Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
22:11 28 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Oficial, de la Ministerul Afacerilor Interne Totul despre maşinile înmatriculate în alt stat şi obţinerea permisului de conducere

ro

06 Apr, 2013 00:00 3042 Marime text
Autorităţile centrale continuă demersurile specifice în ceea ce priveşte tragerea pe dreapta a maşinilor înmatriculate în alte state membre UE, dar care sunt utilizate de cetăţeni români. În acest sens, pe site-ul Ministerului Afacerilor Interne a fost publicat spre dezbatere un proiect de lege care face referire la modificarea şi completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice. În cazul în care legea va fi adoptată, se vor înregistra schimbări şi în procedura de obţinere a permisului de conducere, nu doar în ceea ce priveşte „fenomenul” maşinilor înregistrate în alte ţări. În continuare, ZIUA de Constanţa prezintă un rezumat al proiectului de modificare a legii aşa cum este el prezentat pe site-ul MAI, cu menţiunea că nu am abordat şi subiectul amenzilor care ar putea fi aplicate celor prinşi că încalcă normele în vigoare. 

Astfel, potrivit Legii pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, ar putea fi interzisă circulaţia pe drumurile publice a vehiculelor care nu corespund din punct de vedere tehnic, a celor al căror termen de valabilitate a inspecţiei tehnice periodice a expirat, a celor neasigurate pentru răspundere civila pentru caz de pagube produse terţilor prin accidente de circulaţie, precum şi a celor a căror înmatriculare este suspendată. Mai mult decât atât, persoanele cu domiciliul ori reşedinţa în România care conduc pe drumurile publice un vehicul înmatriculat într-un alt stat ar putea fi obligate să înmâneze poliţistului rutier, la cererea acestuia, un document doveditor al titlului cu care este deţinut vehiculul, însoţit de o traducere legalizată în limba română. Viitoarea lege ar mai putea prevede că autovehiculele şi remorcile înmatriculate în alte state deţinute cu orice titlu de persoane care au sediul, domiciliul ori reşedinţa în România pot fi conduse pe drumurile publice pentru o perioadă de maximum 30 de zile de la data dobândirii titlului sau de la data înscrierii în evidenţa autovehiculelor şi remorcilor înmatriculate în alte state. Excepţie de la regulă ar putea face autovehiculele şi remorcile conduse de persoanele menţionate în certificatul de înmatriculare, autovehiculele şi remorcile cu care se efectuează, în condiţiile legii, transport rutier public de mărfuri sau persoane ori, după caz, transport în regim de închiriere sau serviciu de închiriere, autovehiculele şi remorcile conduse de persoane aflate în raporturi juridice de muncă cu persoanele menţionate în certificatul de înmatriculare/care au calitatea de asociat, acţionar sau administrator, după caz, în raport cu persoanele menţionate în certificatul de înmatriculare, dar şi autovehiculele şi remorcile utilizate în baza unui contract de leasing. „(...) Datele referitoare la autovehicul şi la documentul doveditor al titlului cu care este deţinut vehiculul se înscriu în evidenţa autovehiculelor şi remorcilor înmatriculate în alte state, care se ţine de către Poliţia Română. (...) Organul fiscal al administraţiei publice locale care scoate din evidenţa fiscală vehiculul comunică, în scris, operaţiunea efectuată şi datele noului proprietar, în termen de trei zile lucrătoare, autorităţii competente, care face menţiunea corespunzătoare în evidenţe. (...) În situaţia în care noul proprietar nu solicită transcrierea transmiterii dreptului de proprietate (...), operează de drept suspendarea înmatriculării vehiculului”, potrivit MAI. Un alt subiect abordat de posibila viitoare Lege pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice face referire la probele de pregătire practică sau de examinare în vederea obţinerii permisului de conducere.

Cine plăteşte pagubele?

Astfel, dacă legea va intra în vigoare, persoana supravegheată sau examinată în vederea obţinerii permisului de conducere pentru categoriile A1, A2 şi A, va răspunde pentru încălcarea regulilor de circulaţie sau, după caz, pentru pagubele produse terţilor ca urmare a producerii unui accident de circulaţie. „Pentru asigurarea şi verificarea legalităţii examenului de obţinere a permisului de conducere, modul de desfăşurare a probei teoretice şi a probei practice se înregistrează video şi, după caz, audio, cu sisteme tehnice de monitorizare. Pentru proba practică, sistemele tehnice de monitorizare se instalează pe autovehiculele folosite la susţinerea probei practice. Vehiculele utilizate la proba practică pentru categoriile AM, A1, A2 şi A sunt exceptate de la aceste dotări. Înregistrarea se stochează de către serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor care organizează examenul de obţinere a permisului de conducere, pe o perioadă de cel mult un an de la data desfăşurării acestuia. Accesul la înregistrări este permis numai serviciului public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor care a organizat examenul de obţinere a permisului de conducere şi Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii