Angajări Constanța Două posturi vacante scoase la concurs la Centrul de Transfuzii Sanguine Constanţa
Angajări Constanța: Două posturi vacante scoase la concurs la Centrul de Transfuzii Sanguine Constanţa
11 Dec, 2025 11:09
ZIUA de Constanta
178
Marime text
178
Marime text

Centrul Regional de Transfuzii Sanguine Constanţa organizează concurs pentru ocuparea a două posturi vacante. Unul dintre acestea este de medic specialist în Medicina de laborator. Postul este pe perioadă nedeterminată, cu durata timpului de lucru de 7 ore/zi, 35 ore pe saptămână, corespunzător funcţiei contractuale de execuţie în compartimentul ,,Laborator Control Biologic al Sangelui “ .
Condiţii generale de participare
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h). din HG 1336/2022.
Condiţii specifice
– diploma de licență în medicină
– stagiu de rezidențiat terminat
– certificat de confirmare în gradul de medic specialist în specialitatea medicină de laborator
-certificat de membru al Colegiului Medicilor, aviz anual privind exercitarea profesiei de medic specialist medicina de laborator pentru anul in curs
– abilităţi /cunostinţe operare PC-MS Office (Excel; Windows )
Concursul se va desfăşura la sediul CRTS Constanţa, din strada Nicolae Iorga nr. 85, şi constă în 3 etape succesive, astfel:
-selecţia dosarelor pentru inscriere (proba A) si pentru stabilirea punctajului rezultat din analiza si evaluarea activitatii profesionale si stiintifice pentru proba suplimentara de departajare (proba D), prevazuta in anexa 3 la Ordinul nr. 166/2023.
– proba scrisă (proba B)
– proba practică şi interviu (proba C)
Dosarul de înscriere va cuprinde următoarele documente:
a. Cerere în care se menționează postul pentru care dorește să concureze prevăzută în anexa nr. 2 la H.G.nr. 1.336/2022 pentru aprobarea Regulamentului – cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice ;
b. Copie xerox de pe diploma de licență si certificatul de confirmare in gradul de medic specialist medicină de laborator
c.Copie a certificatului de membru al organizației profesionale cu viza pe anul în curs
d. Copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate și copie certificat naștere
e. Copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
f. Asigurare de răspundere civilă profesională pentru anul în curs;
g. Acte doveditoare pentru calcularea punctajului prevazut in anexa nr. 3 la ordin
h. Cazier judiciar
i. Dovada/înscrisul din care să rezulte că nu i-a fost aplicată una dintre sancţiunile prevăzute la art. 455 alin. (1) lit. e) sau f), la art. 541 alin. (1) lit. d) sau e), respectiv la art. 628 alin. (1) lit. d) sau e) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
j.Certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr.76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
k. Adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult o luna anterior derulării concursului;
l. Aviz psihologic pentru exercitarea activităţii pentru postul pentru care candidează;
m. Curriculum vitae, model comun european.
n. Recomandare de la ultimul loc de munca (trebuie sa cuprinda in mod obligatoriu caracterizarea profilului profesional si moral al persoanei )
Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
Copiile de pe actele prevăzute la lit. b) – f), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.
Documentul prevăzut la lit. h poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la lit. h, anterior datei de susţinere a probei scrise a concursului .
Documentele prevăzute la lit. g și h sunt valabile 3 luni și se depun la dosar în termen de valabilitate.
Dosarele de înscriere la concurs se depun în volum complet, la sediul CRTS Cta, strada Nicolae Iorga nr. 85, compartiment Contabilitate –Administrativ în termen de 10 zile lucrătoare, în perioada 11.12.2025 – 24.12.2025 între orele 10.00—14.00.
Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul instituţiei sau la numărul de telefon 0341180014. Anuntul va fi afisat la sediul institutiei din strada Nicolae Iorga nr. 85 Constanta.
Calendarul concursului
1. Publicarea anuntului 11.12.2025 – 24.12.2025
2. Depunerea dosarelor de participare la concurs la adresa Centrului Regional de Transfuzii Sanguine din str. Nicolae Iorga nr. 85 Constanta Termen limita: 24.12.2025 ora 14.00
3. Selectia dosarelor depuse 29.12.2025 ora 10.00
4. Afisarea rezultatelor selectiei dosarelor 29.12.2025 ora 11.00
5. Contestaţii la rezultatele selecţiei dosarelor de concurs Termen limita: 30.12.2025 ora 11.00
6. Afişarea rezultatului solutionarii contestaţiei 31.12.2026 ora 12.00
7. Sustinerea probei scrise 09.01.2026 ora 10.00
8. Afişarea rezultatelor obţinute la proba scrisa 09.01.2026 ora 16.00
9. Contestaţii la rezultatele probei scrise Termen limita: 12.01.2026 ora 16.00
10. Afişarea rezultatului solutionarii contestaţiei 13.01.2026 ora 15.00
11. Proba practică şi interviu 14.01.2025 ora 10.00
12. Afişarea rezultatelor obţinute la proba practică şi interviu: 14.01.2026 ora 15.00
13. Contestaţii la rezultatele probei practice şi interviu Termen limita: 15.01.2026 ora 15.00
14. Afişarea rezultatului solutionarii contestaţiei 16.01.2026 ora 12.00
15. Afişarea rezultatelor finale 16.01.2026 ora 13.00
Pentru fiecare probă a concursului punctajul este de maxim 100 puncte.
Pentru a fi declaraţi admişi, candidaţii trebuie sa obţina la fiecare probă minimum de 50 puncte. Promovarea probei scrise este obligatorie pentru susţinerea probei practice şi interviu. Se pot prezenta la proba practica si interviu candidatii admisi la proba scrisa ( au obţinut minimum 50 puncte ).
Punctajul final se calculează ca medie aritmetică a punctajelor obţinute la proba scrisă şi la proba practică şi interviu.
Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului se realizează prin afişare la sediul instituţiei publice, în termen de o zi lucrătoare de la data finalizării probei şi conţine atât punctajul obţinut, cât şi menţiunea „admis” sau „respins”, după caz.
Se consideră admis la concursul pentru ocuparea unui post vacant candidatul care a obţinut cel mai mare punctaj dintre candidaţii care au concurat pentru acelaşi post, cu condiţia ca aceştia să fi obţinut punctajul minim necesar.
La punctaje egale are prioritate candidatul care a obţinut punctajul cel mai mare la proba scrisă, iar dacă egalitatea se menţine, candidaţii aflaţi în această situaţie vor fi invitaţi la un nou interviu, în urma căruia comisia de concurs va decide asupra candidatului câştigător.
Bibliografie pentru concursul de ocupare a postului de medic specialist medicina de laborator
1. R. Paun -Tratat de medicina interna (Hematologie ) vol. I -Ed. Medicala Bucuresti, 1997
2. R. Paun – Tratat de medicina interna (Hematologie ) vol. II -Ed. Medicala Bucuresti, 1999
3. Delia Mut Popescu -Hematologie Clinica, Ed. Medicala, Bucuresti, 1994
4. Vlad Apateanu « Recoltarea, conservarea si transfuzia de sange « Editura Medicala 1976.
5. Lucia Debeleac -Microbiologie Medicala Ed. Medicala Amaltea 1994
6. Constanta Popa, Georgeta Sorescu, Note de curs CALILAB- Asigurarea calitatii analizelor medicale. Controlul intern si extern al calitatii, Bucuresti 2009, www.calilab.ro
7. Conf. Dr. Liviu Dragomirescu, Dr. Viorel Voda, Note de curs CALILAB -Conceptul de incertitudine si calitatea masurarilor. Evaluarea incertitudinii de masurare. Aplicatii, Bucuresti 2007, www.calilab.ro
8. Lege nr. 282/2005 *** Republicată privind organizarea activităţii de transfuzie sanguină, donarea de sânge şi componente sanguine de origine umană, precum şi asigurarea calităţii şi securităţii sanitare, în vederea utilizării lor terapeutice
9. Ordin nr. 1226/2006 pentru aprobarea Normelor privind colecta, controlul biologic, prepararea, conservarea, distribuţia şi transportul sângelui şi componentelor sanguine umane cu modificari si completari ulterioare
10. OMS 1237/2007 privind aprobarea Nomenclatorului naţional al sângelui uman şi componentelor sanguine umane pentru utilizare terapeutică, cu modificari si completrai ulterioare
11. Ordinul 329/2018 privind aprobarea Normelor şi Cerinţelor de bună practică cu privire la standardele şi specificaţiile pentru implementarea sistemului de calitate în unităţile sanitare care desfăşoară activităţi în domeniul transfuziei sanguine
12. OMS 1226/2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deseurilor rezultate din activitati medicale .(M.Of. 855/2012).
13. Ordin 1761/2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, evaluarea eficacităţii procedurilor de curăţenie şi dezinfecţie efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc, precum şi metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare şi controlul eficienţei acestuia
14. Ordinul MSP 1301/2007 pentru aprobarea Normelor privind functionarea laboratoarelor de analize medicale, cu modificarile si completarile ulterioare
15. Asociatia de Acreditare din Romania (RENAR). Instructiuni de validare a metodelor utilizate in laboratoarele medicale ; www.renar.ro
Tematica Proba Scrisă
1. Diagnosticul de laborator al productiei si distructiei de eritrocite (1,2,3)
2. Metabolismul fierului (1,2,3)
3. Diagnosticul de laborator al hemolizei extravasculare, intravasculare (1,2,3)
4. Parametri morfologici (eritrocite, leucocite, trombocite) furnizati de un analizor automat multiparametric de hematologie: tehnica, notatii, intervale de normalitate (procente, valori absolute).
5. Functiile eritrocitelor, leucocitelor si trombocitelor. Formula leucocitara. Indici eritrocitari.
6. Definitia, clasificarea patogenica si metodologia de identificare a urmatoarelor tipuri de anemii: hipocrome, hemolitice, megaloblastice .(1,2,3)
7. Testul Coombs. Principiu, tipuri, metode si tehnici de lucru, interpretare.
8. Sisteme de grup sangun cu implicatii in practica transfuzionala: sistemele ABO, Rh, Kell, Duffy, Kid, Lewis, MNSs. Generalitati: antigene, anticorpi naturali si imuni, risc transfuzional, reguli de compatibilitate ( 1,2,3,6,13)
9. Asigurarea calitatii rezultatelor analizelor medicale.
10. Controlul intern al calitatii in laboratoarele medicale.
11. Controlul extern al calitatii in laboratoarele medicale/schemele de testare a competentei/ schemei de intercomparare laboratoare.
12. Managementul echipamentelor de analiza.
13. Validarea metodelor de testare.
14. Organizarea activitatii de transfuzie sanguina, donarea de sange si componente sanguine de origine umana in Romania (10).
15. Norme privind colecta, controlul biologic, prepararea, conservarea, distribuţia şi transportul sângelui şi componentelor sanguine umane (11).
16. Nomenclatorul naţional al sângelui uman şi componentelor sanguine umane pentru utilizare terapeutică ( 12).
17. Norme tehnice privind gestionarea deseurilor rezultate din activitati medicale (15)
18. Antigene (definitie, proprietati ) (4,5)
19. Raspunsul imuni umoral (4,5)
20. Raspunsul imun celular (4,5)
21. Dinamica raspunsului imun, imunomodulatori (4,5)
22. Deviatiile raspunsului imun (toleranta imunologica, hipersensibilitate, autoimunitate) (4,5)
Proba Practică (2 probe practice: laborator și operare PC )
1. Pregătirea materialului și recoltarea sângelui pentru hemograma. Coloratiile uzuale. Picatura groasa.
2. Determinarea grupelor sanguine; teste de compatibilitate
3. Teste pentru diagnosticul bolilor autoimune: test Coombs, test indirect cu eritrocite papainate, aglutinine la rece, hemolizine .
4. Hemocultura
5. Teste imunologice: ELISA
6. Diagnosticul de laborator al hepatitei virale B si C
7. Diagnosticul de laborator al infcetiei cu virusul HIV
8. Operare PC – redactare documente, intocmire si mentinere baza de date, reprezentari grafice, prezentari power-point
De asemenea, Centrul de Transfuzii scoate la concurs și un post de Referent IA
Centrul Regional de Transfuzii Sanguine Constanţa organizează concurs pentru ocuparea unui post vacant de Referent I A (M) pe perioadă nedeterminată, cu durata timpului de lucru de 8 ore/zi, 40 ore pe saptămână, corespunzător funcţiei contractuale de execuţie – compartiment Contabilitate – administrativ.
Condiţii generale de participare
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
Condiţii specifice
Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale:
– studii liceale absolvite cu diploma de bacalaureat sau diplomă de absolvire a invatamantului postliceal
– vechime in activitati similare minim 6 ani si 6 luni,
– abilităţi /cunostinţe operare PC-MS Office (Excel; Windows )
Concursul se va desfăşura la sediul CRTS Constanţa, str. Nicolae Iorga nr. 85, şi constă în 3 etape succesive, astfel:
– selecţia dosarelor de concurs
– proba scrisă
– proba practică şi interviu
Dosarul de înscriere va cuprinde următoarele documente:
a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 1;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de nastere si a certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului:
diplomă de bacalaureat sau diploma de absolvire a invatamantului postliceal .
e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă în activitati similare pentru ocuparea postului – minim 6 ani si 6 luni;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult o luna anterior derulării concursului;
h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr.76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
i) curriculum vitae, model comun european.
j) Aviz psihologic din care să rezulte că este apt din punct de vedere fizic şi neuropsihic pentru exercitarea activităţii pentru postul pentru care candidează ;
Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la lit.e) este prevăzut în anexa nr. 2.
Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii.
Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
Copiile de pe actele prevăzute la lit. b) – e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.
Documentul prevăzut la lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului la lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise .
Dosarele de înscriere la concurs se depun în volum complet, în perioada 11.12.2025 – 24.12.2025 de luni până vineri, în intervalul orar 10,00-14,00, la sediul instituţiei, la compartimentul Contabilitate -administrativ.
Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul instituţiei sau la numărul de telefon 0341180014.
Anunţul va fi afişat la sediul instituţiei din strada Nicolae Iorga nr. 85, la avizier.
Calendarul concursului
1. Publicarea anuntului 11.12.2025 – 24.12.2025
2. Depunerea dosarelor de participare la concurs la adresa Centrului Regional de Transfuzii Sanguine din str. Nicolae Iorga nr. 85 Constanta Termen limita: 24.11.2025 ora 14.00
3. Selectia dosarelor depuse 29.12.2025 ora 12.00
4. Afisarea rezultatelor selectiei dosarelor 29.12.2025 ora 13.00
5. Contestaţii la rezultatele selecţiei dosarelor de concurs Termen limita: 30.12.2025 ora 13.00
6. Afişarea rezultatului solutionarii contestaţiei 05.01.2026 ora 12.00
7. Sustinerea probei scrise 13.01.2026 ora 10.00
8. Afişarea rezultatelor obţinute la proba scrisa 14.01.2026 ora 10.00
9. Contestaţii la rezultatele probei scrise Termen limita: 15.01.2026 ora 10.00
10. Afişarea rezultatului solutionarii contestaţiei 16.01.2026 ora 12.00
11. Proba practică şi interviu 19.01.2026 ora 10.00
12. Afişarea rezultatelor obţinute la proba practică şi interviu: 19.01.2026 ora 15.00
13. Contestaţii la rezultatele probei practice şi interviu Termen limita: 20.01.2026 ora 15.00
14. Afişarea rezultatului solutionarii contestaţiei 21.01.2026 ora 14.00
15. Afişarea rezultatelor finale 21.01.2026 ora 15.00
Pentru fiecare probă a concursului punctajul este de maxim 100 puncte.
Pentru a fi declaraţi admişi, candidaţii trebuie sa obţina la fiecare probă minimum de 50 puncte.
Promovarea probei scrise este obligatorie pentru susţinerea probei practice şi interviu. Se pot prezenta la proba practica si interviu candidatii admisi la proba scrisa ( au obţinut minimum 50 puncte ).
Punctajul final se calculează ca medie aritmetică a punctajelor obţinute la proba scrisă şi la proba practică şi interviu.
Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului se realizează prin afişare la sediul instituţiei publice, în termen de o zi lucrătoare de la data finalizării probei şi conţine atât punctajul obţinut, cât şi menţiunea „admis” sau „respins”, după caz.
Se consideră admis la concursul pentru ocuparea unui post vacant candidatul care a obţinut cel mai mare punctaj dintre candidaţii care au concurat pentru acelaşi post, cu condiţia ca aceştia să fi obţinut punctajul minim necesar.
La punctaje egale are prioritate candidatul care a obţinut punctajul cel mai mare la proba scrisă, iar dacă egalitatea se menţine, candidaţii aflaţi în această situaţie vor fi invitaţi la un nou interviu, în urma căruia comisia de concurs va decide asupra candidatului câştigător.
Bibliografie pentru ocuparea unui post vacant de referent I A
1) OMFP nr. 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor propria-
2) Legea 22/1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garanţii şi răspunderea în legătură cu gestionarea bunurilor agenţilor economici, autorităţilor sau instituţiilor publice, modificata si completata prin Legea nr. 54/1994 si Legea nr. 187/2012
3) Legea nr. 53/2003 Republicată, Codul muncii
4) Legea nr. 319/2006 Legea securităţii şi sănătăţii în muncă
5) Legea nr. 307/ 2006 privind apărarea împotriva incendiilor;
6) Ordinul nr. 329/2018 privind aprobarea Normelor şi Cerinţelor de bună practică cu privire la standardele şi specificaţiile pentru implementarea sistemului de calitate în unităţile sanitare care desfăşoară activităţi în domeniul transfuziei sanguine
7) OMFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile
8) Hotararea nr.1364/2006 pentru aprobarea drepturilor şi obligaţiilor donatorilor de sânge
Tematica în vederea ocupării postului vacant de referent I A
1. Norme privind organizarea si efectuarea inventarierii- conform OMFP nr. 2861/2009;
2. Atributiile principale ale gestionarului, conditii privind angajarea gestionarilor, raspunderea penala si civila a gestionarului conform Legii nr. 22/1969;
3. Obligatii privind apărarea împotriva incendiilor; Dispozitii generale- conform Legii nr. 307/ 2006
4. Organizarea și asigurarea activității de evacuare în situații de urgență conform Legii nr. 307/ 2006
5. Garantia in numerar conform Legii nr. 22/1969 cu modificarile ulterioare ;
6. Obligatiile angajatorilor si lucratorilor privind securitatea si sanatatea in munca conform Legii nr. 319/2006 .
7. Raspunderea patrimoniala conform Codului muncii, Legii nr. 53/2003 Republicata
8. Anexa – 3. Spatiile, conform Ordinului nr. 329/2018;
9. Executarea contractului individual de munca conform Codului muncii, Legii nr. 53/2003 Republicata;
10. Norme Generale de întocmire şi utilizare a documentelor financiar-contabile :
A. Aspecte generale
B. Reconstituirea documentelor financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse
C. Păstrarea şi arhivarea registrelor de contabilitate şi a celorlalte documente financiar-contabile
Conform OMFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar -contabile
11. Drepturile si obligatiile donatorilor de sange conform Hotararii nr. 1364/2006.
12. Cunostinte de operare Microsoft Office Excel si Word
Citește și
Locuri de muncă Constanța Spitalul Clinic CFR Constanța scoate la concurs mai multe posturi vacante. Ce trebuie să faci
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi


