Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
00:33 14 12 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Traficul de coşmar va dura 90 de zile CN APM SA Constanţa bagă în reparaţii Digul de Sud

ro

20 Aug, 2016 00:00 1344 Marime text
 

Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa (CN APMC) a depus la Agenţia pentru Protecţia Mediului Constanţa memoriul de prezentare a proiectului „Reparaţii Dig de Sud - Dala de coronament“, în vederea obţinerii acordului de mediu. Durata de realizare a investiţiei este de 90 de zile.
 
Proiectantul general este SC ABC Val SRL, iar proiectantul de specialitate, SC Kossy Structures SRL. Sectorul de drum este amplasat în portul Constanţa, pe coronamentul Digului de Sud. Terenul pe care se află sectorul de drum în lungime de 1.880 m, având o suprafaţă de 18.048 mp, ce face obiectul proiectului, este în proprietatea CN APM SA Constanţa. Reparaţiile sunt necesare în vederea asigurării circulaţiei pe drumul existent în condiţii de siguranţă.
 
Conform OMT nr. 45/1998 - ordin pentru aprobarea normelor privind încadrarea în categorii a drumurilor publice, drumul este încadrat ca având clasa tehnică IV. Traficul desfăşurat pe acest drum se înscrie în clasa de trafic greu - mijloace de transport alcătuite din autoturisme şi autoutilitare cu sarcină mai mare de zece tone.În perioada de execuţie, materiile prime vor fi doar cele specifice execuţiei lucrărilor de construcţie:
  • pentru lucrările de construcţii - beton, ciment, agregate, armături (oţel, sârmă trasă netedă pentru beton armat, plase sudate pentru beton armat, produse din oţel), nisip, mixtură asfaltică, metal, materiale plastice, aditivi, emulsie bituminoasă, oţel, ţiglă bituminoasă, pământ pentru umplutură - aprovizionarea de va face de la depozitele de materiale de construcţie din zonă şi vor fi aduse la obiectiv de către furnizor;
  • materii auxiliare utilizate: combustibil pentru transport, aditivi pentru beton, substanţe parafinoase, materiale bituminoase.  
Având în vedere că traficul va creşte semnificativ după reabilitarea drumului, proiectarea atentă a sistemului de semnalizare şi a marcajelor poate asigura sporirea siguranţei circulaţiei atât pe traseul studiat, cât şi pe drumurile de acces la acesta. Realizarea proiectului are ca efecte fluidizarea traficului rutier şi îmbunătăţirea accesului în zonă, ceea ce ar putea conduce la creşterea activităţilor în acest loc.
 
Lucrările de reparaţii ale drumului se vor executa sub circulaţie, pe jumătate de cale, pe tronsoane bine stabilite, în concordanţă cu tehnologia de execuţie. Pe timpul execuţiei lucrărilor se vor institui restricţii de viteză şi interdicţii de oprire, parcare sau acces. Toate punctele de lucru vor fi semnalizate corespunzător cu legislaţia rutieră şi  cu cea de protecţie a muncii.
 
După terminarea lucrărilor pregătitoare, se va trece la executarea lucrărilor de bază, adică a lucrărilor de terasamente propriu-zise, care constau în: săparea pământului din debleuri, camere de împrumut sau şanţuri, încărcarea, transportul şi nivelarea pământului în rambleu, compactarea pământului.
 
Din grupa lucrărilor de finisare fac parte operaţiile necesare pentru aducerea platformei, a taluzurilor şi a dispozitivelor de evacuare a apelor de suprafaţă într-o stare bună de funcţionare şi o prezentare estetică corespunzătoare.

Ti-a placut articolul?

Comentarii