Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
01:32 26 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Interviu cu Daniel Bratu, şeful Poliţiei Locale Constanţa „Lăsăm locatarilor dreptul de a permite deţinerea de animale. Noi intervenim atunci când aceştia nu se înţeleg.”

ro

01 Jun, 2013 00:00 4892 Marime text
Echipajele Poliţiei Locale au început să ridice maşinile abandonate pe domeniul public. Câte astfel de autoturisme figurează pe lista d-voastră la nivelul municipiului Constanţa?

Lista noastră este deschisă în permanenţă pentru autovehiculele identificate pe raza municipiului Constanţa ca având un aspect exterior necorespunzător şi din care rezultă intenţia deţinătorilor de a renunţa la dreptul de proprietate. Activitatea se desfăşoară conform prevederilor Legii 421, care implică mai mulţi paşi în vederea ridicării, transportării şi depozitării acestora. Motiv pentru care nu există o listă, este o activitate continuă.

În ce condiţii îşi pot recupera proprietarii aceste maşini?

Şi aici se aplică tot prevederile Legii 421, iar pentru recuperarea unui autovehicul ridicat este necesară achitarea cheltuielilor ocazionate de ridicarea, transportul şi depozitarea acestuia, în valoare de 475 de lei, la care se adaugă şi sancţiunea contravenţională prevăzută de lege, în sumă de 2.000 de lei. Cheltuielile ocazionate de ridicare, transport şi depozitare vor trece în sarcina deţinătorului, indiferent dacă solicită restituirea sau nu, fapt pentru care solicităm deţinătorilor de astfel de vehicule să ia toate măsurile pentru evitarea acestor situaţii de ridicare.

Ce sumă estimaţi că ar putea ajunge în bugetul local prin ridicarea şi, ulterior, recuperarea acestor autoturisme de către proprietari?

Nu putem vorbi despre nicio sumă care să intre în bugetul local, pentru că vehiculele ridicate nu mai îndeplinesc, de regulă, condiţiile tehnice, nu se solicită restituirea lor, fapt pentru care ajung să fie predate unităţilor de valorificare a fierului vechi.

Pentru că suntem deja în sezonul estival, spuneţi-ne dacă numărul intervenţiilor de blocare a roţilor cu ajutorul caracatiţelor a crescut.

În prezent, suntem în semi-sezon, iar numărul turiştilor este redus deocamdată. Având în vedere că în staţiunea Mamaia s-au creat mai multe locuri de parcare şi anul acesta, până la momentul actual nu s-a impus intervenţia noastră, motiv pentru care am continuat intervenţiile pe raza municipiului Constanţa. Numărul intervenţiilor de blocare a roţilor a rămas constant, fiind de aproximativ 20, 25 de autovehicule blocate pe zi.

În această primăvară a fost lansat, în dezbatere publică, un proiect de hotărâre privind îmbunătăţirea activităţilor de gospodărire, protecţia mediului, întreţinerea şi înfrumuseţarea municipiului Constanţa. Ce sugestii de modificare a proiectului au venit din partea constănţenilor?

Noi am avut în intenţie să actualizăm prevederile Hotărârii 10, în concordanţă cu legislaţia în vigoare, deoarece am constatat că existau unele prevederi existente şi în acte normative naţionale. Totodată, ca fundament, au fost sesizările venite din partea locuitorilor municipiului, întemeiate, dar pentru care nu aveam soluţii concrete pentru a le rezolva. Atât în ce priveşte întreţinerea municipiului Constanţa, circulaţia vehiculelor şi cea pietonală, cât şi protecţia mediului sau disciplina în construcţii. Sugestiile nu au fost în număr foarte mare, cetăţenii fiind de acord cu această iniţiativă, câteva mici probleme fiind legate de creşterea animalelor de companie, pe care sperăm să le gestionăm corespunzător.

Am înţeles că acest proiect este, de fapt, desprins dintr-o hotărâre mai veche a Consiliului Local Municipal Constanţa. De ce se impune modificare sa?

Cred că am răspuns la această întrebare mai sus, modificarea fiind a HCL10/2009, care acum este în vigoare.

Potrivit proiectului, cei care deţin un animal de companie în apartament fără a avea acordul scris şi ştampilat al asociaţiei de proprietari (aprobat cu majoritatea voturilor locatarilor) pot fi sancţionaţi. Vă daţi seama că vorbim despre sute de constănţeni, iubitori de animale, care au pisici şi căţei în apartamente, fără niciun acord. Cum veţi proceda? Bateţi din uşă în uşă pentru a-i verifica?

Intenţia noastră nu este de a verifica fiecare deţinător de animal de companie, ci de a interveni în situaţiile în care problemele persistă în cadrul condominiilor, deoarece am primit numeroase sesizări din partea cetăţenilor cu privire la faptul că în unele apartamente există unul sau mai multe animale de companie care deranjează liniştea colocatarilor, produc murdărirea spaţiilor comune sau sunt agresivi. Am solicitat acordul din partea vecinilor limitrofi în încercarea de a lăsa la latitudinea locatarilor dreptul de a permite deţinerea de animale, iar noi să intervenim doar atunci când aceştia nu se înţeleg.

Cum stă Poliţia Locală Constanţa cu numărul de angajaţi? Aveţi suficienţi?

În acest moment, Poliţia Locală Constanţa îşi desfăşoară activităţile specifice de fluidizare şi dirijare a traficului rutier cu un număr de 22 de poliţişti locali, la care se adaugă 4 poliţişti locali însărcinaţi să asigure măsurile de ordine în zona cartierului Henri Coandă, 5 poliţişti în cadrul dispeceratului Poliţiei Locale (dispecerat cu activitate permanentă), numărul angajaţilor fiind mult insuficient faţă de necesar.
În organigrama direcţiei sunt vacante, în prezent, 269 de posturi, care pot fi ocupate prin concurs doar cu avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, aviz pe care încercăm să îl obţinem de trei ani. Deci, numărul (n.r. - poliţiştilor locali) este total insuficient pentru rezolvarea cu operativitate a problemelor municipiului Constanţa.

Care sunt cele mai sensibile zone din municipiul Constanţa din punct de vedere al siguranţei cetăţeanului?

Având în vedere răspunsul de la întrebarea precedentă, Poliţia Locală Constanţa nu are poliţişti locali care să asigure măsurile de ordine, cu excepţia celor din campusul social Henri Coandă, al căror număr este şi el insuficient.
În prezent, activităţile de menţinere a ordinii şi liniştii publice pe raza municipiului Constanţa sunt asigurate de cele cinci secţii de poliţie din cadrul IPJ Constanţa.

Dar zonele cu cele mai mari probleme din punct de vedere al parcărilor neregulamentare?

Încă de la înfiinţarea noastră, în 2008, am acţionat pe principalele artere ale municipiului Constanţa în vederea menţinerii unui trafic fluent pentru toţi participanţii la trafic şi în special în zona centrală a municipiului. Deşi zilnic aplicăm sancţiuni pentru opriri sau staţionări neregulamentare în zona centrală, am constatat că numărul acestora se menţine, fapt pentru care începând cu data de 27 mai 2013 am început să ridicăm din aceste vehicule. Prin această măsură încercăm să devenim mai fermi faţă de cei care încalcă dispoziţiile legale şi să realizăm o fluidizare a circulaţiei.

În ce procent sunt contestate în instanţă amenzile Poliţiei Locale?

Este greu să răspund la întrebarea asta, având în vedere faptul că plângerile se depun la Judecătoria Constanţa, iar soluţionarea acestora se realizează prin Serviciul Juridic al Primăriei.

De ce este blamată Poliţia Locală de lucrătorii Poliţiei Naţionale?

Am înţeles că în ţară ar exista neînţelegeri cu privire la inscripţionarea autospecialelor de serviciu sau a uniformelor, dar Poliţia Locală Constanţa este dotată strict în conformitate cu prevederile HG 1332/2010. Colaborarea dintre Poliţia Locală Constanţa şi Poliţia Municipiului Constanţa este foarte bună în acest moment.

Aţi fi dispus să vă schimbaţi denumirea din „Poliţie” în „Gardă” ?

Pentru noi nu contează denumirea, ci activităţile pe care le desfăşurăm şi un nivel cât mai ridicat în realizarea acestora. Indiferent de denumire, ne dorim să sprijinim comunitatea. Consider că indiferent de denumire, noi trebuie să fim în sprijinul cetăţenilor, să acordăm şi să beneficiem de încredere din partea acestora.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • Eugen 17 Jun, 2013 17:35 Buna ziua,Tot o oprire neregulamentara este si aceea a unui conducator de autovehicol pe un loc rezevat de parcare. Toti detinatorii de autovehicole platesc un impozit anual pentru vehicolele pe care le au la locul de domiciliu care le este considerat si loc de parcare implicit (conform datelor inscrise in certificatul de inmatriculare si pentru care toti platesc un impozit anual in acest sens). Cei ce doresc insa ca locul de parcare sa fie specificat ca rezervat si pe perioada cat acestia nu sunt la domiciliu si ca sa evite situatia nedorita de a nu avea un loc de parcare stabil la reintoarcerea acasa, multi cetateni au preferat sa plateasca o taxa suplimentara pentru rezervarea locului stabilit de comun acord cu locatarii zonei si a serviciului special autorizat din cadrul primariei tocmai pentru evitarea situatiilor de genul anterior specificat. Deoarece nu rare sunt situatiile in care unii soferi nu tin seama de prevederile legale, asi dori ca politia locala sa intervina imediat, iar prin simpla sesizare acesta sa restabilesca legalitatea, luand masuri de sanctionare a celui vinovat de nerespectarea rezervarii platite care este de fapt in mod implicit o oprire interzisa in acea zona. Astfel toti contribabilii, indiferent de programul acestora de lucru, ar beneficia in mod echitabil de serviciile oferite prin taxele achitate. Un telefon unic cu program permanent de dispecerat, care sa fie mediatizat si cunoscut de toti cetatenii, la care aceste opriri in zonele interzise sa fie sesizate si solutionate in mod rapid si transparent ar duce la impunerea si respectarea legii cat si a gradului de civilizatie. V a multumesc