De-ale iernii
Evenimentele iernii in Constanta
15:31 24 01 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Avocat Coltuc Băncile vor pierde pe bandă rulantă procesele cu clienţii din cauza clauzelor abuzive

ro

17 Mar, 2015 16:30 760 Marime text
Datele oficiale arată că, în anul 2015, băncile au 2.498 de dosare pe rol. Conform avocatului Marius Coltuc, aceste dosare vizează fie clauze abuzive, fie denominarea. Cele mai multe, peste 90%, se vor încheia în prima instanţă, mai afirmă avocatul, care subliniază că se vor finaliza pozitiv pentru clienţii băncilor, la sfârşitul lunii martie, începutul lunii aprilie 2015. 

Ce au solicitat consumatorii? 

Clienţii BCR care au dat banca în judecată sau au reclamat-o la protecţia consumatorilor au vizat în special clauza referitoare la modul de calcul al dobânzii. BCR utiliza înainte de 2010 o dobândă introductivă fixă în primul an, urmată de o dobândă internă la care adăuga o marjă de 1,5-2% în cazul creditelor ipotecare. După primul an de credit ratele clienţilor creşteau semnificativ şi continuau să crească pe măsură ce banca majora dobânda de referinţă. Faptul că aceasta nu era definită în contract a făcut ca unele instanţe să o declare ca abuzivă şi fie să o asimileze Euribor şi să o reducă în consecinţă, fie chiar să o elimine. Clienţii au mai reclamat şi diferite comisioane.
 
Clienţii în litigiu cu Raiffeisen Bank au atacat în special clauzele privind comisionul de administrare/comisionul de procesare şi clauza referitoare la dobândă, potrivit căreia dobândă fixă poate varia în funcţie de decizia băncii.
 
În cazul OTP Bank, clienţii contestă în special modul de calcul al dobânzii. OTP a utilizat o clauză din contract pentru a creşte substanţial dobânzile împrumutaţilor „în funcţie de politica proprie”. Alţi clienţi au contestat existenţa unui comision de acordare şi au cerut restituirea lui.
 
Volksbank are cele mai multe procese cu clienţii pe rolul instanţelor. Aceştia au reclamat în special existenţa comisionului de risc, semnificativ ca procent în rata lunară, şi în mai mică măsură modul de calcul al dobânzilor - acestea, deşi fixe, au crescut în unele cazuri.
 
În cazul Credit Europe, clienţii au reclamat în special existenţa în contract a unui comision de acordare a creditului şi a unuia de administrare.
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii