se cazeze la hotelul Aida din staţiunea Saturn au aflat că nu au unde să stea. Vă imaginaţi nervii, oboseala şi bătaia de joc pe care s-au văzut nevoiţi să le înghită oamenii veniţi pe litoral, cu copiii după ei. Angajații de la recepție încercau să tragă de timp, spunând că problema se va rezolva. Dar nu a fost așa. După cinci ore de așteptare, mulți dintre ei au adormit în mașini. Când în sfârşit au fost cazaţi, oamenii au avut parte de un alt şoc: condiţiile de cazare erau execrabile. Şeful ANPC a postat imagini din timpul controalelor, imagini care vorbesc de la sine despre condiţiile de acolo. Saltelele erau găurite, mobila foarte veche, băi cu mucegai, iar lenjeria, inutilizabilă. Oamenii au fost inspiraţi şi şi-au adus lenjerii de acasă. Reprezentanții hotelului le-au oferit turiștilor cazare în altă unitate, la hotelul Caraiman, dar acolo lucrurile erau și mai rele, așa că mulți au refuzat oferta. Oamenii spun că și-au luat vacanța prin agențiile de turism, în urmă cu câteva luni, și au plătit în avans. Unii sunt deciși să meargă în instanță.
 
După controlul desfăşurat la hotelul Aida, preşedintele ANPC, Marius Dunca, a confirmat cele spuse de turişti, precizând că bucătăria unităţii hoteliere a fost închisă până la remedierea deficienţelor. Şeful ANPC a constatat că vina era a proprietarului hotelului, investiţiile în unitate se făcuseră doar în băi, restul fiind exact ca în 1970, când a fost construită unitatea hotelieră, scaunele erau rupte, iar feţele de masă erau murdare. Pentru aceste nereguli, inspectorii ANPC au sancţionat hotelul Aida cu suma de 20.000 de lei, jumătate din sumă pentru faptul că turiştii nu s-au putut caza, deşi plătiseră sejurul, iar cealaltă jumătate pentru neregulile din bucătărie. Dunca i-a sfătuit pe turişti, înainte de achiziţionarea unei vacanţe, să se informeze mult mai bine despre locul unde vor merge, iar în cazul în care drepturile le sunt încălcate, să sesizeze instituţiile statului. Proprietarul şi-a asumat angajamentul că, până în sezonul viitor, va moderniza hotelul.
 
O situaţie similară a avut loc luni, la un hotel din Eforie Nord, unde zeci de turişti care plătiseră concediul nu au putut fi cazaţi pentru că nu mai erau locuri, dar, în cele din urmă, conducerea unităţii a găsit soluţii la hoteluri similare, iar în unele cazuri, chiar a propus prelungirea sejurului cu două zile, pe cheltuiala unităţii de cazare.

Ti-a placut articolul?

Comentarii