Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
16:36 19 12 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Bani cu nemiluita de la CJC pentru o asfaltare garantată 18 luni! DJ 392, ca după bombardament (galerie foto)

ro

27 Jul, 2012 02:14 5225 Marime text
DESCHIDERE_Drum_Pecineaga_Amzacea.jpgDJ 392 Pecineaga - Amzacea - un drum (atenţie!) renovat la sfârşitul anului trecut de Consiliul Judeţean Constanţa căruia nu a avut cum să-i expire încă perioada de garanţie (de viaţă) arată, în mod şocant, ca după război! Deşi drumul este avariat încă din luna mai, Regia Judeţeană de Drumuri şi Poduri, în calitate de administrator al drumului, Consiliul Judeţean Constanţa - finanţatorul reabilitării şi constructorul SC Vega 93 Galaţi - contractorul lucrării nu au refăcut tronsonul de drum puternic deteriorat nici la această dată!

La sfârşitul anului trecut, Consiliul Judeţean Constanţa a finalizat reabilitarea DJ 392, pe o distanţă de aproximativ 11 kilometri. La jumătate de an de la terminarea lucrării, aproximativ patru kilometri din drum arată ca după bombardament, iar alţi doi kilometri au început, de asemenea, să se deterioreze. Pe cei patru kilometri de drum puternic deterioraţi, în mod neaşteptat, întreg asfaltul s-a umflat şi a crăpat. Pentru şoferii care nu au aflat încă de drumul-catastrofă ce face legătura între Pecineaga şi Amzacea, tranzitarea acestuia reprezintă o adevărată capcană. Motivul? La ieşirea din Pecineaga şi la intrarea în Amzacea se circulă încă fără probleme, iar şoferii nu au cum să-şi închipuie că porţiunea de tronson intermediară este impracticabilă, asfaltul fiind făcut bucăţele. Încă din luna mai, drumul reprezintă un real pericol pentru autovehiculele care-l tranzitează. Cu toate acestea, RAJDP, CJC şi constructorul nu s-au grăbit să-l refacă.

Ce cred primarii din Pecineaga şi din Amzacea despre lucrarea CJC-ului

drum_Pecineaga_Amzacea_drum_15.jpgPână să se ajungă la mediatizarea drumului catastrofă, CJC nu părea să aibă în intenţie îndreptarea situaţiei prea curând. Niciun utilaj nu se afla la lucru pe data de 19 iulie pentru a reface, aşa cum este şi firesc, lucrările de asfaltare. Singura „măsură" luată până la acea dată a fost depozitarea în câmp, în apropiere de Amzacea, a unei cantităţi semnificative din asfaltul deteriorat. Şi pentru că asfaltul zăcea pe întinderea de la marginea carosabilului, în loc să fie la locul lui pe carosabil, şoferii care se încumetau să tranziteze acest drum (cei mai mulţi preferau să-l ocolească pe drum negru) făceau slalomuri mai ceva ca într-un poligon auto, printre obstacole formate prin crăparea drumului. Curios este că pe data de 24 iulie, la patru zile de la publicarea în cotidianul ZIUA de Constanţa a unei ştiri cu privire la starea incredibilă a DJ 392 Pecineaga-Amzacea, lucrurile au început să mişte cât de cât. Primarul de la Pecineaga, Lili Pîslaru, a declarat că o echipă de intervenţie a fost trimisă pe teren marţi, 24 iulie. Până când carosabilul va fi redat circulaţiei, tronsonul Pecineaga - Amzacea va putea fi ocolit pe drum negru, a explicat şeful autorităţii locale. Primarul susţine că nici el, nici localnicii nu au mai văzut un asemenea drum vreodată. „S-a greşit ceva la proiect, la execuţie, tronsonul avariat s-a făcut în grabă, sunt mai mulţi factori care pot explica stadiul în care se află drumul. Niciodată nu am văzut aşa ceva. Am mai văzut un drum deteriorat pe jumătate de metru, dar nu pe o distanţă aşa mare, este incredibil", a afirmat primarul Lili Pîslaru. Şeful autorităţii locale susţine că a luat legătura cu reprezentanţii Consiliului Judeţean Constanţa pentru explicaţii. „Cei de la CJC mi-au răspuns că «da, s-a întâmplat» şi au dat din umeri", a menţionat Lili Pîslaru. Întrebat dacă se aştepta ca CJC să execute o astfel de lucrare, Lili Pîslaru a răspuns: „Mă depăşesc chestiile acestea, cert este că CJC a mers pe mâna societăţii care s-a ocupat de construcţie". La fel de curios este că drumul care nu a rezistat niciun an are doar 18 luni garanţie! Şeful autorităţii locale a mărturisit că aceeaşi societate a realizat şi tronsonul 23 August - Pecineaga, pe care se circulă încă fără probleme (este de urmărit până când se va circula şi pe acest tronson în siguranţă în condiţiile în care drumul are o garanţie de doar... doi ani şi jumătate!).

Radu Constantin, primarul din Amzacea, susţine că nu a văzut drumul, însă a auzit că se află într-o stare jalnică. „Nu vreau să mă pronunţ cu privire la starea drumului, nu sunt de specialitate, aşa că nu mă întrebaţi, că nu vă pot spune ce s-a întâmplat. Trebuie văzut ce firmă s-a ocupat de reabilitarea drumului, iar de la Consiliul Judeţean ne aşteptăm să refacă tronsonul avariat", a declarat primarul din Amzacea.

Constructorul nu ştie când va fi refăcut drumul

Directorul general al SC Vega 93 Galaţi, Doru Chiper, nu ştie data precisă când va fi refăcut drumul, deşi acesta este avariat încă din luna mai! „Ieri (n.r. miercuri, 24 iulie) a fost trimisă în teren o echipă a proiectantului pentru a recolta probe şi pentru a găsi o soluţie. Cei de la SC Euro Proiect SRL Focşani vor face analizele necesare pentru a determina ce s-a întâmplat. Probele vor fi duse la Institutul de Cercetări şi Proiectări Bucureşti şi imediat ce vom avea un rezultat, apreciez că trei săptămâni sunt suficiente pentru refacerea lucrării", a explicat directorul general al SC Vega 93 Galaţi. Întrebat de ce lucrarea are doar 18 luni garanţie, un termen atât de scurt, Doru Chiper a încercat să ne convingă de faptul că „cele 18 luni constituie garanţia de bună executare şi nu termenul de durată al lucrării" (?!). Cum explică constructorul faptul că porţiunea de drum avariată încă din luna mai nu a fost refăcută până acum? Doru Chiper a declarat că în luna mai s-a aflat pe teren o altă echipă de intervenţie pentru a îndepărta stratul de asfalt deteriorat. Ce s-a întâmplat de atunci până astăzi, de ce nu a fost remediată situaţia din luna mai până în prezent, au fost două întrebări la care nu am putut afla un răspuns de la directorul general al SC Vega 93 Galaţi. Doru Chiper a ţinut să reafirme că săptămâna acesta (la aproape două luni distanţă de la prima deplasare în teren) o nouă echipă de intervenţie a fost trimisă în teren, de data aceasta pentru a stabili cum a fost posibilă deteriorarea asfaltului.

Cristian Darie, vicepreşedintele CJC, nu a vrut să dea declaraţii

Cristian Darie, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Constanţa, a răspuns la telefon, însă în momentul când i s-au cerut explicaţii cu privire la starea drumului, acesta a întrerupt convorbirea.

Directorul RAJDP, Adrian Gâmbuţeanu, a întrerupt convorbirea telefonică

Înainte de a întrerupe convorbirea telefonică şi de a trimite un mesaj text pe telefonul mobil al redacţiei cu texul „revin cu un apel", Adrian Gâmbuţeanu, directorul Regiei Autonome Judeţene de Drumuri şi Poduri, autoritatea în a cărei administrare se află DJ 392, a declarat: „DJ 392 este un drum în lucru, contractorul lucrează la remedierea lui, drumul este în garanţie".

Cristian Moldovanu nu a ştiut să ofere informaţii legate de DJ 392

Cristian Moldovanu, purtătorul de cuvânt al CJC, nu a fost nici el mai darnic în privinţa oferirii de informaţii. Şi, deşi directorul general al SC Vega 93 Galaţi a confirmat că drumul a fost finalizat anul trecut şi că nu îşi explică ce s-a întâmplat şi de ce este deteriorat, Cristian Moldovanu, la fel ca şi directorul RAJDP, Adrian Gâmbuţeanu, a mărturisit că drumul nu a fost terminat. „A fost pus doar primul strat, au fost ploile care au afectat lucrarea. Când s-a rupt conducta de apă de la Năvodari, drumul deja şubrezit a fost tranzitat de maşini de mare tonaj. Când a fost ploaie, pânza freatică a urcat, acum s-a dus în jos. Trebuie să se vadă unde se află pânza freatică şi să se facă analizele necesare pentru demararea lucrărilor de refacere a drumului", a explicat purtătorul de cuvânt al CJC. Întrebat de numele firmei care s-a ocupat de studiul de fezabilitate, studiu care trebuia să fi scos la iveală problemele de structură care-ar fi putut interveni, Cristian Moldovanu a precizat că nu ştie numele acesteia. De asemenea, numele constructorului şi valoarea lucrării îi erau necunoscute purtătorului de cuvânt al CJC. De ce nu s-a intervenit în luna mai pentru refacerea lucrării a fost o întrebare la care de asemenea nu am primit răspuns. Nu ştim cât de mult îl preocupă pe Cristian Moldovanu problemele întâmpinate pe DJ 392 întrucât purtătorul de cuvânt al CJC în loc să ne ofere informaţiile solicitate ne-a întrebat de ce vrem să reluăm subiectul în condiţiile în care am mai scris de el zilele trecute.

Declaraţiile din ziarul Telegraf şi documentele postate pe site-ul CJC, edificatoare

Dacă de la reprezentaţii CJC şi RAJDP nu am putut afla detalii referitoare la reabilitarea drumului, am găsit destule şi edificatoare informaţii în ziarul Telegraf şi pe site-ul Consiliului Judeţean Constanţa. Astfel, modernizarea şi reabilitarea drumului judeţean DJ 394 23 August - Pecineaga şi modernizarea DJ 392 Pecineaga - Amzacea au fost făcute cu bani de la CJC şi ambele au presupus o investiţie de 39 de milioane de lei, aşa cum reiese dintr-un articol intitulat „Ţinta primarului Niculae Stan: dezvoltarea infrastructurii" şi publicat în data de 23 mai 2012 de Ziarul Telegaf, taman în perioada campaniei electorale pentru alegerile locale. Acelaşi articol contrazice spusele reprezentanţilor CJC şi ai RAJDP cum că drumul DJ 392 nu a fost finalizat, întrucât vorbeşte şi despre finalizarea reabilitării celor două drumuri. De asemenea, pe site-ul CJC, la capitolul investiţii realizate în mandatul 2008 - 2012 este trecut proiectul, dar şi valoarea acestuia în felul următor: „Modernizare DJ 392 Pecineaga - Amzacea (10,185 km - 3.995.000 de lei)". Un calcul arată că un kilometru de drum costă aproximativ 400.000 de lei. Deşi are un cost atât de ridicat, culmea este că drumul are doar doi ani garanţie!

Deputatul PNL Nini Săpunaru şi fiul milionarului Corneliu Istrate, asociaţi în firmele implicate în construcţia drumului

Potrivit Registrului Comerţului, SC Vega 93 Galaţi are sediul social în Galaţi, pe strada Siderurgiştilor nr. 7, bloc PS1B, în incinta „Vega Holding". Administratorii societăţii sunt Costel Eftinica, Dinu-Constantin Mînzat, Doru Chiper, Mariana Miu, Bogdan Lefter, Ionuţ Istrate şi constănţeanca Georgeta Păvălaşcu, de origine din localitatea Chirnogeni. Ionuţ Istrate, fiul milionarului Corneliu Istrate, este şi asociat al firmei. De asemenea, asociaţi în cadrul societăţii sunt şi Tincuţa Sîrbu, Anca Lefter şi Viorel Răşcanu. Societatea are două puncte de lucru în Iaşi, un punct de lucru în Bacău, un depozit, patru puncte de lucru şi o secţie de lucru industrială în Galaţi, patru puncte de lucru în Vrancea şi un depozit de fabricare beton în Brăila. SC Euro Proiect SRL Focşani, proiectantul drumului catastrofă, are sediul social în judeţul Vrancea, localitatea Focşani, pe strada Timotei Cipariu nr. 2A. Firma îl are asociat pe deputatul PNL vrâncean Nini Săpunaru. Administratorul şi asociat al firmei este cumnatul lui Nini Săpunaru, Dorinel Modreanu.

Mai puteţi citi în ZIUA satelor:

Editorial: De ce să-l mai credem pe Crin Antonescu?

Primăria Topraisar are nevoie urgentă de fonduri 

Consiliul Local Pecineaga, în formulă completă: Fostul primar Niculae Stan a fost validat în funcţia de consilier local

Vezi ce inaugurări pregăteşte Primăria Ostrov


Pe aripile vântului: Imperiul Muntmark - „suedezo-românul" şi afacerile cu Bizi şi Grizzly


Consiliul Local Tuzla a aprobat 500.000 de lei pentru amenajarea trotuarelor

Trei firme interesate de împăduririle de la Poarta Albă

Niculae Horneţ vrea să termine lucrările nefinalizate de fosta administraţie

La Stupina şi Gălbiori: După doi ani şi jumătate, se reiau lucrările la reţeaua de apă


 

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • rosalinda 28 Jul, 2012 21:29 pai daca nu au facut drumul cum trebuie normal ca s-a stricat. ne bucuram si noi ca mai trec si pe la noi strainii prin sat acum totul s-a dus de rapa. au lucrat la repezeala nu au pus piatra cata trebuia asfalt doar un strat si cum sa nu se duca dracu drumul. pacat de banii irosoti.
  • Cetateanul neturmentat 28 Jul, 2012 08:54 Pacat de banii nostri, prapaditi de firme iresponsabile, nesanctionate. Un asemenea drum ar fi putu descongestiona traficul infernal inspre si dinspre mare, in partea de sud a litoralului. Excelent articol. Felicitari!