Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
22:35 10 05 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Inspectiile Port State Control si Flag State Control, in atentia Comisiei Europene

ro

30 Mar, 2006 00:00 944 Marime text

Transporturile la raport

# Romania se pregateste sa intre in Europa cu mai putin de 10 nave operabile * Acceptarea Romaniei ca membru al "Memorandumului de la Paris" aduce si o serie de responsabilitati suplimentare pentru ANR

Subcomitetul de asociere Romania - Uniunea Europeana nr. 6, ce poarta denumirea "Transporturi, retele transeuropene, energie si mediu" se reuneste astazi si maine la Bruxelles. Delegatia tarii noastre va prezenta evolutia inregistrata pentru fiecare mod de transport in parte: rutier, feroviar, aerian, fluvial si maritim. Printre actiunile intreprinse de autoritatile romane ce urmeaza a fi expuse se afla inspectiile Flag State Control si Port State Control, realizate de reprezentantii Autoritatii Navale Romane. Numarul retinerilor navelor aflate sub pavilionul tarii noastre a scazut simtitor in ultimii ani. Acest lucru are o importanta deosebita in contextul apropiatei aderari la Uniunea Europeana, insa nu trebuie uitat si aspectul cel mai grav: flota maritima a Romaniei mai numara doar douasprezece nave. Dintre acestea, noua nave se afla in operare, iar celelalte trei sunt la reparatii. In 2006, trei nave romanesti au fost inspectate de patru ori in porturile unor state membre ale Memorandumului de la Paris si nu au fost retinute. In ceea ce priveste inspectiile Port State Control la navele ajunse in porturile tarii noastre, acestea se desfasoara intr-un ritm sustinut. Nu mai putin de 236 de inspectii au fost efectuate de la inceputul acestui an la cele 697 de nave individuale sosite in porturile romanesti. Aderarea la Uniunea Europeana ar putea avea un rol important si pentru acceptarea tarii noastre ca membru cu drepturi depline in cadrul "Memorandumului de la Paris", lucru ce urmeaza a fi luat in discutie la intalnirea anuala din luna mai. Statutul de membru al "Memorandumului de la Paris" va aduce si multe responsabilitati, ca o sabie cu doua taisuri. Astfel, in cazul in care o nava verificata in Portul Constanta va fi implicata intr-un incident naval datorita unor probleme tehnice sau din cauza incarcaturii defectuoase, reprezentantii "Memorandumului de la Paris" pot lua masuri impotriva autoritatilor portuare romane.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii