Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
06:25 21 09 2019 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Interesele dobrogenilor, îngropate în sertarele Parlamentului Proiectul de lege privind anularea taxelor de pod de la Giurgeni şi Feteşti nu a mai ajuns la Camera Deputaţilor

ro

06 Aug, 2019 00:00 887 Marime text
La începutul acestui an, proiectul privind anularea taxelor de pod de la Giurgeni şi Feteşti, depus de doi parlamentari constănţeni, a fost adoptat tacit de către Senatul României. Însă, de atunci şi până acum, proiectul nu a ajuns la Camera Deputaţilor, care este şi for decizional în acest caz.
 
Iniţiatorii proiectului, deputaţii PNL de Constanţa Bogdan Huţucă şi Robert Boroianu, apreciază că taxa este profund discriminatorie, în special pentru locuitorii din Dobrogea, fiind plătită într-o proporţie foarte mare de către noi. Puternic afectaţi sunt şi agenţii economici care distribuie mărfuri în toată ţara. „Taxa de trecere peste aceste poduri a fost introdusă din raţiuni pur financiare, dar suntem în prezenţa unei duble impuneri, atât timp cât utilizatorii drumurilor publice din România plătesc rovinieta, care reprezintă o taxă pentru utilizarea drumurilor şi podurilor amplasate pe drumurile naţionale şi autostrăzile din România”, afirmă Huţucă.
 
Iniţiatorii au mai spus că legea încalcă fragrant principiul internaţional al evitării dublei impuneri - două taxe pentru acelaşi bun public, precum şi de faptul că o adoptare în procedură de urgenţă ar elimina ambuteiajele care se formează în continuare la punctele de taxare, în perioada estivală.

De asemenea, Huţucă explică faptul că agenţii economici care distribuie mărfuri în toată ţara sunt puternic afectaţi de această măsură şi că taxa se regăseşte de cele mai multe ori în preţul final al produselor. Totodată, cei ce vin în concediu la mare sau în Delta Dunării suportă consecinţele acestei duble taxări, în timp ce locuitorii judeţelor Tulcea şi Constanţa plătesc să ajungă acasă.
 
 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii