Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
06:22 20 05 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Fregata "Regina Maria" va iesi in primele probe de mare

ro

23 Apr, 2005 00:00 1015 Marime text

Dupa predarea bastimentului autoritatilor romane, ieri a fost arborat pentru prima oara pavilionul romanesc

Dupa definitivarea lucrarilor la sistemul de propulsie, fregata este gata de iesire in probe de mare * Vigilenta ofiterilor mecanici romani a dejucat inlocuirea turbinelor de propulsie Rolls-Royce cu altele de mana a doua * Echipajul se va deplasa in localitatea Plymouth, unde se afla sediul organizatiei britanice "Flag Officer Sea Training", care este specializata in pregatirea echipajelor pentru operatiuni militare specifice * Dupa instruire, echipajul romanesc va fi testat la bord de reprezentantii acestei organizatii, ulterior testarii nava urmand a primi autorizatia de a parasi Marea Britanie in cadrul primului ei voiaj catre Romania

Aflata in imediata vecinatate a navei amiral a flotei engleze, la comanda careia a fost insusi amiralul Nelson, fregata "Regina Maria" si-a primit zilele trecute drapelul de lupta, in ritmul imnului romanesc intonat de fanfara Marinei Regale Britanice. Pe baza relatiilor dintre cele doua armate, cea britanica si cea romana, cei 203 marinari militari romani aflati la bordul fregatei si preotul lor ortodox au rostit rugaciunea "Tatal Nostru" in limbile ambelor tari. Cu slujba religioasa si arborarea tricolorului pe catarg, fosta fregata britanica "London" a devenit, odata cu primirea oficiala a numelui "Regina Maria", teritoriu romanesc. Acelasi protocol a fost urmat si in luna septembrie 2004 la preluarea fregatei "Regele Ferdinand", ambele nave aducand astfel armata romana si la nivelul dotarii tehnice navale la standardele NATO. Fregata cu o alura impresionanta, avand opt punti si mai bine de 148 de metri lungime, "Regina Maria" este un arsenal plutitor de temut, dar vor mai trece cateva luni pana cand echipajul romanesc va putea invata toate secretele navei si modul in care poate fi exploatata. Comandantul "Reginei Maria", comandorul Vasile Borsaru, a sarutat primul pavilionul romanesc al navei. Echipajul de la bord considera ca se afla pe o nava foarte buna, cu calitati nautice si tehnice de exceptie. Pentru reabilitarea tehnica a vasului s-a muncit mult, trecandu-se cu bine peste toate problemele avute de-a lungul timpului. Surse din cadrul echipajului navei ne-au comunicat ca probleme au existat, cea mai demna de luat in seama fiind cea legata de turbinele Rolls-Royce de la sistemul de propulsie. Acestea fiind noi, in timpul operatiunii de revizie a turbinelor, putin a lipsit sa nu fie inlocuite cu unele vechi, "la mana a doua". Vigilenta inginerilor mecanici militari romani de la bord care au observat "miscarea" echipelor britanice de mecanici, a avut ca rezultat evitarea unei surprize de proportii. O turbina veche se putea defecta rapid si nu se stie care ar fi fost consecintele daca acest lucru s-ar fi produs in timpul vreunui exercitiu naval sau in timpul unei furtuni. In alta ordine de idei, marinarii romani apreciaza ca nava este extrem de manevrabila si raspunde foarte bine la toate comenzile. Una din probele de mare la care navele militare ale NATO sunt supuse este verificarea timpului de oprire din viteza maxima. Teoretic, capacitatea de "franare" a fregatei este extrem de mare, practic, de la o viteza de aproximativ 50-55 km/h, nava poate fi oprita in loc pe o distanta de doar 200 m. Efectul este resimtit de echipaj aproape imediat, din inertie, efectiv, oamenii sunt proiectati spre inainte in momentul in care se actioneaza sistemele de franare. Aceste lucruri vor fi testate si de cei de la bordul fregatei, zilele acestea avand loc prima iesire in probe de mare a fregatei, iesire asistata de inginerii militari britanici in vederea predarii echipamentelor de propulsie si guvernare. In perioada imediat urmatoare, urmeaza sa inceapa o pregatire, o secventa de instruire la cheu, pentru ca echipajul sa se acomodeze cu fiecare echipament de la bord. Ulterior familiarizarii complete cu nava, va incepe antrenamentul pe mare fara asistenta, pentru trei saptamani. Dupa aceasta perioada de instructie, echipajul se va deplasa in localitatea Plymouth, unde se afla sediul organizatiei britanice "Flag Officer Sea Training", care este specializata in pregatirea echipajelor pentru operatiuni militare specifice. Dupa instruire, echipajul romanesc va fi testat la bord de reprezentantii acestei organizatii. In urma rezultatelor testarii, nava va putea primi autorizatia de a parasi Marea Britanie in cadrul primului ei voiaj catre Romania, lucru programat sa se intample in ziua de 15 iulie a.c.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii