Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
08:48 25 05 2022 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Atenție șoferi! Cum aflați unde este cel mai mic preț la motorină sau benzină

ro

20 Mar, 2022 18:30 1119 Marime text
Mașină, Sursa foto: Pexels Prețurile la carburanți au crescut. 

Șoferii au la îndemână o aplicaţie prin care pot afla care este cel mai bun preţ, la benzină sau motorină, din zona în care se află.

Consumatorii pot utiliza aplicaţia Monitorul Preţurilor pentru Carburanţi pentru a afla care sunt preţurile practicate de benzinării.

Companiile de distribuţie a carburanţilor auto partenere a Monitorului preţurilor sunt: KMG International (Rompetrol), Lukoil România, MOL România Petroleum Products, NIS Petrol România (Gazprom), OMV Petrom SA şi Socar Petroleum.




Despre Monitorul Prețurilor

Misiunea Consiliului Concurenței cu privire la funcționarea optimă a piețelor comercializării cu amănuntul a produselor alimentare și a carburanților auto, precum și cu privire la manifestarea concurenței pe aceste piețe a fost și rămâne în continuare axată pe două direcții principale.

Prima dintre acestea este reprezentată de monitorizarea modului de funcționare a mecanismelor de piață. Această activitate are rolul de a depista eventualele abateri/încălcări ale reglementărilor legale, iar, în cazul în care există probe concludente în acest sens, de a sancționa întreprinderile răspunzătoare.


Cea de-a doua direcție de acțiune a autorității de concurență are ca obiectiv stimularea concurenței pe piețele comercializării cu amănuntul a produselor alimentare și a carburanților, precum și îmbunătățirea climatului concurențial, în vederea obținerii de avantaje pentru consumatorii finali.

Concurența prin preț este o caracteristică importantă a economiei de piață, având rolul de a genera atât eficiență economică, cat și beneficii importante la nivelul consumatorilor, printre care se numără o ofertă variată de produse de calitate la prețuri competitive.

Autoritatea de concurență nu are competența de a interveni în formarea unor prețuri de vânzare ale întreprinderilor active pe o piață anume sau de a reglementa un nivel al acestor prețuri. Cu toate acestea, Consiliul Concurenței militează constant pentru bunăstarea consumatorului final, prin remedierea eventualelor disfuncționalități dintr-un anumit sector.

Monitorul prețurilor ține cont de faptul că prețul nu este singurul criteriu de apreciere a unui produs, fiind completat de elemente cum ar fi: tipul și calitatea serviciilor disponibile, calitatea si cantitatea de informații auxiliare disponibile consumatorului, calitatea in sine a produsului, , asistenta post-vânzare si, nu in ultimul rând, decizia consumatorului cu privire la proveniența, brand-ul sau prezentarea produsului. În acest scop, informațiile vor fi prezentate de o manieră care să permită evaluarea acestor elemente adiționale, fără a transforma, însă, platforma într-un canal de publicitate.
Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?

Comentarii