Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
19:39 22 10 2021 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Adevărații profesori se întreabă Orele remediale sunt o „compensație” pentru colegii care nu și-au făcut treaba?

ro

25 Jan, 2021 00:00 7196 Marime text

Teoretic, pe baza noii statistici privitoare la pandemia de Coronavirus și conform celor mai recente declarații ale ministrului Educației, Sorin Mihai Cîmpeanu, dacă astăzi ar începe semestrul II al anului școlar 2020-2021, din cei 2,9 milioane de elevi români ar trebui să se întoarcă în sălile de clasă circa 1,4 milioane, deci jumătate.

Potrivit aceluiași ministru, circa 65.000 de elevi sunt în situație de risc de a nu li se putea încheia mediile pe semestrul I.
Zilele acestea, se lucrează intens la o planificare de ore suplimentare, denumite „ore remediale”, prin care li se solicită profesorilor recuperarea materiei neasimilate de elevi, într-o manieră cât mai sintetică, asta după ce fiecare cadru didactic va identifica unde, cât și ce s-a pierdut, pe baza unor teste administrate la revenirea din vacanța intersemestrială.

S-a estimat predarea unui număr de cinci ore remediale pe săptămână, de-a lungul a patru luni, fiecare oră fiind plătită cu 100 lei. Un tarif considerat motivant de către ministru și stabilit pe baza similitudinii cu ora de consultație a unui medic.
În cadrul interviului oferit Digi24, Sorin Cîmpeanu a declarat că pentru aceste ore remediale a fost gândit un buget de 240 milioane lei: 144 milioane lei provin din Programul Operațional Competitivitate (POC) și 96 de milioane lei din programul ROSE, derulat cu Banca Mondială, pentru reducerea abandonului școlar, și inițiat în anul 2015, în primul mandat al actualului ministru. Un calcul și mai amănunțit al lui Sorin Cîmpeanu a arătat că sunt prevăzute 2,4 milioane de ore remediale derulate în 6.396 de școli din România, ceea ce ar reprezenta o medie de 375 de ore per unitate de învățământ.
Întrebat, în cadrul aceluiași interviu, dacă nu cumva este discriminatorie această decizie pentru adevărații profesori care nu au făcut rabat de la calitatea actului educațional, fie el și online, ministrul a venit în apărarea celor... incriminați spunând că poate nu și-au făcut treaba pentru că statul nu le-a asigurat o formare pentru predarea online, ori nu au avut echipamente sau poate că deși și-au făcut datoria exemplar au avut 50-60% dintre elevi care nu au intrat la ore. Sau pentru că cei 40% elevi prezenți nu au oferit un feedback legat de ceea ce au înțeles din ce s-a predat.
Pierderile mari înregistrate de învățământul românesc prin predarea online sunt evidente, necuantificate încă din cauza absenței unui sistem care să verifice implicarea efectivă atât a profesorului, cât și a elevului. Iar scenariul hibrid – jumătate de efectiv în bănci și jumătate acasă, online - a fost un eșec... bine gândit, dar prost pus în practică.
 
„O sumă care, practic, te premiază pentru lipsa de activitate”
Iată și reacția, pe mediile de socializare, a unui adevărat profesor:
„Perfect! Avem următoarea situație: învățământ online, ore pierdute / nefăcute, haos, note nedescărcate în cataloage, presiune pusă pe copii în cele 3 săptămâni de evaluare, hârțogărie nejustificată... «să avem acoperire», că «poate vine vreun control», materie parcursă parțial sau deloc.
Avem următoarea soluție: Ministrul Educației (?), dl. Sorin Cîmpeanu, dorește să se organizeze ore remediale vreme de 16 săptămâni, pentru care profesorii vor fi plătiți cu 100 lei / oră.
Buuun....va să zică....să recapitulăm – profesorii care au făcut eforturi să se adapteze, au predat cu conștiinciozitate conținuturile, au evaluat, au reglat disfuncționalitățile «din mers», au căutat și găsit rezolvări pentru toate impedimentele...nu vor primi nimic. Firește, sunt cu materia «la zi», nu e nevoie de recuperări. În schimb, cei care și-au bătut joc și au invocat te-miri-ce-motive (de la «nu vreau să predau online, că nu asta am învățat în facultate să fac» până la «nu vreau să predau online, că e mai multă muncă și nu mă plătește nimeni în plus» – dar n-au avut nicio reținere să-și primească salariul întreg pentru muncă zero) vor solicita program de ore remediale... pentru că «s-a pierdut materie». Dar de ce s-a pierdut? Cum s-a pierdut? Și dacă orele respective nu s-au făcut, de ce s-au plătit? Deci cei care au muncit pe brânci...aia e, și-au făcut datoria, să fie sănătoși....iar cei care au tăiat frunze la câini sunt plătiți suplimentar?! În ce lume...în ce Univers se mai pomenește una ca asta?

Înțeleg nevoia de recuperare a materiei pentru copiii care nu au avut acces la internet sau nu au dispus de tablete / telefoane smart...dar profesorii care nu și-au făcut orele (indiferent de motive) însă și-au primit salariile....trebuie să asigure actul de predare fără nicio compensație financiară, pentru că deja au încasat banii respectivi.
Dacă dl. Ministru își menține decizia, sunt foarte curioasă care va fi prostul care va mai munci corect de acum înainte. Că de pandemie și de virus nu scăpăm, uite așa o să deschidem – închidem școlile... și circumstanțele de predare-învățare vor deveni repetabile... Păi cine o să mai fie fraier să-și macine nervii, când uite cum poți să stai într-o mare vacanță permanentă, plătită bine-merci, și apoi să «remediezi» primind o sumă care, practic, te premiază pentru lipsa de activitate?!”.
 
Citește și:

Sorin Cîmpeanu, precizări importante despre redeschiderea școlilor
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii