Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
10:52 15 11 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Traseul DJ 226A Cetatea Histria - DN 22 Tariverde va fi reabilitat. CJC a solicitat acord de mediu. Date din proiect (document)

ro

13 Apr, 2018 00:00 1157 Marime text
Consiliul Judeţean Constanţa a prezentat la Agenţia pentru Protecţia Mediului Constanţa proiectul „Modernizare infrastructură de transport regională pe traseul DJ 226A Cetatea Histria - DN 22 Tariverde“, în vederea obţinerii acordului de mediu.
 
Sectorul de drum studiat, DJ 226A, începe la km 0+000, în zona Cetăţii Histria, se intersectează cu DJ 226 la km 7+172, traversează localitatea Nuntaşi şi se sfârşeşte la km 13+918, la intersecţia cu DN 22 Tulcea – Constanţa, în zona localităţii Tariverde. Întregul traseu studiat al DJ 226A se desfăşoară pe teritoriul judeţului Constanţa. Lungimea sectorului studiat este de 13.918 km.
 
Drumul judeţean asigură accesul către obiectivul turistic Cetatea Histria şi spre puncte de atracţie din rezervaţia Biosfera Delta Dunării, precum Grindu Lupilor - Gura Portiţei. Proiectul se încadrează în Programul Operaţional Regional 2014-2020, Axa prioritară 6 - Îmbunătăţirea infrastructurii rutiere de importanţă regională, Prioritatea de intervenţie 6.1. - Stimularea mobilităţii regionale prin conectarea nodurilor secundare şi terţiare la infrastructura TEN - T, inclusiv a nodurilor multimodale - Investiţii Teritoriale Integrate în Delta Dunării (ITI DD).
 
Conform OMT nr. 1296/2017 - Ordin pentru aprobarea Normelor privind încadrarea în categorii a drumurilor clasificate, drumul judeţean 226A, pe sectoarele modernizate, este încadrat ca drum judeţean cu clasa tehnică IV pe tronsonul km 7+172 - 13+918 şi clasa tehnică V pe tronsonul km 0+000 - 7+172. Din punctul de vedere al reliefului străbătut de amplasamentul drumului judeţean, acesta se clasifică ca drum cu elemente geometrice specifice regiunilor de şes şi parţial de deal.
 

Descrierea traseului

 
Drumul judeţean 226A realizează legătura rutieră între Cetatea Histria, DJ 226, localitatea Nuntaşi şi DN 22, asigurând legătura cu reşedinţa de judeţ. Sectorul de drum studiat, DJ 226A, începe la km 0+000, în zona Cetăţii Histria. La km 3+710 este amplasat un pod de echilibrare. La km 7+172 se intersectează cu DJ 226.
 
La km 7+172 şi km13+918, drumul judeţean se desfăşoară pe direcţia DJ 226 – DN 22, traversează localitatea Nuntaşi şi se termină la intersecţia cu DN 22. Intersecţia cu DJ 226 este amenajată la nivel în T, drum prioritar DJ 226. Traseul drumului judeţean traversează localitatea Nuntaşi la km 8+960 - km 11+360. DJ 226A, pe zonele din localitate, prezintă aceeaşi platformă ca în afara localităţilor, pe aceste sectoare drumul fiind mărginit parţial de şanţuri existente şi spaţii verzi pe care sunt amplasate reţelele de utilităţi (reţea aeriană electrică, alimentare cu gaz, alimentare cu apă, local canalizare menajeră).
 
În majoritatea localităţilor se întâlnesc staţii de autobuz şi parcări neamenajate. Pe întreaga lungime, traseul drumului judeţean este bine definit, nefiind necesare corecţii de traseu sau propunerea unor sectoare de ocolire. DJ 226A, pe tronsonul km 0+000 - 8+425, este amplasat în zone protejate ROSCI0065 şi ROSPA0031 aferente rezervaţiei Delta Dunării. Sistemele de scurgere existente în zona drumului sunt alcătuite din şanţuri şi rigole, de pământ sau protejate cu beton. Majoritatea şanţurilor sunt colmatate, iar o parte dintre ele sunt parţial înfundate şi deteriorate. Din aceste motive, sistemul de scurgere a apelor nu are capacitatea necesară asigurării scurgerii apelor în lungul drumului, fapt care determină staţionarea apei în şanţuri şi infiltrarea acesteia în terasamente şi în corpul drumului, afectând marginea platformei drumului.
 
Starea tehnică a podeţelor pe sectoarele studiate este necorespunzătoare. S-a constatat că podeţele nu sunt prevăzute cu lucrări de amenajare a albiei de scurgere atât în amonte, cât şi în aval, timpane şi parapete pentru siguranţa circulaţiei. Din cauza lipsei lucrărilor de întreţinere, funcţionalitatea podeţelor nu este asigurată, acestea fiind colmatate şi cu vegetaţie abundentă.
 
Drumul judeţean traversează un canal de comunicare ape la km 3+710 prin intermediul unui pod cu o singură deschidere simplu rezemată. Drumul este prevăzut cu un sistem de semnalizare şi marcaje rutiere minimal alcătuit din indicatoare rutiere de orientare şi reglementare a circulaţiei rutiere şi marcaje longitudinale pentru separarea sensurilor de circulaţie. Marcajul rutier a fost identificat pe sectoare de drum restrânse.
 
În prezent, marcajele rutiere existente sunt slab vizibile şi insuficiente conform standardelor şi normativelor în vigoare. Sectoare considerabile de drum nu au marcaj rutier. Semnalizarea verticală este de asemenea insuficientă şi necesită o suplimentare consistentă conform standardelor şi normativelor în vigoare. O deficienţă gravă a sistemului de semnalizare rutieră este aceea că nu sunt prezente semnalizări şi marcaje pentru trecerile de pietoni în zona localităţilor.
Având în vedere situaţia existentă deficitară a semnalizării rutiere pe drumul expertizat, se impune refacerea sistemului de semnalizare rutieră a drumului.
 

Iată ce lucrări vor fi executate!

 
Lucrările propuse a se executa pe DJ 226A vor conduce la îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie şi a fluenţei traficului şi vor influenţa benefic zona atât din punct de vedere ambiental, cât şi din punct de vedere socio-economic, prin realizarea următoarelor obiective generale: dezvoltarea şi modernizarea spaţiului rural românesc, prin conectarea localităţilor la reţeaua rutieră naţională şi europeană; menţinerea populaţiei în spaţiul rural; ameliorarea în conformitate cu standardele în vigoare a condiţiilor de viaţă ale locuitorilor şi ale activităţilor productive desfăşurate în zona localităţilor şi eliminarea stării de stres; sprijinirea şi revigoararea activităţilor economice, sociale şi turistice prin dezvoltarea unei infrastructuri corespunzătoare; încadrarea obiectivului în strategia de dezvoltare a localităţilor adiacente drumului judeţean.
 
Modernizarea drumului judeţean 226A va avea ca efect stimularea mobilităţii regionale prin conectarea nodurilor secundare şi terţiare la infrastructura TEN-T, inclusiv a nodurilor multimodale, şi este dedicată interconectării regiunii Dunării. Obiectivul principal îl constituie conectarea drumului judeţean la reţeaua drumurilor naţionale (DN 22) şi reţeaua TEN-T, prevăzută a se realiza prin POR 2014 - 2020 ITI Delta Dunării, cu implicaţii asupra dezvoltării locale, judeţene, regionale şi naţionale.
 
În secţiunea „Documente“ puteţi consulta documentaţia depusă la APM Constanţa.
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii