Student în Constanța Metode de învățare - cum își găsesc studenții propria tehnică
Student în Constanța: Metode de învățare - cum își găsesc studenții propria tehnică


- Pentru fiecare student, metoda de învățare preferată poate fi diferită, iar experiențele lor arată că este important să găsești ce funcționează cel mai bine pentru tine.
„Ca metode de învățare, nu pot spune că m-am axat pe una anume, deoarece am încercat diverse tehnici. Totuși, pot spune că cea mai eficientă pentru mine a fost evidențierea cu culori a informațiilor pe care le consideram mai relevante din suporturile de curs”, mărturisește Maria Ioniță, 23 de ani, absolventă a specializării Asistență Socială din cadrul Facultății de Psihologie și Științe ale Educației a Universității Ovidius din Constanța.
Și Elena Bivol, 22 de ani, absolventă a specializării Jurnalism din cadrul Facultății de Litere a Universității Ovidius din Constanța, preferă scrisul:
„Metoda mea de studiu preferată este scrisul, adică îmi notez ideile de bază de mai multe ori pe foaie, apoi le recitesc de câteva ori. Dacă am o disciplină care îmi place mai mult, atunci prefer doar să recitesc și să mă așez în fața oglinzii, explicându-mi subiectul”.
Pentru Maria Gavrilă, 21 de ani, aceeași specializare, scrisul rămâne cheia reținerii informațiilor:
„Cea mai eficientă metodă de învățare, pentru mine, este scrisul. Extrag ideile principale din cursuri, și iată că, după trei ani de facultate, am caiete și agende pline de cursuri”.
Prezența la cursuri și seminarii: implicarea face diferența
Participarea activă la cursuri și seminarii rămâne un aspect esențial pentru mulți studenți, chiar dacă programul poate fi flexibil.
„Am încercat, pe cât posibil, să fiu prezentă și să mă implic activ. Având în vedere că nu se punea foarte mult accent pe prezență, iar uneori cursurile se anulau de pe o zi pe alta, rămâneau relativ puține ore pe săptămână, ceea ce făcea mai ușor de gestionat participarea”, explică Maria Ioniță.
Elena Bivol subliniază că, deși a prioritizat prezența la cursuri și seminarii, a mai ales să lipsească din când în când:
„După ce am observat că uneori acest lucru nu este apreciat atât de mult pe cât se spune, am mai ales să lipsesc din când în când, asta nu înseamnă că trebuie să mi se urmeze exemplul”.
Maria Gavrilă a fost dedicată integral participării:
„Am participat la absolut toate cursurile și seminariile. Doar în cazuri excepționale am lipsit. Îmi amintesc că odată eram foarte răcită, am venit la școală cu masca, eram vizibil bolnavă și colegele mele și profesorii se rugau de mine să plec acasă. Dar nu am plecat”.
Predarea: metodele interactive ajută la reținerea informației
Studiile arată că modul în care profesorii predau poate influența foarte mult procesul de învățare.
„Nu consider că există o metodă de învățare mai eficientă decât alta. Cred că dorința de a învăța este mai importantă decât tehnica folosită. Totuși, pentru a fi cât mai sinceră, pot spune că ceea ce m-a ajutat cel mai mult a fost modul în care profesorul explica, pe parcurs, informațiile prezentate sau scrise pe tablă. Mi-a plăcut întotdeauna atunci când acesta făcea o paralelă între dictare și momentele în care se oprea pentru a ne oferi explicații suplimentare”, spune Maria Ioniță.
Elena Bivol adaugă:
„Ador profesorii care predau folosind prezentări interactive, scheme, desene sau grafice, deoarece astfel informația se reține mult mai ușor. Interacțiunea cu studenții și prezentarea informației într-un mod atractiv captează atenția mai bine decât simpla citire a teoriilor de pe slide-uri”.
Gestionarea stresului și organizarea timpului în sesiune
Sesiunea este, inevitabil, o perioadă stresantă pentru studenți, iar modul în care își gestionează timpul și emoțiile poate face diferența.
„Recunosc că nu sunt cea mai bună persoană când vine vorba de gestionarea stresului, însă încerc pe cât posibil să fac față situațiilor dificile și să nu ajung într-un impas. Îmi planific activitățile cu atenție și evit să mă forțez să fac lucruri despre care știu că nu am timp sau nu reușesc să le duc la bun sfârșit”, spune Maria Ioniță.
Pentru Elena Bivol, muzica este un ajutor de nădejde:
„Muzica este principalul meu ajutor atunci când mă aflu într-o perioadă stresantă. Îmi este destul de greu să mă concentrez când sunt sub presiune, motiv pentru care de multe ori ajung să îndeplinesc unele sarcini pe ultima sută de metri, însă, spre surprinderea mea, totul decurge bine până la final”.
Maria Gavrilă recomandă echilibrul între odihnă, alimentație și învățare:
„Studenții ar trebui să știe că alimentația și odihna sunt cele mai importante. Dacă mănânci bine și dormi, poți face față oricărui examen. Și învățatul, desigur”.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menționează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare și protecția datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Student în Constanța: Angajarea pe timpul facultății - între nevoia de independență și dorința de dezvoltare personală
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp