Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
22:27 18 07 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Reorganizarea Cancelariei prim-ministrului. Ordonanța intră în transparență publică săptămâna viitoare

ro

18 Jul, 2025 19:33 148 Marime text

 
  • Ordonanța de Guvern care vizează reorganizarea activității Cancelariei prim-ministrului va intra săptămâna viitoare în transparență publică, anunță șeful Cancelariei, Mihai Jurca.
     
Ordonanța de Guvern care vizează reorganizarea activității Cancelariei prim-ministrului va intra săptămâna viitoare în transparență publică, anunță șeful Cancelariei, Mihai Jurca, conform Agerpres.

„Procesul de reorganizare a Cancelariei are mai multe etape și nu se va întâmpla de mâine. Săptămâna viitoare vom pune în transparență publică ordonanța de Guvern care reglementează reorganizarea activității Cancelariei, urmând ca aceasta să fie transmisă atât sindicatelor, cât și reprezentanților angajaților, alături de care am avut o discuție informală”, a spus Mihai Jurca, într-o conferință de presă susținută la Palatul Victoria.


După perioada de consultare de minimum zece zile, ordonanța ar urma să intre pe agenda ședinței de Guvern. După aprobare, va fi redactat regulamentul de organizare a concursurilor.

„Cred că toți colegii care sunt competenți și profesioniști vor rămâne în structură. Sigur, nu pot rămâne toți, pentru că sunt mai puține posturi. Dar este responsabilitatea coordonatorilor de departamente să-i aleagă pe cei mai buni, pentru că vor avea mai puțin personal, dar vor face aceeași muncă”, a declarat Jurca.


Persoanele care nu activează în Guvern nu se vor putea înscrie la concurs, a mai precizat el.

„Prevederile legale sunt foarte clare pe această situație. Persoanele care nu sunt astăzi în Guvern nu se pot înscrie la concurs. Va conta foarte mult fișa de post pe care o redactează fiecare coordonator de departament. Vor conta niște principii pe care le vom impune tuturor celor care dau concurs - mă gândesc aici la profesionalism, mă gândesc la niște chestiuni foarte importante”, a afirmat Jurca.


Mihai Jurca a apreciat că ar fi corect, din perspectiva „percepției sociale”, ca persoanele care au atins vârsta de pensionare să renunțe la aceste posturi, în favoarea celor mai tineri, care se bazează doar pe salariu.

„Cred că ar fi bine ca cei care sunt pensionari și au o pensie și mai doresc să ocupe această funcție, chiar dacă legea le permite să o facă, cred că e mai sănătos ca ei să renunțe, pentru că nu este corect, din perspectiva percepției sociale, ca un tânăr sau o persoană care are doar un venit, și anume salariu, să plece, dar să rămână o persoană care are și pensie, și salariu. Nu am niciun fel de problemă cu oamenii care încă pot munci. Și vreau să vă spun că există în Cancelarie oameni care au vârstă de pensionare, dar care nu și-au depus dosarul de pensionare și au rămas să muncească. Și au tot respectul meu, pentru că, chiar și în condițiile în care ar putea să stea acasă, ei rămân la muncă; și nu e o muncă ușoară și nu va fi o muncă ușoară”, a declarat el.


Personalul Cancelariei prim-ministrului ar urma să fie redus cu 40%, ceea ce va genera o economie lunară de 850.000 de lei, a anunțat, vineri, Mihai Jurca.

Numărul consilierilor de stat va fi diminuat de la 16 la 11, iar numărul secretarilor de stat va ajunge la 4 (față de 5, în prezent). Aparatul consilierilor va scădea de la 42 la 14.

Mihai Jurca a explicat că în prezent Cancelaria prim-ministrului are în total 176 de posturi, cu un număr de 15 posturi vacante. Dintre acestea, 99 sunt dedicate corpului administrativ, iar diferența de 77 o reprezintă posturile demnitarilor publici.




Citește și:
Ilie Bolojan propune reducerea numărului de polițiști locali și dispecerate comune cu Poliția Națională
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii