Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
10:10 19 03 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Am stat de vorbă cu proiectantul. S-a inspirat din modelul grecesc. Iată explicaţiile! Pasajul Cumpenei, primul pod tip pasarelă de noapte cu borduri din marmură din România (galerie foto+video)

ro

19 Jun, 2018 00:00 9182 Marime text
Contractul „Achiziţia execuţiei lucrărilor pentru obiectivul de investiţii «Reparaţii capitale şi modernizarea Pasajului Cumpenei»“ a fost câştigat de asocierea firmelor Mobitom SA - Sielbol SRL, în urma licitaţiei organizate, pe data de 16 mai 2016, de Primăria Municipiului Constanţa.
 
De puţin timp, lucrările la pasaj au fost reluate şi sunt în grafic, după cum ne-a declarat viceprimarul municipiului Constanţa Dumitru Babu. Cum pe şantierul pasajului este forfotă, ne-au atras blocurile de marmură care au fost aduse pentru a fi montate, un aspect trecut cu vederea până acum, dar prevăzut în proiectul executat de SC Proiectări Lucrări de Artă SRL din Bucureşti. Potrivit proiectului realizat în anul 2015, lucrările de reabilitare a pasajului prevedeau montarea de noi borduri din marmură în zona centrală a obiectivului, de noi separatoare de sens, precum şi demontarea stâlpilor de iluminat existenţi.

 În ce constau lucrările de reabilitare 

Decizia Primăriei de a reabilita Pasajul Cumpenei vine ca urmare a degradării avansate în care se află acesta. Mai exact, conform caietului de sarcini, lucrările de modernizare şi reabilitare a pasajului presupun: sporirea numărului de benzi rutiere de la două la patru, eliminarea liniilor de tramvai, instalarea unui sistem de iluminat pe scările de acces ale pasajului.
 
Am stat de o vorbă cu proiectantul lucrării, pentru a înţelege mai bine de ce s-a propus această soluţie tehnică în ceea ce priveşte bordurile, în locul granitului sau al sfântului beton. Vlad Gheorghiţă Pelin, administratorul SC Proiectări Lucrări de Artă SRL, proiectantul Pasajului Cumpenei, a explicat, pentru ZIUA de Constanţa, că alegerea marmurei a fost ideea sa. „M-am inspirat din Grecia, acolo toate pasarelele de noapte au borduri de marmură. Înainte de proiectul de la Constanţa, mai proiectasem două poduri de dimensiuni mai mici, la Piteşti, la care am folosit această soluţie tehnică. Pentru pasajul de la Constanţa am ales marmură de culoare albă, pentru ca noaptea, când veţi circula pe pasaj, să simţiţi şi un confort vizual. Ţin minte că eu am recomandat ca marmura să fie achiziţionată din Grecia, acolo unde preţul ei este sub cel al granitului, dar, din ce am înţeles, constructorul a preferat să o aducă de la Ruşchiţa, din Caraş-Severin. O să vă lămuriţi când lucrarea va fi finalizată că soluţia noastră, în calitate de proiectanţi, nu este deloc rea. Vorbim despre un tot unitar, despre structura de iluminat, despre câmpul de lumină care va reflecta pe marmura albă, pe marcajul drumului. Pe o astfel de pasarelă de noapte simţi încadrarea pe bandă mai bine, iar acest lucru înseamnă şi mai puţine incidente rutiere“, a precizat Vlad Gheorghiţă Pelin.
 
Despre costurile marmurei folosite pentru borduri nu am reuşit să ne lămurim, de parcă ne-am afla într-un banc cu Videanu. Mai ţineţi minte bordurile de marmură pe care Videanu voia să le monteze în tot Bucureştiul? Se aşteaptă devizele finale din partea constructorului; până atunci, nu putem decât să consultăm estimativ site-urile de specialitate şi să avem răbdare. Acelaşi proiectant a intervenit şi pentru corectarea unor deficienţe, anul trecut, atunci când au fost sistate lucrările.
 
Vlad Pelin spune că a avut în mână planşele proiectului iniţial executat de IPTANA, iar în acele planuri nu era prevăzută circulaţia tramvaiului. „După anii '80, când s-a venit cu ideea introducerii tramvaiului, a fost turnat un strat de beton. A fost nevoie ca acest strat a fost răzuit, s-a dezlipit mai mult decât am crezut noi şi a fost nevoie să găsim o soluţie pentru rezolvarea acestei probleme“, a completat proiectantul, care va ajunge pe litoral pentru a lua pulsul proiectului, deja întârziat. 

Făgădău: „Podul de la Butelii va fi cel mai modern pod vechi din Constanţa“ 

Primarul Decebal Făgădău a promis că „Podul de la Butelii va fi cel mai modern pod vechi din Constanţa“. Edilul-şef al municipiului Constanţa a anunţat că lucrările vor fi finalizate până la 1 iulie, urmând ca, după terminarea sezonului, să rămână de rezolvat doar partea estetică a lucrărilor, respectiv marcajele şi montarea parapetelor: „Ne propunem să lucrăm până la începutul sezonului estival şi să finalizăm cât de mult se poate - eu mi-aş dori să finalizăm undeva la 95% lucrarea -, iar după sezonul estival să rămână doar marcajele, montarea de parapete, adică partea estetică, dar partea de structură ne dorim să fie finalizată până la 1 iulie“.

În luna ianuarie 2018, Primăria Municipiului Constanţa a atribuit un contract privind lucrări suplimentare de reparaţii capitale şi modernizare a Pasajului Cumpenei, în valoare de 1.162.178,25 de lei. Contractul presupunea achiziţionarea de lucrări suplimentare la contractul de execuţie lucrări nr. 116095/19.08.2016, având ca obiect execuţie lucrări suplimetare/adiţionale aferente obiectivului de investiţie „Reparaţii capitale şi modernizarea Pasajului Cumpenei.

Vă reamintim că, pe parcursul execuţiei lucrărilor, care au început în luna aprilie a acestui an, au apărut o serie de probleme de ordin tehnic, ce au condus Ia revizuirea expertizei tehnice nr. 214 din luna august, întocmită pentru Pasajul Cumpenei, în concluziile căreia se recomandă „cămăşuirea integrală a suprafeţelor de beton ale stâlpilor infrastructurii de la radier până la riglele pilelor“ şi „demolarea zonelor de beton de pantă degradat şi denivelat în vederea refacerii betonului de pantă, pentru asigurarea unei pante constante şi continue a acestuia“.

Ca urmare, în urma revizuirii proiectului tehnic şi a devizului general, a rezultat necesitatea realizării unor lucrări suplimentare, după cum urmează: decaparea şi înlocuirea în totalitate a betonului de pantă existent cu grosimile rezultate în urma ridicărilor topografice şi a profilurilor din partea desenată; remedierea defectelor betonului şi efectuarea lucrărilor de protecţie a infrastructurii şi a suprastructurii; cămăşuirea pilelor începând cu rostul elevaţiei fundaţiei pilelor până la riglă (nu sunt necesare ancore chimice); armarea se va face după ce se îndepărtează cu grijă confecţia metalică existentă - se va folosi aceeaşi reţetă pentru betoanele speciale utilizate la riglele pilelor; înlocuirea tuturor rosturilor de dilataţie existente pe pod cu alt tip de rost; refacerea stratului de asfalt de la sistemul rutier. Prin revizuirea proiectului, au rezultat cantităţi suplimentare la următoarele categorii de lucrări: scoatere linie de tramvai şi refacere cale; remediere defecte beton şi protecţie infrastructură, remediere defecte beton şi protecţie suprastructură şi cămăşuire pile şi culee.

Proiectul de hotărâre privind aprobarea proiectului tehnic şi a devizului general, revizuite, aferente obiectivului de investiţii „Reparaţii capitale şi modernizarea Pasajului Cumpenei“, a fost aprobat de aleşii locali municipali pe 29 septembrie 2017. Potrivit devizelor cuprinse în proiectul de hotărâre şi precizărilor făcute şi de viceprimarul Dumitru Babu, costurile revizuirii proiectului se ridică la 1.576.000 de lei, respectiv peste 350.000 de euro. Pentru lucrările la obiectivul de investiţii „Reparaţii capitale şi modernizarea Pasajului Cumpenei“ este în derulare contractul de execuţie încheiat cu SC Mobitom SA.

Proiectări Lucrări de Artă SRL, în datele Registrului Comerţului 

SC Proiectări Lucrări de Artă SRL, înfiinţată în 1996, are sediul social în Bucureşti. Potrivit Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, societatea îi are ca asociaţi pe Mihaela şi Gheorghiţă Vlad Pelin. Cei doi deţin şi calitatea de administratori. Obiectul principal de activitate al firmei sunt activităţi de inginerie şi consultanţă tehnică legate de acestea.
  Menţionăm că SC Proiectări Lucrări de Artă SRL a executat proiectele pentru cele trei pasarele pietonale din staţiunea Mamaia din timpul mandatului de primar al lui Radu Mazăre, dar şi o mare parte din lucrările de extindere a şantierului naval din Mangalia.

Despre Mobitom SA 

Cu sediul social în municipiul Constanţa, strada Ion Roată, Mobitom SA a fost înmatriculată în anul 1991. Firma are un capital social subscris de 2.250.542,5 lei, compus din 900.217 acţiuni. Firma este deţinută de Five-Holding SA, cu 98,678% din capitalul social, şi Listă Acţionari, cu 1,322% din capitalul social. Administratorii societăţii, a cărei activitate principală constă în „fabricarea de construcţii metalice şi părţi componente ale structurilor metalice“, sunt Valentin Boroş, născut pe 6.07.1949, în comuna Casimcea, Tulcea, David Sişu, născut pe 14.04.1934, în Bărăganu, şi Valentin Ciuceanu, născut pe 12.06.1967, în Constanţa.

Despre Pasajul Cumpenei 

Pasajul Cumpenei, amplasat în municipiul Constanţa, face legătura între bulevardul A. Vlaicu şi bulevardul I.C. Brătianu. Pasajul traversează magistrala Bucureşti - Constanţa şi un grup de căi ferate ale triajului Constanţa, precum şi reţeaua de drumuri de acces la centrul comercial şi locuinţele din zonă. Pasajul aflat în reabilitare are o lungime de 310,19 metri.

Citeşte şi:

Gata, s-a terminat! Începe haosul Podul de la Butelii se închide. Borduri din marmură şi mai multe benzi de circulaţie (document)
 
Începe nebunia în Constanţa. Pasajul rutier de la Pod butelii intră în reparaţii capitale
 
Haosul va dura un an! Primăria Constanţa a mai făcut un pas. Podul de la Butelii va intra în reabilitare (document)
 
Când se va finaliza reabilitarea în totalitate Se reiau lucrările la Podul de la Butelii. De ce au fost întrerupte (galerie foto)

Ce se ştie mai puţin despre pasarelele pietonale din Mamaia (galerie foto)
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • Gelu 19 Jun, 2018 00:14 Trebuia sa folosească granit.Marmura e inferioară si mult mai ieftină.Asta e motivul pentru care se pune marmura.In oferta a fost precis granit,o mică șmecherie cu câștig pentru constructor.