Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
16:06 17 09 2019 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ce proiecte au avizat consilierii din Comisia de buget, finanţe şi administrarea domeniului public şi privat al municipiului Constanţa?

ro

18 Feb, 2019 00:00 520 Marime text
Aleşii locali municipali din Comisiei nr. 1 - de studii, prognoze economico-sociale, buget, finanţe şi administrarea domeniului public şi privat al municipiului Constanţa şi-au dat votul consultativ pentru o parte din proiectele de hotărâre care vor face obiectul şedinţei de CLM ordinare din luna februarie.
 
Iată proiectele iniţiate de primarul Decebal Făgădău discutate în cadrul Comisiei nr. 1:
- proiect de hotărâre privind aprobarea programului social „Să ajutăm împreună”;
- proiect de hotărâre privind aprobarea Planului anual de acţiune privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul local al municipiului Constanţa pentru anul 2019;
- proiect de hotărâre privind aprobarea costului mediu lunar de întreţinere şi al contribuţiei părinţilor/reprezentanţilor legali pentru copiii care frecventează creşele din cadrul Direcţiei Generale De Asistenţă Socială pentru anul 2019;
- proiect de hotărâre privind aprobarea costului mediu lunar de întreţinere pentru persoanele vârstnice din cadrul Căminului pentru persoane vârstnice Constanţa pe anul 2019 sau proiect de hotărâre privind constituirea echipei mobile pentru intervenţia de urgenţă în cazurile de violenţă domestică.
 
Comisia nr. 1 - Comisia de studii, prognoze economico-sociale, buget, finanţe şi administrarea domeniului public şi privat al municipiului Constanţa - are următoarele atribuţii:

a) avizează studii, prognoze orientative şi programe de dezvoltare economico-sociale, în colaborare permanentă cu Comisia nr. 2 şi ori de câte ori intervin studii şi programe specifice altor domenii se va solicita şi implicarea comisiei de specialitate în domeniu; realizează studii şi avizează din punctul de vedere al eficienţei economice orice propunere cu privire la administrarea domeniului public şi privat, în vederea organizării şi asigurării unor strategii de perspectivă care să asigure dezvoltarea acestuia, avându-se în vedere specificul şi tradiţia localităţii;
 
b) analizează şi avizează bugetul local în structura privind formarea, administrarea, întrebuinţarea şi executarea acestuia, avizează eventualele virări de credite şi modul de utilizare a rezervei bugetare, precum şi împrumuturile. După definitivare, odată avizat, supune bugetul local spre aprobare plenului Consiliului Local;
 
c) avizează statutul personalului, organigramele şi numărul de personal, la propunerea primarului;
 
d) avizează şi poate propune impozite şi taxe locale, precum şi taxe speciale pe timp limitat, în condiţiile legii;
 
e) participă la dezbateri comune, la solicitarea comisiilor pe domenii, atunci când se fac eventuale propuneri privind înfiinţarea de instituţii şi agenţi economici de interes local, concesionări sau închirieri de servicii publice, participări la societăţi comerciale, locaţiile de activităţi sau servicii ale administraţiei publice, colaborarea şi interdependenţa cu Comisiile 2, 3, 5 în aceste direcţii fiind inevitabilă, urmând ca acţiunile să fie avizate după caz;
 
f) propune, analizează şi avizează norme orientative pentru regiile autonome sau societăţile comerciale pe care le înfiinţează Consiliul Local;
 
g) întocmeşte studii cu privire la organizarea serviciilor publice în condiţii de operativitate şi eficienţă şi răspunde în acest sens eventualelor solicitări ale celorlalte comisii pe domenii de specialitate, avizându-le, după caz, propunerile, în cadrul colaborării cu Comisiile 3 şi 5;
 
h) analizează şi avizează, după caz, în colaborare cu Comisiile pe domenii de specialitate 2, 3, 4 şi 5, propunerile privind asocierea cu alte consilii locale, precum şi cu agenţi economici din ţară şi din străinătate, în scopul realizării şi exploatării unor lucrări de interes comun (obligatorii fiind dezbaterile iniţiate de comisia care realizează propunerea);
 
i) comisia exercită şi alte atribuţiuni stabilite de lege şi de Consiliul Local.
 
Iată componenţa Comisiei economico-sociale, buget, finanţe şi administrarea domeniului public şi privat:
Cristian-Marius Andreiaş - PSD - preşedinte
Alexandru Zabara - PMP - secretar
Dumitru Babu - PSD - membru
Liviu Merdinian - PSD - membru
Horia Căliminte - PNL - membru.
 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii