Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
04:22 24 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

470 de foi de tabla de vapor au disparut cu complicitatea vamesilor

ro

18 Nov, 2004 00:00 1557 Marime text

Furt de proportii descoperit in Portul Constanta Sud Agigea

Aproximativ 470 de foi de tabla groasa, cantarind 610 tone si valorand 12,5 miliarde de lei, au disparut de pe o barja. Plangerea a fost depusa, in data de 16 noiembrie, de SC CNFR Navrom SA Galati, care mentiona ca foile de tabla se "evaporasera" de pe barja nr. 30086, proprietatea societatii, care acostase in Portul Constanta Sud Agigea in urma cu cinci zile. Marfa era destinata exportului, fiind tabla de vapor cu grosimea de 1,5 centimetri, furnizor fiind SC Ispat Sidex SA Galati si urma a fi incarcata pe nava Annasa I, sub pavilion Malta, aflata sub operatiuni de incarcare in dana 116 a Portului Constanta Sud Agigea. De aici, tabla urma sa ajunga in Singapore. Cercetarile in cauza au fost efectuate de Sectia Politiei Transporturi, in urma anchetei cele 470 de foi de tabla fiind descoperite la bordul navei Amin A, sub pavilion Siria, aflata in lucru in Portul Constanta Sud Agigea. Cu ocazia verificarilor efectuate cu privire la provenienta foilor de tabla gasite pe nava, politistii au reusit sa stabileasca faptul ca acestea urmau sa fie exploatate in Siria, dar au ramas blocati in momentul in care au reusit sa afle cum se petrecuse furtul de asemenea proportii. In urma cu cateva zile, profitand de faptul ca portul fluvial este inchis din pricina vremii si ca echipajul barjei nu lucreaza, marinarii de pe Amin A au facut rost, nu se stie prin ce metoda, de un remorcher, cu care s-au deplasat la barja. Cu ajutorul remorcherului au luat barja cu totul, au adus-o langa nava lor, au facut rost de o macara plutitoare, cu ajutorul careia au descarcat pe Amin A foile de tabla, dupa care, cu ajutorul aceluiasi remorcher, au dus barja la locul ei. In decurs de cateva ore, terminasera toata operatiunea, fara a lasa nici o urma. A doua zi, cand echipajul barjei a venit la munca, a inlemnit descoperind furtul. Sucursala Constanta a Navrom SA si-a trimis efectiv agentii prin port, ca sa intrebe in stanga si-n dreapta daca cineva a vazut ceva. Pentru ca nu au reusit sa afle nimic, s-a trecut la alta strategie. Cu ajutorul Capitaniei, au cerut de la Galati lista navelor care incarcasera tabla in acea perioada, rezultand zece nave. Dupa care au cerut lista contractorilor, pe care se aflau noua nave. Diferenta o constituia nava Amin A. Insotiti de politie si de reprezentanti ai vamii, reprezentantii Navrom s-au indreptat catre locul in care se afla nava, ajungand cu doua minute inainte ca aceasta sa ridice ancora. Echipajul de pe Amin A ridicase deja scara, pregatindu-se sa plece spre Siria. Culmea este ca toate actele navei erau absolut in regula, toate formalitatile vamale fiind indeplinite. Din cercetari reiese ca furtul s-a realizat cu complicitatea vamesilor, deoarece ei au fost cei care au dat OK-ul navei. Mihai Poliec, seful Politiei Transporturi, a declarat ca sunt implicate nume sonore din cadrul Directiei Vamale Constanta, dar acestea nu vor fi inca date publicitatii. Cercetarile continua, pentru a stabili cine au fost persoanele care au manevrat remorcherul si macaraua plutitoare si pentru depistarea vamesilor complici. Ancheta este ingreunata de faptul ca marinarii nu vorbesc limba romana, iar politia nu a reusit inca sa gaseasca un translator, precum si de faptul ca marinarii de pe barja sunt domiciliati in localitati din toata tara, lucreaza doua saptamani, dupa care sunt liberi, iar in cursul zilei de duminica au plecat acasa.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii