Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
02:03 24 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Răspuns pozitiv de la APM Constanța pentru modificările turnului de 15 etaje din zona cluburilor din Mamaia

ro

10 Oct, 2022 00:00 1311 Marime text
  • Odată cu creșterea suprafeței construibile, blocul va avea, conform documentelor depuse la Mediu, în loc de 99 de spații locative, după suplimentarea lor, un număr de 153 de spații locative
 
Agenția pentru Protectia Mediului Constanța anunţă publicul interesat asupra interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare pentru emiterea acordului de mediu pentru imobilul dezvoltat de PFA Panait Ion Ilie pe aleea Lamia din Mamaia.
 
Este vorba de „MODIFICARE PROIECT AUTORIZAT CU AC NR. 920/11.11.2021 – CONSTRUIRE IMOBIL S+P+12-15E+TERASA CIRCULABILA CU FUNCTIUNEA DE APARTAMENTE DE VACANTA SI SPATII COMERCIALE LA PARTER PRIN EXTINDERE ETAJE PESTE SUBSOL, RECOMPARTIMENTARI INTERIOARE, MODIFICARI FATADE” , amplasat în municipiul Constanța, stațiunea Mamaia, aleea Lamia nr. 16,  județul Constanța
 
Mediul a decis că nu este necesară efectuarea evaluării impactului asupra mediului pentru proiectul propus.    Comentariile/Observaţiile/Propunerile publicului interesat se pot înainta până la data de 13.10.2022.
 
 
Contactat telephonic la momentul depunerii proiectului, investitorul Cristian Panait ne-a explicat că este vorba de punerea în aplicare a deciziei instanței care i-a dat dreptate cu privire la modificările pe care vrea să le facă asupra blocului de pe malul mării. „Va fi o extindere a suprafeței construite pe etaje. De exemplu, dacă acum aveam șapte apartamente pe etaj, cu modificările vor fi nouă apartamente”.


Odată cu creșterea suprafeței construibile, blocul va avea, conform documentelor depuse la Mediu, în loc de 99 de spații locative, după suplimentarea, un număr de 153 de spații locative.

 
Certificat urbanism

Reamintim că în mai 2022, municipalitatea a emis un certificat de urbanism nou pentru investiția realizată de către PFA Panait Ion Ilie în stațiunea Mamaia, pe aleea Lamia nr. 16. Investitorul ridică un bloc de 15 etaje.

Prin CU 1030 din data de 26 mai 2022, investitorul va modifica Autorizația de Construire 920 din 2021. Documentul este valabil 12 luni. Contactat telefonic, reprezentantul investitorului Cristian Gabriel Panait a precizat că este vorba de aducerea la zi a proiectului conform hotărârii judecătorești prin care Primăria Constanța a fost obligată să emită certificatul de urbanism cu cele cerute de constructor. „A durat din decembrie până acum emiterea certificatului de urbanism”, ne-a spus Cristian Gabriel Panait.

 
Procesul de fond la care face referire omul de afaceri, care a fost finalizat la final de an, prin sentință definitivă, a fost înregistrat, dezbătut și finalizat la Tribunalul Constanța. Soluția pe scurt a fost „Admite cererea. Anulează în parte certificatul de urbanism nr. 517/30.01.2020, în ceea ce priveşte menţiunea de la pct. 3 Regimul tehnic - Coeficientul de utilizare a terenului (CUT): „coeficientul de utilizare al terenului rezultat din regimul de înălţime specificat şi procentul de ocupare admis este maxim 4, conform planşă reglementări zona Mamaia Nord”. Obligă pârâtul să emită un nou certificat de urbanism care la pct. 3. Regimul tehnic - Coeficientul de utilizare a terenului (CUT) să menţioneze: „coeficientul de utilizare a terenului rezultat din regimul de înălţime specificat şi procentul de ocupare admis este de maxim 4, raportat la suprafaţa UTR”.

 
Contactat telefonic anul trecut, Cristian Gabriel Panait, fiul lui Ilie Panait, care se ocupă de construcția imobilului afectat de proces a transmis că „Diferența pe care o face precizarea din Certificatul de Urbanism reprezintă o suprafață mare. Practic, am cerut pentru 18.000 de mp suprafață totală obținută după construcție, iar ce este precizat în document înseamnă 7.200 mp suprafață construibilă”.
 
Ce a cerut reclamantul Panait Ilie
 
În motivarea cererii reclamantul a arătat că urmare cererii formulate de reclamant, pârâtul a emis certificatul de urbanism nr. 517/30.01.2020 pentru realizarea unui imobil cu regim de înălțime S+P+12-15 etaje + terasa circulabilă, pe terenul situat in Stațiunea Mamaia - Constanța. Este vorba de terenul de pe aleea Lamia, nr. 16.
 
A arătat că certificatul de urbanism nr. 517/30.01.2020 precizează Ia pct. 3. Regimul tehnic - Coeficientul de utilizare a terenului (CUT) următoarele: „coeficientul” de utilizare al terenului rezultat din regimul de înalțime specificat și procentul de ocupare admis este maxim 4, conform planșa reglementări Mamaia Nord", iar certificatul de urbanism nr. 517/30.01.2020 precizează ca a fost emis în temeiul reglementărilor documentației de urbanism, faza PUZ, aprobată prin HCL Constanța nr. 121/24.05.2013 și anterior, pârâtul a emis urmare cererii formulate certificatul de urbanism nr. 920/03.04.2019 pentru realizarea unui imobil cu același regim de inălțime (S+P+12-15 etaje+terasa circulabilă) pe același teren (situat in Stațiunea Mamaia -Constanța).
 
A mai arătat că certificatul de urbanism nr. 920/03.04.2019 precizează la pct. 3. Regimul tehnic - Coeficientul de utilizare a terenului (CUT) următoarele: „aprobat maxim 4/UTR" iar certificatul de urbanism nr. 920/03.04.2019 precizează, la fel ca și cel atacat, că a fost emis în temeiul reglementarilor documentației de urbanism, faza PUZ, aprobata prin HCL Constanța nr. 121/24.05.2013.
 
Cu privire la documentația de urbanism, faza PUZ, aprobată prin HCL Constanța nr. 121/24.05.2013, a arătat că aceasta stabilește Coeficientul de utilizare a terenului (CUT) pentru UTR 30 (Careu 4) unde este situat imobilul teren, după cum urmează: „CUT maxim/UTR = 4" Extras din Regulamentul Local de Urbanism - aferent Planului Urbanistic Zonal Stațiunea Mamaia - modificare HCL nr. 129 / 2001 - zona UTR 30 – Partea III/ Articolul 11, punctul 30 - pag. 18.

 
A mai precizat că, totodată, Regulamentul Local de Urbanism în cadrul prevederilor specifice pentru stațiunea Mamaia - secțiunea III - posibilități maxime de ocupare si utilizare a terenurilor, stabilește în cadrul art. 16 că, coeficientul de utilizare al terenului rezultat din regimul de înălțime specificat și procentul de ocupare admis este maxim 4, raportat la suprafața UTR.
 
Nu în ultimul rând, a precizat că pârâtul a emis certificate de urbanism și pentru alte imobile edificate în Stațiunea Mamaia și a formulat plângere prealabilă împotriva certificatului de urbanism nr. 517/30.01.2020, solicitând revocarea acestuia și emiterea unui nou certificat de urbanism care la pct. 3. Regimul tehnic - Coeficientul de utilizare a terenului (CUT) să precizeze coeficientul de utilizare a terenului este maxim 4, raportat la suprafața UTR.
 
A mai precizat că prin adresa nr. R43315/13.03.2020, s-a răspuns plângerii prealabile formulate, și s-a comunicat faptul că procedura revocării actului administrativ nu este aplicabilă certificatului de urbanism si că certificatul de urbanism a fost emis in baza Regulamentului Local de Urbanism aprobat prin HCL nr. 121 /24.05.2013. A mai arătat că se consideră vătămat ca urmare a limitărilor impuse prin acest act in privința coeficientului de utilizare a terenului și se află în imposibilitatea de a mai continua demersul pentru obținerea autorizației de construire în condițiile pe care le dorește.
 
Ce a spus Primăria Constanța
 
Pârâta, legal citată, a formulat și a depus întâmpinare, prin care a solicitat instanței să dispună admiterea excepției inadmisibilitatii capătului de cerere prin care se solicita obligarea pârâtului la emiterea unui nou certificat de urbanism, raportat la faptul că o instanța de judecata nu își poate aroga atribuțiile unei autorități publice si, pe cale de consecință, respingerea capătului de cerere ca inadmisibil; admiterea excepției inadmisibilității capătului de cerere privind anularea certificatului de urbanism, raportat la faptul ca certificatul de urbanism nu reprezintă act administrativ, si, pe cale de consecința, respingerea capătului de cerere ca inadmisibil, pe fondul cauzei, respingerea ca neîntemeiată a cererii de chemare in judecată și în temeiul dispozițiilor art. 453 C. proc. civ., obligarea reclamantului la plata către reclamant,a cheltuielilor de judecată ocazionate de soluționarea prezentei cauze.
 
Pe fondul cauzei a arătat că autorizația de construire se obține în condițiile legii, iar nu în condițiile pe care orice persoana și le dorește, și a arătat că atât Certificatul de urbanism nr. 920 din 03.04.2019 (la care a făcut referire reclamantul) și cât si Certificatul de urbanism nr. 517 din 30.01.2020 au fost emise în baza Regulamentului Local de Urbanism aprobat prin HCL nr. 121/24.05.2013 privind aprobare PUZ Stațiunea Mamaia, modificare HCL nr. 129/2001, a arătat că HCL nr. 121/24.05.2013 privind aprobare PUZ Stațiunea Mamaia - Modificare IICI. nr. 129/2001, obiectul avizului favorabil emis de către instituția abilitată legal în acest sens respectiv, de către MDRAP.
 
A învederat dispozițiile Legii nr. 350 din 2001 privind amenajarea teritoriului și urbanism și a arătat că, în ciuda susținerilor contrare ale reclamantului, certificatul de urbanism contestat a fost emis în baza reglementărilor urbanistice prevăzute în documentația de urbanism Plan Urbanistic Zonal aprobat prin HCL nr. 121/24.05.2013, regulamentul prevede împărțirea stațiunii Mamaia în 5 zone: Zona A - formala din UTR 1 -UTR 9, Zona B formată din UTR 10-UTR 16, Zona C - formata din UTR  8-UTR 22, Zona D formată din UTR 23-UTR 24, Zona Nord formată din UTR 26-UTR-34. Astfel că atât certificatele de urbanism la care reclamantul a făcut referire în cererea de chemare în judecată, cât si certificatul de urbanism contestat în speță au respectat regulamentul aprobat.
 
Ce a decis instanța

Din răspunsul pârâtului la interogatoriul propus de reclamant, instanța reține că Regulamentul Local de Urbanism aferent PUZ Stațiunea Mamaia aprobat prin H.C.L. nr. 121/24.05.2013 este aplicabil și terenului reclamantului, că acest regulament nu a fost modificat, iar sintagma CUT „maxim 4” precizată prin certificatul contestat este diferită de sintagma CUT maxim 4/UTR prin aceea că, CUT maxim 4 este menționat pentru terenul reclamantului așa cum este înscris pe Planșa de Reglementări Urbanistice Zona Mamaia Nord – parte desenată.
 
Or, în acord cu reclamantul, conform dispozițiilor legale citate anterior, regimul tehnic al imobilului, incluzând CUT, se precizează conform piesei scrise a PUZ, respectiv conform Regulamentului local de urbanism aferent PUZ, în speță art. 16 din regulament.
 
În aceste condiții, refuzul pârâtului de a insera în cuprinsul certificatului de urbanism mențiunile conforme cu reglementările locale de urbanism apare ca fiind unul nejustificat, în sensul Legii nr. 554/2004, situație în care, în baza dispozițiilor art.18 alin.1 din Legea nr.554/2004, Tribunalul va admite cererea reclamantului, va anula în parte certificatul de urbanism nr. 517/30.01.2020, în ceea ce privește mențiunea de la pct. 3 Regimul tehnic - Coeficientul de utilizare a terenului (CUT): „coeficientul de utilizare al terenului rezultat din regimul de înălțime specificat și procentul de ocupare admis este maxim 4, conform planșă reglementări zona Mamaia Nord” și va obliga pârâtul să emită un nou certificat de urbanism care la pct. 3. Regimul tehnic - Coeficientul de utilizare a terenului (CUT) să menționeze: „coeficientul de utilizare a terenului rezultat din regimul de înălțime specificat și procentul de ocupare admis este de maxim 4, raportat la suprafața UTR”.
 
 
Povestea de pe Lamia 16
 
În anul 2019, Ilie Panait, tatăl lui Cristian Gabriel Panait, anunța o investiție într-un imobil de 15 etaje, în staţiunea Mamaia, pe aleea Lamia, cum s-ar spune, în buza mării. Investitorul a prezentat la Autoritatea pentru Protecţia Mediului Constanţa proiectul „Construire imobil hotel - apartamente cu alimentaţie publică la parter S+P+12-15 etaje+terasa circulabilă”, propus a fi amplasat în staţiunea Mamaia, aleea Lamia nr. 16. Terenul, însă, are o istorie mai lungă și mai interesantă.
 
Tot în 2019, a fost eliberat Certificatul de Urbanism cu nr. 920 din data de 3 aprilie 2019, pentru aleea Lamia nr. 16, pentru construire imobil hotel-apartamente cu alimentație publică la parter S+P+12-15E+terasă circulabilă.
 
 
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Sursă foto: ZIUA de Constanța
 
Citește și:

Blocul de 15 etaje din zona cluburilor va fi modificat! Proiectul, depus la Mediu
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii