Ziua Dobrogei, 139 ani
14 noiembrie 1878 - 14 noiembrie 2017
14:24 18 10 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Consiliul Judeţean Constanţa înfiinţează postul de administrator public Consilierii, chemaţi să voteze atribuţiile "şefului apolitic" al administraţiei judeţene! Cine este în cărţi?

ro

25 Apr, 2017 00:00 4047 Marime text
Consiliul Judeţean Constanţa (CJC) va avea un administrator public. Potrivit convocatorului şedinţei CJC din 28 aprilie, consilierilor judeţeni li se cere votul privind aprobarea atribuţiilor funcţiei de administrator public, a obiectivelor şi a criteriilor de performanţă ce trebuie îndeplinite de către administratorul public, a contractului-cadru de management, a criteriilor şi a procedurii de selecţie a candidaţilor şi a regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiei de administrator public la nivelul judeţului Constanta. Surse politice şi din administraţie, acreditează ideea că acest post care va fi ocupat în baza unui contract de management ar putea fi ocupat de Mirela Matichescu, consilier personal a preşedintelui CJC, Marius Horia Ţutuianu.

Consilierul personal al preşedintelui Consiliului Judeţean vorbeşte engleza şi franceza, iar potrivit CV-ului, se declară un bun organizator, o persoană cu gândire analitică, bună cunoscătoare a strategiilor de afaceri. În perioada 1991-1993 a susţinut studii de scurtă durată în domeniul tehnic - utilaje şi instalaţii portuare la Universitatea „Ovidius“ din Constanţa.

În perioada 1993-1997 a urmat cursurile Facultăţii de Ştiinţe Economice, specializarea Relaţii Internaţionale, la aceeaşi universitate. În 2001, se înscrie şi la Facultatea de Psihologie, tot la Universitatea „Ovidius“, pe care nu o finalizează şi cu diplomă de licenţă. Din 2013 urmează mai multe cursuri de diplomaţie, politică externă sau pentru calificarea ca specialist în parteneriatul public-privat, cursuri organizate de Institutul Diplomatic Român, CCIR sau SC PPP Reaserch Center. Din 2015, urmează un masterat în curs de desfăşurare la Academia Naţională de Informaţii „Mihai Viteazu“. 
În perioada 1998-2006  a fost director comercial la SC Pro Impres SRL Constanţa. Din luna mai 2006 până în luna noiembrie 2007 este director comercial la SC Event Club SRL. Mirela Matichescu a deţinut, în perioada aprilie 2009 - aprilie 2010, funcţia de director general la SC Matti Company SRL, ulterior devenind director economic la SC Everest Construct SRL. La 19 februarie 2013, Mirela Matichesu era numită vicepreşedinte cu rang de subsecretar de stat al Autorităţii Naţionale pentru Turism.

În septembrie 2014 a fost numită preşedinte al instituţiei, înlocuindu-l astfel pe constănţeanul Răzvan Filipescu, care a ocupat această funcţie din aprilie 2013. În luna octombrie 2015, Mirela Matichescu şi-a dat demisia din funcţia de preşedinte al Autorităţii Naţionale pentru Turism, din motive personale, aşa cum a declarat la acea vreme. Înainte de revenirea la Constanţa, ultimul loc de muncă consemnat al Mirelei Matichescu a fost la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, ca director de cabinet al preşedintelui instituţiei, Bogdan Marcel Pandelică.Din luna martie a acestui an, Matichescu este preşedintele Consiliului de Administraţie al Spitalului Clinic Judeţean Constanţa.

Competenţele şi atribuţiile administratorului public 

Conform art. 113 din Legea nr. 215/2001, republicată şi actualizată, a administraţiei publice locale, administraţiile judeţene pot crea în organigramă postul de administrator public. Potrivit legii, administratorul public poate îndeplini, în baza unui contract de management, încheiat în acest sens cu preşedintele consiliului judeţean, atribuţii de coordonare a aparatului de specialitate sau a serviciilor publice de interes judeţean.

Preşedintele consiliului judeţean poate delega către administratorul public, în condiţiile legii, calitatea de ordonator principal de credite.
Administratorul public va fi angajat în baza unui contract de management încheiat pe perioada mandatului preşedintelui.
Potrivit contractului de management, administratorul public se va putea ocupa de coordonarea şi urmărirea derulării programelor guvernamentale de finanţare a lucrărilor de infrastructură de interes judeţean, precum şi de gestionarea proiectelor cu fonduri nerambursabile.

Administratorul public, şeful apolitic al CJC

Funcţia de administrator public reprezintă un post specific administraţiei publice locale. Scopul introducerii funcţiei de administrator public a fost acela de a profesionaliza administraţia locală prin îmbunătăţirea şi fluidizarea sistemului de furnizare a serviciilor către cetăţeni, de a gestiona un proces continuu de situaţii în vederea satisfacerii interesului public al unei anumite comunităţi.
La nivelul comunităţilor locale, administratorul public, preşedintele consiliului judeţean şi consiliul judeţean creează cadrul adecvat identificării problemelor şi propunerii de soluţii pentru remedierea acestora prin elaborarea şi implementarea unor planuri de acţiuni locale.
 
Delegarea prin act administrativ a unora dintre atribuţiile pe care le are preşedintele CJ, în scopul eficientizării activităţii instituţiei în relaţia cu cetăţenii, poate contribui la consolidarea eforturilor privind reforma în administraţie. Prezenţa administratorului public se conturează ca o necesitate a managementului public modern în contextul separării palierului politic de cel executiv.
 
Administratorul public poate fi angajat la propunerea preşedintelui consiliului judeţean, cu aprobarea CJ, ca urmare a unui concurs. Numirea şi eliberarea din funcţie a administratorului public sunt realizate de preşedintele consiliului judeţean pe baza unor criterii, proceduri şi atribuţii specifice aprobate de aleşii judeţeni, în funcţie de complexitatea atribuţiilor delegate; el participă, este consultat în procesul de alocare a resurselor materiale, umane, informaţionale, financiare, în vederea realizării indicatorilor de performanţă prevăzuţi în contractul de management.
 
Salariul administratorului public se stabileşte de preşedintele consiliului judeţean, în funcţie de tipul unităţii administrativ-teritoriale şi de atribuţiile stabilite în fişa postului. Oricum, limita minimă este nivelul salariului de bază al secretarului unităţii administrativ-teritoriale, iar limita maximă este indemnizaţia preşedintelui consiliului judeţean.

Ti-a placut articolul?

Comentarii