Ziua Dobrogei, 139 ani
14 noiembrie 1878 - 14 noiembrie 2017
14:34 18 10 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Paşi de urmat în această toamnă pentru o sănătate de fier

ro

01 Sep, 2016 00:00 1308 Marime text


Zilele sunt parcă tot mai scurte, iar de acum temperaturile scad şi ele pe zi ce trece... Cu alte cuvinte, este timpul să iei măsuri şi să schimbi câte ceva în stilul tău de viaţă, pentru a te asigura că sănătatea ta nu va avea de suferit. Tocmai de aceea, toamna este ideală pentru începuturile noi! Datorită acestor mici modificări, vei constata că starea ta de sănătate se îmbunătăţeşte şi că eşti mult mai pregătit pentru iarna care în curând va bate la uşă.

Include fasolea în dietă

Dacă vrei să faci o schimbare în dieta ta în această toamnă, atunci aceasta să fie! În fiecare săptămână, mănâncă echivalentul a cel puţin trei căni de fasole. Pe lângă faptul că este o legumă uşor de digerat, fasolea adaugă savoare şi textură supelor, tocăniţelor şi mâncărurilor cu sos. În plus, reprezintă şi un ingredient de bază pentru salate. Fasolea este bogată în proteine, fier, acid folic, fibre şi potasiu.

Scapă de stres cu ajutorul prietenilor!

Toamna este un moment excelent pentru a te aduna la un loc cu prietenii, după un program de vară ceva mai lejer, dar încărcat de vacanţe şi călătorii, sau, dimpotrivă, un program în care ai avut foarte mult de lucru la serviciu - este o perioadă excelentă pentru relaxarea alături de prieteni.

Ca atare, te sfătuim să ameliorezi stresul întâlnindu-te cu persoanele apropiate sufletului tău. Pune mâna pe telefon şi sună pe cineva drag, pe care nu l-ai mai contactat de foarte multă vreme. Emoţiile pozitive te vor face să te simţi bine şi, atunci când bucuria şi stresul îşi dau întâlnire, bucuria învinge întotdeauna! Astfel, toamna poate fi şi o perioadă care te ajută să lupţi cu tristeţea.

Îngrijeşte-ţi atent dantura!

În ceea ce priveşte starea de sănătate a dinţilor tăi, toamna aceasta concentrează-te asupra alungării obiceiurilor agresive faţă de propria dantură. Asta înseamnă să renunţi să mai mesteci cuburi de gheaţă sau miezul neînflorit de popcorn. Gheaţa reprezintă un cristal, iar emailul dinţilor, de asemenea, astfel că, atunci când două cristale se întâlnesc, unul dintre ele cedează. Câteodată, este vorba chiar de dinţi. Popcornul poate sparge emailul dinţilor sau chiar plombele, iar învelişul crocant al bobului de porumb poate pătrunde în gingii, iritându-le. 

Distrează-te la fitness!

Îmbunătăţeşte-ţi programul de fitness! Încearcă o lecţie de fitness mai puţin convenţională, care să îţi învioreze regimul molatic. Sparge monotonia şi mergi la o lecţie de dans sau o lecţie care să îţi coordoneze, în acelaşi timp, şi mişcările trupului, şi pe cele ale minţii, cum ar fi yoga, Pilates sau Tai chi. Te va umple de energie şi, mai mult ca sigur, vei continua şi acest regim!

Mergi la oftalmolog!

Vederea ta nu se va îmbunătăţi peste noapte, mai ales odată cu trecerea anilor şi odată ce munceşti tot mai mult cu computerul... Ca atare, foloseşte-te de aceste luni de toamnă pentru a face un control oftalmologic.

Verifică sănătatea inimii!

Pentru că toamna înseamnă, în egală măsură, bogăţie şi un nou început, de ce să nu fii la curent cu tot ceea ce presupune starea ta generală de sănătate? Cum sănătatea inimii nu este de neglijat, axează-te în special asupra prevenirii.
Acest lucru presupune o programare la medicul cardiolog, care să îţi facă analize de rutină: presiunea sanguină, tensiunea, nivelul de colesterol şi de glucoza din sânge. Faptul că ştii între ce limite te încadrezi te va ajuta să îţi calculezi singur gradul de risc faţă de apariţia unei boli de inimă.

Sincronizează-ţi somnul!

Există un mod prin care poţi face faţă programului din ce în ce mai solicitant din această toamnă - sincronizează-ţi „alarma” de trezire biologică cu mediul exterior.
Dimineaţa, ieşi afară din casă în primele cinci minute după ce te-ai trezit şi expune-te luminii puternice aproximativ 30 de minute. Noaptea, evită lumina directă şi puternică în primele două sau trei ore de somn, deoarece acest lucru îţi poate deregla programul de somn. Acest stil sănătos de viaţă te va ajuta să te menţii cât mai „în priză” dimineaţa şi te va adormi mai repede la ora de culcare.

Ti-a placut articolul?

Comentarii