Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
04:37 26 01 2021 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Nimeni nu a văzut, nimeni nu ştie nimic Cum explică autorităţile abilitate prezenţa fularelor USL în secţia de votare de la Şcoala 24

ro

13 Jan, 2013 22:30 1858 Marime text
DESCHIDERE_Mazare_Radu_Mazare_11.jpgCe susţin autorităţile abilitate cu privire la evenimentul petrecut anul trecut, în data de 9 decembrie, în secţia de votare de la Şcoala numărul 24, unde primarul Radu Mazăre a venit la vot însoţit de manechine ce aveau asortate la costumaţia kaki eşarfe roşii (culoarea Partidului Social Democrat) pe care era inscripţionată sigla USL?

Prin intermediul unor adrese, am încercat să aflăm de la autorităţi dacă manechinele aveau voie să intre în secţia de votare de la Şcoala 24, unde a votat Radu Mazăre, purtând însemnele electorale ale Uniunii Social Liberale. Tot de la instituţiile abilitate am primit răspuns la întrebări precum „cine ar fi trebuit să se autosesizeze?" sau „cine ar fi trebuit să le scoată pe fete din secţia de votare?".

Fapta a rămas nesesizată

Mazare_Radu_Mazare_28.jpgInteresant este că niciun muritor de rând sau membru al vreunui partid politic nu a sesizat acest episod cu „primarul Radu Mazăre, manechinele şi eşarfele USL". Autoritatea Electorală Permanentă, Biroul Electoral Judeţean, Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Constanţa şi Inspectoratul de Jandarmi Judeţean susţin în răspunsurile trimise la adresa înaintată de cotidianul ZIUA de Constanţa că nu au primit nicio reclamaţie pe această temă.

Cine ar fi trebuit să se autosesizeze?

Din răspunsurile primite reiese că nicio instituţie dintre cele patru solicitate să dea explicaţii în acest caz (AEP, IPJ, IJJ şi BEJ) nu are competenţe în privinţa autosesizării. Singura care punctează expres acest aspect este însă Inspectoratul de Jandarmi. „Nu avem competenţe cu privire la aspectele sesizate de dumneavoastră, privind autosesizarea", se arată în răspunsul IJJ.

Cine ar fi trebuit să le scoată pe fete din secţie?

În ceea ce-i priveşte, reprezentanţii IJJ afirmă că fetele nu au perturbat ordinea şi liniştea publică aşa că nu aveau de ce să fie scoase din secţie. „Cu privire la faptul că tinerele ar fi trebuit scoase din incinta secţiei de votare vă comunicăm faptul că, din punctul nostru de vedere nu a fost afectată ordinea şi liniştea publică pentru a se impune o asemenea măsură", afirmă cei de la Inspectoratul de Jandarmi. Şi în acest caz - privind scoaterea fetelor din secţia de votare, IJJ este singura instituţie care oferă un răspuns.

AEP declară că este de competenţa Poliţiei

Autoritatea Electorală Permanentă declară că aprecierea faptelor petrecute în secţia de votare de la Şcoala 24 aparţine Poliţiei. „Conform art. 5, alin. (2) lit. a) din Legea numărul 35/2008, competenţa de a aprecia dacă faptele petrecute în data de 9 decembrie 2012, cu prilejul alegerilor parlamentare, la secţia de votare numărul 21 din incinta Şcolii numărul 24 Ion Jalea, din municipiul Constanţa, se încadrează în prevederile art. 50 lit. o) din Legea numărul 35/2008, aparţine organelor de poliţie", se arată în răspunsul AEP.

Ce susţine Poliţia cu privire la competenţa sa?

Inspectoratul de Poliţie al Judeţului (IPJ) susţine că preşedintele secţiei de votare este cel în măsură să sesizeze organele abilitate. Astfel, Inspectoratul de Poliţie al Judeţului, declară că în baza aceleaşi legi invocate de AEP (35/2008) „preşedintele secţiei de votare poate adopta măsuri specifice pentru menţinerea ordinii şi liniştii publice în interiorul secţiei de votare şi pe o rază de 500 de metri în jurul secţiei de votare şi poate sesiza organele abilitate în cazul în care constată nerespectări ale legislaţiei specifice". Cât priveşte atribuţiile ce la revin, reprezentanţii Inspectoratului de Poliţie afirmă că acestea sunt legate de asigurarea ordinii şi liniştii publice, pe întreaga perioadă electorală, iar în ziua votării, sunt referitoare la paza secţiilor de votare şi a dosarelor întocmite de birourile electorale pe timpul transportului acestora la birourile electorale de circumscripţie, respectiv la Biroul Electoral Central, precum şi la paza pe timpul tipăririi, transportului şi depozitării buletinelor de vot şi a celorlalte materiale necesare votării.

Explicaţia BEJ cu privire la insignele purtate pe durata votării

Dar explicaţiile AEP, IJJ şi IPJ nu-şi mai au niciun rost odată ce afli uluitorul răspuns BEJ potrivit căruia „doar anumite persoane nu au voie să poarte însemne electorale pe durata votării". Şi surpriză! Printre aceste „anumite persoane" enumerate de BEJ nu se află şi manechinele care l-au însoţit pe Mazăre la vot. „Menţionăm că art. 41. alin 13 din Legea numărul 35/2008 interzice numai membrilor birourilor electorale şi persoanelor acreditate să poarte, pe durata votării, ecusoane, insigne sau alte însemne de propagandă electorală", comunică cei de la Biroul Electoral Judeţean. Ceea ce nu prevede legea este legal poate fi concluzia pe care o putem trage în urma surprinzătorului răspuns primit din partea BEJ...

Ti-a placut articolul?

Comentarii