CJPC Constanța contestă în apel la Tribunalul Constanța hotărârea care a anulat o sancțiune dată împotriva CFR SA
CJPC Constanța contestă în apel la Tribunalul Constanța hotărârea care a anulat o sancțiune dată împotriva
102
Marime text
Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța atacă prin apel decizia Judecătoriei Medgidia de a anula plângerea contravenţională ANPC - 1109641/16.10.2023 în procesul cu Compania Națională de Căi Ferate CFR SA.
Dosaru cu nr. 9492/256/2023 a fost înregistrat pe rolul Tribunalului Constanța pe data de 5 decembrie 2025 și se află pe secția de contencios administrativ și fiscal.
Părți în proces sunt Compania Națională de Căi Ferate CFR SA și CJPC Constanța, în calitate de intimat apelanți și ANPC - cu sediul ales la CJPC Constanța, în calitate de apelant.
Magistrații nu au stabilit un termen la dosar.

Apelul vine în urma soluției pe scurt oferită de Judecătoria Medgidia:
„Admite excepţia lipsei calităţii procesuale pasive a ... Respinge cererea formulată în contradictoriu cu ... ca fiind formulată în contradictoriu cu o persoană fără calitate procesuală pasivă. Admite, în parte, cererea formulată de Compania ... în contradictoriu cu ... Anulează procesul-verbal seria ... nr. 1109641 din data de 16.10.2023. Respinge cererea de restituire a amenzii ca neîntemeiată. Cu drept de apel în termen de 30 de zile de la comunicare, cererea de apel urmând a se depune la Judecătoria Medgidia. Pronunțată prin punerea soluției la dispoziția părților prin mijlocirea grefei instanței, astăzi,13.06.2025”.
Potrivit ReJust.ro, CFR SA a contestat un procesul verbal prin care Sucursala Regională Constanța fusese sancționată cu o amendă de 1.000 lei aplicată de ANPC. S-a invocat faptul că sucursala nu are personalitate juridică și nu poate fi subiect al răspunderii contravenționale, iar în procesul-verbal au fost trecute greșit datele acesteia, nu ale companiei-mamă. ANPC a cerut respingerea plângerii, invocând excepții procedurale și susținând temeinicia sancțiunii.
Instanța a reținut că procesul-verbal a fost întocmit nelegal, deoarece sancțiunea a fost aplicată unei sucursale - entitate fără personalitate juridică, care nu poate răspunde contravențional. Ca urmare, procesul-verbal a fost anulat. Instanța a precizat însă că restituirea amenzii achitate se face doar prin procedura administrativă prevăzută de Codul de procedură fiscală, nu de instanță.
Motivarea ReJust.ro:
„În motivare, a învederat că la rubrica «persoana juridică» din curpinsul procesului-verbal s-au menţionat datele de identificare ale Sucursalei Regionale CF Constanţa.
A arătat că Sucursala Regională CF Constanţa nu are personalitate juridică, alocarea codului unic fiind numai în scopul înregistrarii în Registrul Comerţului conform alin. (2) art. 43 din Legea nr. 31/1990. Aşadar, sancţiunea contravenţională nu poate fi aplicată sucursalei deoarece această subunitate face parte din organizarea societăţii ######## Naţională de ### ###### ### S.A., fiind lipsită de personalitate juridică, astfel că nu poate fi subiect activ al răspunderii contravenţionale.
######## Naţională de ### ###### ### S.A. conform H.G. nr. 581/1998 este persoană juridică română, ce se organizează şi funcţionează în conformitate cu legislaţia în vigoare şi cu statutul.
S-a arătat că procesul-verbal a fost completat cu codul unic de înregistrare al sucursalei, respective ######## şi nu cel al companiei 11054529. Totodată şi numărul de la Registrul Comerțului menționat în procesul verbal este tot cel al sucursalei şi anume J13########## şi nu cel al companiei, respectiv J/##/9774/1998.
Astfel, nefiind persoană juridică, Sucursala Regională CF Constanţa nu poate fi subiect activ al răspunderii contravenţionale, ceea ce face ca procesul-verbal să fie lovit de nulitate absoluta.
Mai mult, se poate constata din cuprinsul procesului verbal că data întocmirii acestuia a fost 16.10.2023, deşi se face referire la o fapta contravențională comisă la data de 12.10.2023.
În referire la temeinicia procesului-verbal, s-a arătat că din cauza specificului activității locației controlate, apare problema traficului intens de persoane şi prin urmare lucrările de reparații şi întreținere ale incintelor menționate nu pot ţine pasul cu deteriorările care apar. Grupurile sanitare sunt de utilitate publica, prin urmare există şi altfel de persoane care le folosesc şi le fac inutilizabile.
Caracteristica de bunuri afectate uzului public face ca acestea să se confrunte cu o conduită necorespunzătoare a unora dintre persoanele ce tranzitează zona supusa controlului şi menționată în procesul-verbal seria ANPC nr.##########.10.2023.
#### sala de așteptare întrunește mai puțin condițiile de estetica, ea își îndeplinește totuși funcțiunea de a proteja călătorii şi de a-i menține în siguranță.
Prin întâmpinarea din data de 28.11.2023, Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea Sud - Est (######) a invocat excepţia lipsei calităţii procesuale pasive a Comisariatului ######## pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa, excepţia lipsei dovezii calităţii de reprezentant, iar, pe fond, a solicitat respingerea plângerii ca neîntemeiată”.
Pentru documentarea materialului s-au folosit informații de pe platforma ReJust.ro.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menționează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare și protecția datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Curtea de Apel Constanța respinge apelul Karina Shipping Agency SRL împotriva deciziei de insolvență
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi


