Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
19:17 31 05 2020 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

#ConstanțaEsteBine 72 de elevi învață gramatică online pe o platformă inițiată de o profesoară constănțeană de limba română

ro

25 Apr, 2020 00:00 5268 Marime text

Absolventă a Universității „Ovidius”, ca șefă de promoție la Facultatea de matematică-informatică (cu predare în limba engleză), constănțeanca Elena Unciuleanu este acel tânăr antreprenor de succes al mileniului trei care are convingerea că doar prin forțe proprii și mult curaj actualele generații își pot reconfigura viitorul.



În urmă cu aproape 15 ani, la propunerea prof. univ. dr. Cristian Mancaș, Elena Unciuleanu părăsea Constanța și intra în lumea selectă a programatorilor din capitală. Mai apoi, avându-l drept mentor pe Olimpiu Bălaș, constănțeanca a reușit să ajungă astăzi cea mai tânără femeie antreprenor din România în domeniul IT.

Datorită colaborării cu profesoara Corina Cușa, de la catedra de limba și literatura română a Școlii Gimnaziale nr. 7 „Remus Opreanu”, împreună au reușit să ofere elevilor, în actualele condiții de pandemie, când școlile și-au închis porțile fortat, o platformă foarte prietenoasă de meditații Elite Education.

 

Înainte de apariția platformei Elite Education a fost...

În urmă cu cinci ani, Elena Unciuleanu crea firma Reporting Center si platforma Elite Reporting prin intermediul careia oferă servicii de dezvoltare și suport pe zona de raportare si bussines intelligence pentru bănci din România. Iar în 2018 a înființat TechVentures, un incubator de afaceri care se adresează în primul rând startup-urilor din zona de tehnologie. Celor aflați la început de drum, care au o idee și vor să o pună în practică, la TechVentures li se oferă nu numai mentorat, dar și investiție, sub formă de venture capital, într-un program de incubare de trei luni.
Pe de altă parte, însă, a fost necesară apariția TechVentures Capital, un fond de investiții creat, ulterior, de Elena Unciuleanu împreună cu alte cinci persoane, din dorința de a putea oferi investiție start-upurilor incubate la TechVentures. „Nu toți vin pentru bani, unii doar pentru mentorat și pentru a li se deschide anumite uși”, ne declara Elena Unciuleanu, care ne-a povestit despre unul dintre aceste startupuri intitulat „Pay by face”, o soluție care se potrivește foarte bine în perioada aceasta de carantină și care îți oferă posibilitatea să plătești orice serviciu doar cu chipul. Mai mult decât atât, poți să plătești chiar prin geam, pentru că folosește un algoritm de „face recognition”. „În București se folosește deja în două locații, în martie fiind deschisă prima. Aveam planuri mari ca, în vara aceasta, chiar începând cu 1 mai, să nu mai fie nevoie să umbli cu portofel pe plajă, ci să te înrolezi în aplicația «Pay by face» și să poți plăti cu chipul, fără cash la tine. În urmă cu două săptămâni, acest proiect s-a calificat în programul la Visa Innovation 2020”, explică Elena Unciuleanu.


 

Când profesorul chiar își dorește mai mult decât tablă și cretă

În cadrul Reporting Center a fost dezvoltată o aplicație intitulată Elite Education, al cărei sediu principal este în București, dar care vara trecută a fost inaugurat și la Constanța, în ideea de a le crea și programatorilor constănțeni oportunități, chiar absolvenților de la „Ovidius”, de a avea de lucru.

Povestea platformei Elite Education a pornit de la propunerea prof. Corina Cușa, catedra de limba și literatura română a Școlii gimnaziale nr. 7 „Remus Opreanu”.

„Mi-amintesc că ne-am întâlnit în luna august 2019 când căuta o soluție informatică pe care voia să o aplice chiar din luna septembrie. În viziunea Corinei, gramatica se poate preda și exersa online, ea dorindu-și cu ardoare ca, începând chiar cu anul școlar 2019-2020, elevii de gimnaziu să nu mai scrie pe tablă lecțiile de gramatică și să dea teste grilă pe foaie. Mi-a plăcut foarte mult ideea și entuziasmul ei, dar și pentru că aveam încredere în forța Corinei, cunoscând-o de foarte mult timp ca un om pragmatic, care își atinge obiectivele, atunci i-am dat o echipă de doi programatori și i-am propus să folosim un kernel-ul de aplicație de la Elite Reporting Platform, pe care il dezvoltasem pentru piața bancară din România.

Practic, în momentul de față, prin aplicația Elite Education se pot face două lucruri: pe de o parte, să încarci lecții de gramatică în pdf, power point sau lecții de pe youtube, iar elevii să le urmărească, iar în partea a doua, după ce elevii au citit lecția, susțin niște teste, care sunt gândite pe mai multe categorii.

Ce este deosebit la această platformă a noastră Elite Education față de celelalte platforme din piață? Aici poți vedea progresul elevului. Dacă-i dai un test de 10 întrebări, ai 10 pași acolo și poți să contorizezi la care întrebare s-a stat mai mult sau mai puțin. Ulterior, ne-am propus să aplicăm și niște algoritmi de inteligență artificială, utili mai ales când un elev vrea să exerseze înainte de teză, aplicația știind, pe baza istoricului, la ce întrebări elevul stă mai prost, și atunci îi dă mai multe probleme de exersare din acea zonă.

Ne-a grăbit și această pandemie să dăm drumul, în așa fel încât să se folosească în fiecare zi această platformă de către elevii a două clase de-a V-a și a VI-a de la Școala nr. 7. Prof. Corina Cușa colaborează în continuare cu colegii mei din Constanța și sunt încărcate lecții la zi și ne dorim ca, până la sfârșitul acestui an, să vedem că ducem o promoție până la capăt. Iar de la anul începem și cu niveluri superioare. Deocamdată, am asigurat basic-ul, fiind într-un program pilot. Momentan, oricine poate intra să vadă lecțiile și să dea teste de gramatică”,


ne-a mai explicat Elena Unciuleanu.



Despre cum ar putea arăta viitorul învățământului românesc

Am fost curioși să aflăm opinia unuia dintre cei mai bine cotați antreprenori IT din România asupra unei probleme de actualitate: dacă cele două au reușit ca, din septembrie 2019 și până în martie 2020, deci în câteva luni, să pună la cale o platformă atât de inovatoare, oare unde ar fi ajuns învățământul românesc dacă din 2011 s-ar fi pornit la dezvoltarea a ceea ce se prevăzuse?
Esențial este să alegi echipa potrivită, echipa care știe să ducă acel proiect la bun sfârșit. Nu este suficient să fii entuziasmat la început, ca să ajungi să ai succes. Prea puțini, poate 1% își duc ideea până la capăt. La fel este și cu aplicațiile software lansate la nivel național. Trebuie să știi ce furnizor să alegi. Mie mi se pare o idee bună să li se ofere șansa mai multora de a implementa soluții și la final să se vadă care este cea adoptată de piață. Pe când, ministerul alege un furnizor, care nu își face treaba. Programatori sunt puțini, oameni care să știe să coordoneze echipe de programatori eficiente iarăși sunt puțini și, în general, proiectele software eșuează sau mai bine spus nu-și ating obiectivele setate inițial. Se izbesc de tot felul de probleme tehnice, și atunci ai nevoie de oameni cu viziune, care să-ți arate că poți lansa și cu disfuncționalități un program pilot care nu a atins perfecțiunea. Dar care poate fi perfectibil în viitor”.




La final, am întrebat-o pe tânăra antreprenoare Elena Unciuleanu cum vede mai departe implementarea învățământului online, după ce elevii se vor întoarce în bănci. „Mie mi se pare că situația cu COVID, din punct de vedere al informatizării, nu a făcut decât să accelereze un lucru care oricum s-ar fi întâmplat. Da, este minunat că ne întoarcem în bănci, pentru că suntem ființe sociale, prietenii noștri sunt acolo, la școală, la serviciu, doar că informatizarea va deveni o prioritate și se va investi în această zonă. Părerea mea este că la școală copiii ar trebui să se ducă pentru socializare și pentru activitățile care presupun creativitate, iar toate materiile care presupuneau predare la tablă și testele grilă să se poată face online. Matematica și gramatica sunt similare, adică pot fi predate online. Și-atunci la școală te duci pentru muzică, pentru desen, pentru a scrie eseuri, pentru teatru. Și tot ce putem, să delegăm roboților să facă – așa cum sunt aceste teste -, ce rost are să mai muncească o profesoară sau o învățătoare sa corecteze? Le corectează automat platforma, iar profesoarei îi vin rapoarte cu rezultatele. Și tot timpul pe care ea îl folosea cu corectarea testelor, acum îl va utiliza pentru a analiza câți elevi au probleme și în care zonă din materie. Și se ajunge cu bussines inteligence si la școală, adică profesorul analizează niște informații ca să ia niște decizii, să-i poată ajuta pe elevi să învețe mai bine. Astfel, profesorii se vor axa pe analiză de rezultate, nu pe colecție de rezultate, iar elevii nu vor mai sta să copieze de pe tablă, deși în clasele mici să zicem că e util să-ți formezi mâna si scrii mult...”.


Ce bine ar arăta viitorul învățământului românesc pe mâinile unor oameni curajoși ca Elena Unciuleanu!


Citește și:

#ConstanțaEsteBine - Mii de elevi au nevoie de ajutorul nostru pentru a-și continua studiile „Am încrederea că ni se vor alătura și alte persoane care își doresc o Românie a oamenilor educați”
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii