De-ale iernii
Evenimentele iernii in Constanta
03:52 22 01 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Este oficial Proiectul de suflet al lui Mazăre, şoseaua de coastă, stopat de MDRAP şi de Făgădău

ro

06 Feb, 2016 00:00 2795 Marime text
Măreţului proiect al lui Radu Mazăre, de pe vremea când era primar al Constanţei, menit să amenajeze zona de acces în Portul Turistic Tomis şi Plaja Modern, proiect cunoscut de către constănţeni sub titulatura de „Şoseaua de coastă“, i s-a pus cruce. Decizia este definitivă: şoseaua de coastă, proiectul de suflet al lui Mazăre, nu se mai face. Cel puţin nu în termenul care a fost promis.
 
Pe data de 2 februarie, la ora 10.24, procedura de achiziţie publică a fost stopată pe portalul achiziţiilor publice (SEAP). Motivul anulării - „Abateri grave de la prevederile legislative afectează procedura de atribuire sau este imposibilă încheierea contractului“.
La baza acestei decizii a stat Dispoziţia viceprimarului municipiului Constanţa nr. 198/15.01.2016, întrucât autoritatea contractantă nu dispune de fonduri în vederea încheierii contractului de achiziţie, în urma rezilierii contractului de finanţare, conform Deciziei nr. 3/13.01.2016 a Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.
 
„S-a anulat şi punct. În baza deciziei MDRAP prin care, la cererea noastră, a fost reziliat contractul de finanţare pentru amenajare, întrucât nu aveam timp să-l terminăm până la 31 decembrie. Oricât de bune ar fi fost negocierile, nu puteam să facem în două luni ce era programat de făcut în 18 luni. Proiectul va fi depus de îndată ce se vor deschide liniile de finanţare. El se regăseşte în strategia integrată de dezvoltare urbană a municipiului Constanţa şi o să îl depunem în continuare. Nu avea rost să riscăm şi să plătim din banii noştri. Bineînţeles că nu se renunţă la acest proiect. Este evident că în situaţia dată era imposibilă încheierea contractului“, a declarat viceprimarul cu atribuţii de primar al Constanţei, Decebal Făgădău.
 
În luna septembrie a anului trecut, o firmă din Cluj-Napoca, SC Tecte SRL, câştiga contractul „Amenajarea integrată a zonei de acces în Portul Turistic Tomis şi Plaja Modern“. Contractul, în valoare de 32.338.591,85 de lei, era atribuit de Primăria Constanţa. Anunţul era făcut de primarul interimar al municipiului Constanţa, Decebal Făgădău, după şedinţa de îndată a Consiliului Local Municipal Constanţa din 9 septembrie.
 
„În momentul de faţă, suntem în discuţii cu ei, deoarece noi putem utiliza fondurile structurale (bani europeni) până pe 31.12.2015. Dacă ai început un proiect şi nu l-ai terminat, trebuie să dai banii înapoi. Ministerul Dezvoltării şi Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional au obţinut o derogare din partea Comisiei Europene ca, pentru proiectele aflate în implementare şi care au şanse reale de a fi finalizate până în luna iunie 2016, să împărţim costurile după cum urmează: ce putem să cheltuim până la 31 decembrie - din costuri structurale, ce depăşeşte data de 31 decembrie 2015 - din bugetul local. În felul acesta, nu mai dăm înapoi banii pe care i-am utilizat. I-am rugat pe parteneri să facă o analiză şi să ne spună dacă pot cheltui până la finele acestui an peste jumătate din valoarea proiectului şi dacă acesta va fi gata până în luna iunie 2016. În situaţia în care dânşii includ aceste clauze în contract, acesta va fi semnat. Dacă nu, atunci nu va fi semnat şi vom merge cu proiectul şoselei de coastă în următorul exerciţiu“, explica Fădăgău, în luna septembrie, când mustea ideea că şoseaua de coastă nu se mai face.
 
O lună mai târziu, şeful administraţiei publice locale anunţa, după o şedinţa ordinară a CLM Constanţa, că municipalitatea nu va semna contractul pentru demararea lucrărilor la prima etapă a proiectului şoselei de coastă. Asta în contextul în care lucrarea a fost adjudecată abia la a treia licitaţie. Potrivit lui Făgădău, s-a ajuns în această situaţie pentru că termenul era mult prea scurt pentru a mai putea beneficia de fondurile europene, existând riscul, din cauza unor întârzieri, să dea banii înapoi.
 
Lucrările pentru şoseaua de costă cuprindeau zona dintre Portul Turistic Tomis şi Plaja Modern, chiar pe ţărmul Mării Negre, pe o lungime de aproximativ 2,6 km, de la Comandamentul Marinei (Amiralitate), până în dreptul străzii Mihai Eminescu.

Lucrările constau în amenajarea accesului cu cele două bretele de sensuri diferite şi a unei parcări, reamenajarea urbanistică a zonei Bellevue (cuprinsă între strada Mircea cel Bătrân, partea superioară a taluzului şi blocul-turn), reabilitarea şi modernizarea accesului şi sens giratoriu - legătura cu acces Mihai Eminescu. De asemenea, proiectul implica amenajarea unei parcări pe strada Mihai Eminescu, iar în zona Bellevue avea să fie montat un ascensor pe plan înclinat. De asemenea, scările trebuiau reamenajate şi se impunea montarea unei pasarele. Valoarea estimată a contractului nu era deloc de neglijat - 32.338.591,85 de lei fără TVA, din care cheltuielile pentru investiţia de bază se ridicau la 30.531.528 de lei fără TVA, conform prevederilor bugetare ale Primăriei. Se pare însă că negocierile cu municipalitatea au eşuat, iar firma nu va mai construi şoseaua de coastă.
      
La ultima licitaţie, s-au prezentat cinci firme:

- SC Tecte SRL, din Cluj-Napoca, cu terţ susţinător - SC D’Adiutorio Appalti E Costruzioni SRL, din Italia, şi subcontractanţi - SC Avitech Co. SRL, din Voluntari, bulevardul Pipera, şi SC ISP Verificări SRL, din Bucureşti. Aceasta şi-a şi adjudecat, de altfel, contractul, doar că timpul de execuţie era prea scurt, municipalitatea riscând să plătească valoarea din bugetul propriu. Astfel, proiectul a fost anulat, cel puţin pentru moment.
- Asocierea Soitek SRL - Calzoni SPA - SC EN Electric Proiect Office SRL. Lider de asociere - Soitek SRL, din Italia. Asociaţi: Calzoni SPA, din Italia, Perugia, SC EN Electric Proiect Office SRL, din Bucureşti, şoseaua Colentina. Subcontractanţi: Schindler Romania SRL, din Bucureşti, strada Preciziei, SC Simpex Logistic SRL, din Călăraşi, strada Progresului.
- Infrastructure SRL, lider de asociere CLIF SA, din Constanţa. Asociaţi: SC Tancrad SRL, din Galaţi, strada Brăilei, SC Gea Infrastructure SRL, din Bucureşti, bulevardul Unirii. Subcontractanţi: SC Star Elevators SRL, din Bucureşti, şoseaua Mihai Bravu.
- SC SA CO Costruzioni SRL (lider de asociere), din Dobroeşti, judeţul Ilfov. Asociaţi: SC Mira Costruzioni SRL, din Italia, SC Gangi Impianti SRL, din Italia, şi SC Moma Elevators SRL, din Italia. Subcontractanţi: SC Acve Plus SRL, din Bucureşti, strada Adrian Fulga, SC Dream Dust SRL, din Bucureşti, strada Moşilor, SC Electromec-Ro SRL, din Braşov, strada Nicoale Iorga.
- SC Magenta Construcţii & Infrastructură SRL, din Bucureşti. Subcontractanţi - ABS Transportbahnen GmbH, din Austria, SC Mir Elis Construct SRL, din Constanţa, strada Căpitan Papadopol, SC Lucris Servcom SRL, din judeţul Constanţa, oraş Ovidiu, strada Poiana, SC Porro Struktor SRL, din Bucureşti, strada Parfumului. Terţ susţinător - Grupo Empresarial Magenta SA, din Spania.
 
 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • Aninim 08 Feb, 2016 08:56 Incompetent la standarde inalte primarul interimar al Constantei. Absolut nimic nu face pt lras, ba mai mult strica si anumite idei bune ale lui Mazare. Macar el mai facea cate ceva ...
  • maria 06 Feb, 2016 08:38 Atita impotenta administrativa n-am mai vazut. Nu e lamurita toata lumea ca e absolut necesara aceasta sosea pentru a degaja bdul Mamaia? Nu vedeti ca.in special vara.nu poti sa mai ajungi in Mamaia? Exact ca si repararea Cazinoului, tot o fredoneaza toti: nu se inteleg la spagi sau care e misterul? Dati-i,dle,afara, sa vina unii care vor sa faca treaba si care iubesc Constanta. M-am saturat de venetici de astia care nu s-au ocupat decit sa mulga.Acum cersesc mila. sa plateasca pentru toate porcariile facute si toate scheletele care impinzesc Constnta.