Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
12:50 23 09 2020 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Portul Midia Pregătiri pentru ranfluarea navei. Se sudează elemente suplimenatre de întărire a epavei (galerie foto)

ro

03 Feb, 2020 11:59 1151 Marime text

La acest moment se sudează elemente suplimenatre de întărire a epavei.

În urma ridicării de sâmbătă s-au câștigat în jur de 15 grade, fapt ce ajuta la montarea unui ponton de lucru de pe macaraua GSP Granit, dar mai ales e un plus pentru următoarea ridicare. Dacă nu se înrăutățește vremea, se estimează ca ridicarea va începe măine în jurul orei 10.

Pe lângă elementele de întărire se adaugă și o forță de rotire suplimentară cu vinciurile macaralei GSP Neptun care vor acționa în zona pupa a epavei.

Noul sistem de ridicare al macaralei GSP Neptun este calibrat pentru 1600 de tone. Evident, nu se intenționează ridicarea epavei ci doar creearea unui moment de răsucire.

Existența punților a fost confirmată de la prima inspecție a scafandrilor. Problema a fost că nicio autoritate nu avea planurile acestor punți, prin urmare s-a făcut o estimare maximală și s-a dispus sudarea acelor grinzi. Nu am informații comerciale, ci doar tehnice, aspectele comerciale le poate prezenta beneficiarul.

Azi la întâlnirea de lucru a fost prezent și arhitectul care a confirmat că modificările cu punțile suplimentare au fost făcute de armator după ce nava a părăsit șantierul din România și aceste modficări au fost făcute fară aprobarea societății de clasificare.

Problema nu se pune doar la greutatea noilor structuri și a mărfii de pe ele, ci că acele punți au îmbarcat mai multă apă la răsturnare, iar fără planuri precise care să ateste dimensiunile acelor punți, nu se poate estima cantitatea de apă. Mai mult, aceste punți sunt în partea superioară a navei, mutând astfel centru de greutate mai sus.

 În concluzie se merge din nou pe estimări maximale pentru că nu există date oficiale certe.


În plus, azi s-a aflat și o posibilă explicație pentru eșuarea navei. După incident, arhitectul naval a facut o simulare cu o greuttae de 100 de tone pe puntea exterioară numărul 8. E vorba de acele nutrețuri. Calculul de stabilitate a relevat că nava era la limită cu stabilitatea și orice factor extern putea provoca răsturnarea.

Sursa foto: GSP 

Citște și: UPDATE. Portul Midia Dificultăți în operațiunea de verticalizare a navei. Ce s-a întâmplat (galerie foto+video)

Ti-a placut articolul?

Comentarii