Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
18:48 18 05 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Odata cu sezonul estival, se intetesc si controalele

ro

23 Jun, 2002 00:00 809 Marime text

Sanctiuni drastice pentru agentii economici iresponsabili

Inspectorii OPC vor verifica legalitatea functionarii agentilor economici * In cazul pensionarilor exista prevederi speciale * O alta obligatie a agentilor economici o reprezinta asigurarea linistii turistilor * Se va supraveghea si calitatea serviciilor oferite de strandurile din statiunile de pe litoral * Nerespectarea prevederilor legale atrage dupa sine amenzi contraventionale de zeci de milioane de lei

Pe tot parcursul sezonului estival, Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorului Constanta va supraveghea calitatea serviciilor de cazare din structurile turistice, inclusiv pensiunile, asigurarea linistii turistilor, calitatea serviciilor la stranduri, piscine si bazine de tratament, precum si calitatea serviciilor la sali de gimnastica, fitness si sauna, atat din hoteluri, cat si din statiuni.

Calitatea serviciilor de cazare

In ceea ce priveste calitatea serviciilor de cazare se va urmari daca aceasta se face prin respectarea conditiilor si criteriilor care au stat la baza clasificarii. Se vor urmari, de asemenea, afisarea firmei si a nivelurilor de clasificare, afisarea in receptii a numerelor de telefon ale Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor si al Ministerului Turismului, asigurarea starii generale de curatenie in unitate, respectarea interdictiei de a amenaja spatii de cazare la subsol sau fara lumina naturala directa; se va mai urmari, de asemenea, daca lenjeria de pat, prosoapele si halatele se schimba dupa fiecare turist la termenele prevazute de lege de 1, 2 sau 3 zile; daca exista pliante cu informatii utile editate in limba romana si doua limbi de circulatie internationala. Inspectorii OPC vor verifica, de asemenea, daca agentii economici ce presteaza acest tip de activitati au afisate in camerele de cazare instructiunile de folosire a telefoanelor, lista room-service, programul TV pentru saptamana in curs, informatii turistice privind zona sau localitatea. Se va urmari daca se respecta interdictia de a nu organiza jocuri de noroc in holurile unitatilor, ci doar in spatii distincte cu intrari separate de fluxul turistilor, daca instalatiile din dotare functioneaza corespunzator, daca exista minimum doua ascensoare pentru turisti in cazul unitatilor de 5 si 4 stele, precum si la cele de 3 si 2 stele cu o capacitate de peste 200 de locuri de cazare; se va mai verifica daca exista truse medicale de prim-ajutor, daca dotarile din unitate asigura protectia consumatorilor, sunt sigure si nu prezinta riscul unor imbolnaviri sau accidentari mecanice, prin electrocutare sau incendii.

Obligatiile fata de pensionari

In cazul pensionarilor, obligatiile agentului economic sunt si de a dota camerele cu grupuri sanitare, de a pastra in stare buna anexele gospodaresti, caile de acces, iar spatiile inconjuratoare trebuie sa fie bine intretinute. Accesul in camerele de dormit si in bai trebuie sa se faca fara a trece prin camere folosite pentru dormit. Mai trebuie asigurate spatii separate pentru prepararea si servirea mesei, iar paturile trebuie dotate cu saltea, plapuma, cate doua pleduri, perne, cearsaf pentru pat si cearsaf plic pentru pled. O alta obligatie a agentilor economici o reprezinta asigurarea linistii turistilor. In aceasta privinta, inspectorii OPC vor urmari daca in structurile de primire turistica se pastreaza ordinea si linistea publica, daca constructiile sunt astfel realizate incat sa se evite deranjarea turistilor de zgomotele produse de instalatiile tehnice ale cladirilor sau de factorii de poluare fonica din preajma. Ascensoarele trebuie sa fie silentioase si rapide, iar programul de functionare a discotecilor sau altor unitati cu program muzical in aer liber nu trebuie sa depaseasca ora 1.00 noaptea.

Strandurile - o alta problema

Inspectorii OPC vor supraveghea si calitatea serviciilor oferite de strandurile din statiunile de pe litoral. Acestea trebuie sa functioneze legal, sa existe registre de evidenta a calitatii apei de imbaiere, iar ritmul de dezinfectie trebuie respectat conform normelor in vigoare. In jurul bazinelor de inot trebuie sa existe cuve cu apa clorinata pentru spalarea picioarelor, iar in bazine trebuie sa fie montate avertizoare de adancime si, dupa caz, de "Interzis!". Exista norme speciale si pentru salile de gimnastica, fitness si sauna. Calitatea acestor servicii trebuie sa reiasa din respectarea unei serii intregi de reguli impuse de legislatia in vigoare, cum ar fi afisarea denumirii firmei, la unitatile care nu apartin de hoteluri, afisarea programului de functionare, starea de igiena, afisarea la vedere a programului de functionare, starea de igiena, afisarea la vedere a regulilor de conduita si a avertismentelor ca si asigurarea supravegherii permanente a aparatelor si persoanelor. Se va urmari, de asemenea, si starea vestiarelor, dusurilor, grupurilor sanitare, ca si existenta certificatelor sau declaratiilor de conformitate pentru aparate si asigurarea service-ului pentru acestea. Existenta ventilatiei si a punctului de prim-ajutor sunt alte obligatii pe aceeasi linie. Nerespectarea acestor prevederi atrage dupa sine amenzi contraventionale de zeci de milioane de lei, pentru ca se preconizeaza majorarea acestor sanctiuni pana la un miliard, desfiintarea acestor unitati si chiar pedeapsa privativa de libertate la unitatile unde s-au imbolnavit cel putin cinci persoane.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii