Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
05:23 15 11 2019 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Damen doreşte să crească numărul angajaţilor. Şantierul din Mangalia are mai multe proiecte în vizor (galerie foto)

ro

25 Apr, 2019 00:00 1723 Marime text
Florin Spătaru, HRM & Corporate Affairs Director la Damen Shipyards Mangalia, acţionar în şantierul proaspăt preluat de olandezi, în acţionariat comun cu Şantierul Naval 2 Mai Mangalia, a vorbit într-o conferinţă de presă despre proiectele în derulare, personalul în creştere, dar şi despre centrul de pregătire profesională recent lansat pentru instruirea şi calificarea personalului.
 
Prezentarea a început cu informaţii generale cu privire la preluarea şantierului de la coreeni, urmată de expunerea situaţiei Consiliului de Administraţie. Acesta este compus din patru membri din partea acţionarului Şantierul Naval 2 Mai Mangalia şi trei din partea olandezilor de la Damen.
 
„Preluarea acestui şantier a presupus o modificare substanţială de structură, inclusiv a operaţiunilor grupului Damen, prin înfiinţarea unei divizii specializate pentru acest şantier. Practic, obiectivul şi strategia de dezvoltare se axează pe construcţia de nave de croazieră, pe nave de tip ro-ro şi pe structuri offshore. În cadrul societăţii, avem o divizie de reparaţii care şi-a reluat activitatea după aproximativ 10 ani de întrerupere. Încă din anul 2017 şi continuă cu succes, asigurând servicii de reparaţii atât partenerilor greci, cât şi clienţilor Damen.
 
Am plecat de la un şantier care avea 1.700 de angajaţi în 20 iulie, cu un efort substanţial de atragere de clienţi şi cu un pachet de dezvoltare a infrastructurii în sensul în care şantierul din Mangalia poate deveni un competitor important. Asta înseamnă dezvoltarea zonei de armare, mai mult decât o avea la acel moment, şi asigurarea tuturor serviciilor şi activităţilor necesare construcţiei de nave completă”, a spus Florin Spătaru.
 
Ce este diferit faţă de structura pe care o avea şantierul în timpul coreenilor? Diviziile nou înfiinţate care vor fi specializate şi vor funcţiona pentru eficientizarea activităţii din cadrul şantierului. Vorbim aici de navele de croazieră, de offshore şi ro-ro, care vor fi construite în cadrul acestuia.
 
Florin Spătaru a precizat că în luna iulie 2018 pe şantier lucrau 1.700 de oameni, iar la ora actuală, după recrutări, cifra a ajuns la 1.900 de angajaţi. Nu au fost făcute eforturi mari pentru angajări, nu a fost o campanie de recrutare, ci s-a dorit atragerea forţei de muncă autohtonă, premiză pe care va merge în continuare compania. Dacă până în prezent au fost angajaţi 300 de oameni, până la finele acestui an, Damen are un target de 500 de recrutări, iar pe viitor se doreşte atingerea cifre de 1.000 de noi angajaţi.
 
„Am semnat parteneriate cu mare parte din liceele din zonă pentru formarea acestor tineri, sprijinirea şcolilor profesionale, dar am reuşit în şase luni să autorizăm şi centrul nostru de formare, astfel încât persoanele adulte care au terminat şcoala să poate să se recalifice în cadrul societăţii. Certificatele sunt emise sub umbrela Ministerului Educaţiei. Atragem tineri şi pe cei care au lucrat în Mangalia şi doresc să revină”, a mai spus directorul HRM & Corporate Affairs.
 
În acest context, trebuie menţionat faptul că Damen a reluat parteneriatele educaţionale cu liceele din judeţ, pentru formarea tinerilor şi sprijinirea şcolilor profesionale. S-a autorizat de la Ministerul Educaţiei Naţionale centrul de formare pentru recalificare al Damen. Desigur, conform lui Florin Spătaru, tinerii, odată înscrişi în centru, vor primi un salariu normal, fiind angajaţi din prima zi de pregătire. Urmează apoi angajarea lor pe posturile pentru care şi-au luat calificarea.
 
Sunt active trei proiecte, care au fost tranşate şi securizate de către divizia de vânzări înfiinţată. Reamintim proiectul primei nave de croazieră care urmează să fie construită în România, termenul de finalizare a lucrării fiind peste doi ani. După sărbătorile pascale, încep lucrările pentru o navă offshore. Al treilea proiect vizează o altă navă offshore, pentru o societate din Africa de Sud.
 
De asemenea, retehnologizarea şantierului a fost una dintre principalele priorităţi pe care Damen şi le-a asumat. Doresc să se folosească din ce în ce mai puţin de subcontractori şi să clădească divizii pentru instalaţiile electrice sau sanitare necesare unei nave.
 
 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii