Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
13:21 19 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

"Masariciul" si arta teatrala

ro

06 Dec, 2006 00:00 979 Marime text

# Piesa este o adaptare dupa lucrarile lui Anton Pavlovici Cehov, care surprinde momentele din viata unui actor dupa 40 de ani dedicati profesiei * Muzica semnata de George Marcu si costumele realizate de Adriana Popa au creat atmosfera unei sali de teatru, animata doar de prezenta actorului si a sufleorului sau

Sala Casei de Cultura a Sindicatelor i-a avut luni seara ca invitati pe artistii Teatrului Bulandra. Horatiu Malaele, in dubla calitate de actor si regizor, impreuna cu Niculae Urs au sustinut o reprezentatie de zile mari.Sala de spectacole a fost plina. Chiar si dupa inceperea reprezentantei, spectatorii continuau sa intre pentru a vedea un spectacol cu o asemenea distributie. "Mascariciul" este o adaptare dupa lucrarile lui Anton Pavlovici Cehov, care surprinde momentele din viata unui actor dupa 40 de ani dedicati profesiei. Pe scena teatrului, unde si-a dedicat intreaga sa viata, Vasili Vasilici Svetlovidov, insotit de sufleorul sau Nikita Ivanici, face o trecere in retrospectiva a rolurilor pe care le-a petrecut pe scena. "Mascariciul" este povestea unui actor care a dedicat totul carierei sale. La celebrarea celor 40 de ani de cariera, artistul isi da seama ca este singur. "Sunt singur ca vantul in stepa. Cine ma iubeste? Copii nu am, parinti nu am, nevasta nu am". Decorul semnat de Nina Brumusila este unul simplu, dar totusi plin de culoare. Acesta consta dintr-o scena, "o groapa fara fund, un mormant in care se vede moartea", scaune, un pian si un gramofon. Spatiul scenic este totusi singurul loc familiar actorului: "Ma uit in groapa asta si vad cele mai mici amanunte". Scena devine o alta casa, care suplineste lipsa unei familii: "36 de teatre cunosc numele meu" spune "mascariciul". Maestrul al improvizatiei, Horatiu Malaele, secondat de Niculae Urs au imaginat un festin fictiv care concureaza cu realul la nivelul reprezentarilor. Totul, de la decor la muzica semnata de George Marcu si costumele realizate de Adriana Popa, a creat atmosfera unei sali de teatru, animata doar de prezenta actorului si a sufleorului sau. Spectacolul se incheie cu o concluzie care justifica titlul reprezentatiei "Starea naturala a omului este sa fie caraghios". In ropotele de aplauze de la final, Horatiu Malaele a interactionat cu publicul aruncand in sala doua palarii din recuzita care s-au reintors la cel care a initiat jocul.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii