Locuri de muncă Constanța Centrul Regional de Transfuzii Sanguine scoate la concurs mai multe posturi vacante. Detalii
Locuri de muncă Constanța: Centrul Regional de Transfuzii Sanguine scoate la concurs mai multe posturi vacante.
14 Nov, 2025 09:58
ZIUA de Constanta
143
Marime text
143
Marime text

Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1336/2022, pentru aprobarea Regulamentului – cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, Centrul Regional de Transfuzii Sanguine Constanţa cu sediul in Constanţa str. Nicolae Iorga nr. 85 organizează concurs/examen pentru ocuparea unui post vacant de asistent medical de laborator (PL) perioadă nedeterminată, cu durata timpului de lucru de 7 ore/zi, 35 ore pe saptămână, corespunzător funcţiei contractuale de execuţie – compartiment: Laborator Control Biologic al Sangelui.
1. Condiţii generale de participare:
La concursul /examenul organizat pentru ocuparea postului vacant poate participa orice persoană care indeplineşte condiţiile prevăzute de Legea nr. 53/2003- Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi cerinţele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare:
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
2. Condiţii specifice
Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale:
– vechime in specialitate minim 12 luni ca asistent medical de laborator
– abilităţi /cunostinţe operare PC-MS Office (Excel; Windows).
Concursul se va desfaşura la sediul CRTS Constanţa, str. Nicolae Iorga nr. 85, şi constă în 3 etape succesive, astfel:
– selecţia dosarelor de concurs
– proba scrisă
– proba practică şi interviu
Dosarul de înscriere va cuprinde următoarele documente:
a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 1;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de nastere si a certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului: diplomă Bacalaureat; diplomă Postliceala sau liceu sanitar (echivalare) pentru asistent medical laborator clinic; certificat de membru OAMGMAMR + aviz de libera practica 2025 + asigurare de malpraxis pe anul 2025 si adeverinta eliberata de OAMGMAMR (in termen).
e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului – minim 12 luni in specialitate ca asistent medical de laborator clinic (PL);
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult o luna anterior derulării concursului;
h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr.76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
i) curriculum vitae, model comun european.
j) Certificat medical din care să rezulte că este apt din punct de vedere fizic şi neuropsihic pentru exercitarea activităţii pentru postul pentru care candidează;
Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la lit.e) este prevăzut în anexa nr. 2.
Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii.
Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
Copiile de pe actele prevăzute la lit. b) – e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.
Documentul prevăzut la lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului la lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise.
Dosarele de înscriere la concurs se depun în volum complet, în perioada 14.11.2025 - 27.11.2025 de luni până vineri, în intervalul orar 10.00-14.00, la sediul instituţiei, la compartimentul Contabilitate - administrativ.
Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul instituţiei sau la numărul de telefon 0341180014.
Anunţul va fi afişat la sediul instituţiei din strada Nicolae Iorga nr. 85, la avizier.
Concursul se va desfaşura la sediul instituţiei, strada Nicolae Iorga nr. 85, după următorul calendar:
Depunerea dosarelor de participare la concurs se va realiza la adresa Centrului Regional de Transfuzii Sanguine, str. Nicolae Iorga nr. 85, Constanța. Termenul limită este 27.11.2025, ora 14:00.
Selecția dosarelor depuse va avea loc în aceeași zi, la data de 27.11.2025, ora 15:00, iar rezultatele selecției vor fi afișate la ora 16:00.
Contestațiile privind rezultatele selecției dosarelor pot fi depuse până la data de 28.11.2025, ora 14:00. Rezultatul soluționării contestațiilor va fi afișat la data de 02.12.2025, ora 15:00.
Proba scrisă se va susține la data de 08.12.2025, ora 09:30, iar rezultatele acesteia vor fi afișate în aceeași zi, la ora 16:00. Contestațiile pentru proba scrisă se pot depune până la data de 09.12.2025, ora 14:00, iar soluționarea lor va fi afișată la data de 10.12.2025, ora 13:00.
Proba practică și interviul vor avea loc la data de 11.12.2025, ora 09:30, iar rezultatele vor fi afișate în aceeași zi, la ora 15:00. Contestațiile pentru aceste probe pot fi depuse până la data de 12.12.2025, ora 13:00, urmând ca rezultatul soluționării contestațiilor să fie afișat la 15.12.2025, ora 12:00.
Rezultatele finale vor fi afișate la data de 15.12.2025, ora 13:00.
Pentru fiecare probă a concursului punctajul este de maxim 100 puncte.
Pentru a fi declaraţi admişi, candidaţii trebuie sa obţina la fiecare probă minimum de 50 puncte.
Promovarea probei scrise este obligatorie pentru susţinerea probei practice şi interviu. Se pot prezenta la proba practica si interviu candidatii admisi la proba scrisa (au obţinut minimum 50 puncte).
Punctajul final se calculează ca medie aritmetică a punctajelor obţinute la proba scrisă şi la proba practică şi interviu.
Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului se realizează prin afişare la sediul instituţiei publice, în termen de o zi lucrătoare de la data finalizării probei şi conţine atât punctajul obţinut, cât şi menţiunea „admis” sau „respins”, după caz.
Se consideră admis la concursul pentru ocuparea unui post vacant candidatul care a obţinut cel mai mare punctaj dintre candidaţii care au concurat pentru acelaşi post, cu condiţia ca aceştia să fi obţinut punctajul minim necesar.
La punctaje egale are prioritate candidatul care a obţinut punctajul cel mai mare la proba scrisă, iar dacă egalitatea se menţine, candidaţii aflaţi în această situaţie vor fi invitaţi la un nou interviu, în urma căruia comisia de concurs va decide asupra candidatului câştigător.
TEMATICA - BIBLIOGRAFIE pentru ocuparea unui post vacant de asistent medical de laborator clinic (PL)
1. Vlad Apateanu „Recoltarea, conservarea si transfuzia de sange” Editura Medicala 1976:
sistemul ABO, Rh ( pag.18-38)
2. Legea nr. 282/2005 privind organizarea activitatii de transfuzie sanguina, donarea de sange si
componente sanguine de origine umana, Republicata
3. Ordinul nr.1237/2007 privind aprobarea Nomenclatorului naţional al sângelui uman şi
componentelor sanguine umane pentru utilizare terapeutică, modificat prin OMS 1361/2011 si
OMS 814/2012.(M.Of.511/2007) cerinte de control de calitate pentru componentele sanguine
4. Ordinul 1226/2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deseurilor rezultate
din activitati medicale .(M.Of. 855/2012)
5. Ordinul nr. 1226/2006 pentru aprobarea Normelor privind colecta, controlul biologic, prepararea, conservarea, distributia si transportul sangelui si componentelor sanguine umane (M. Of. 877/2006): Cap.3 – Norme privind controlul biologic al sângelui şi componentelor sanguine umane
6. Ordin nr. 329/2018 privind aprobarea Normelor şi Cerinţelor de buna practica cu privire la standardele şi specificaţiile pentru implementarea sistemului de calitate în unităţile sanitare care desfăşoară activităţi în domeniul transfuziei sanguine, pct. 6.3, 6.4, 6.5
7. Coord. Dr. Crin Marcean- Tratat de ingrijiri medicale pentru asistenti medicali generalisti- Vol I+II+III, Editura Universitara ,,Carol Davila ,, 2022.
Vol. I – pag.440- 444: Recoltarea produselor bio-patologice pentru examene de laborator;.
Recoltarea sângelui prin punctie venoasă; Recoltarea sângelui prin punctie capilară.
Vol. III: – Pag. 46-51: Resuscitarea cardio-respiratorie; Algoritmul resuscitării în suportul vital de bază (SVB) pentru o persoană instruită;
– Pag. 52-53: Pozitia laterală de siguranța
8. Ordonanta de urgenta nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist,
a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România
9. OMS nr.1142/2013 privind aprobarea procedurilor de practica pentru asistenti medicali generalist
Cap. 1 Controlul infecţiilor ( 1.3 Ghid de precauţii universale si 1.4 Spălarea mâinilor);
Cap. 5 Prelevări (recoltări) pentru examene de laborator (5.1 Recoltarea sângelui pentru examene de laborator)
10. Notiuni privind Normele de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr. 46/2003 ( OMS 1410/2016 privind aprobarea Normelor de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr. 46/2003).
11.Codul de etica si deontologie al asistentului medical generalist, al moasei si al asistentului medical din Romania publicat in M.Of. nr. 560/12 august 2009
12. Hemoglobina: structura,functii;
13.Eritrocitul: structura, functii, variatii
14. Anemia feripriva -simptome, investigatii de laborator;
15.Grupele sanguine: sistemul OAB, Rh;
asistent medical principal Medicina generala
Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1336/2022, pentru aprobarea Regulamentului – cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, Centrul Regional de Transfuzii Sanguine Constanţa cu sediul in Constanţa str. Nicolae Iorga nr. 85 organizează concurs/examen pentru ocuparea unui post vacant de asistent medical principal Medicina generala (PL) perioadă nedeterminată, cu durata timpului de lucru de 8 ore/zi, 40 ore pe saptămână, corespunzător funcţiei contractuale de execuţie – compartiment: Gestionare stoc, eliberare din carantina si Distributie sange si componente sanguine.
Condiţii generale de participare:
La concursul /examenul organizat pentru ocuparea postului vacant poate participa orice persoană care indeplineşte condiţiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi cerinţele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare:
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
2. Condiţii specifice
Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale:
– certificat de grad principal
– abilităţi /cunostinţe operare PC-MS Office (Excel; Windows).
Concursul se va desfaşura la sediul CRTS Constanţa, str. Nicolae Iorga nr. 85, şi constă în 3 etape succesive, astfel:
– selecţia dosarelor de concurs
– proba scrisă
– proba practică şi interviu
Dosarul de înscriere va cuprinde următoarele documente:
a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 1;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului:
diplomă Bacalaureat; diplomă Postliceala sau liceu sanitar ( echivalare) pentru asistent medical principal Medicina generala; certificat de membru OAMGMAMR + aviz de libera practica 2025 + asigurare de malpraxis pe anul 2025; certificat de grad principal si adeverinta eliberata de OAMGMAMR (in termen).
e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului – ca asistent medical principal Medicina generala (PL);
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult o luna anterior derulării concursului;
h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr.76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
i) curriculum vitae, model comun european.
j) Certificat medical din care să rezulte că este apt din punct de vedere fizic şi neuropsihic pentru exercitarea activităţii pentru postul pentru care candidează.
Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la lit.e) este prevăzut în anexa nr. 2.
Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii.
Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
Copiile de pe actele prevăzute la lit. b) – e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.
Documentul prevăzut la lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului la lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise.
Dosarele de înscriere la concurs se depun în volum complet, în perioada 14.11.2025 - 27.11.2025 de luni până vineri, în intervalul orar 10.00-14.00, la sediul instituţiei, la compartimentul Contabilitate - administrativ.
Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul instituţiei sau la numărul de telefon 0341180014.
Anunţul va fi afişat la sediul instituţiei din strada Nicolae Iorga nr. 85, la avizier.
Concursul se va desfaşura la sediul instituţiei, strada Nicolae Iorga nr. 85, după următorul calendar:
Depunerea dosarelor de participare la concurs se va face la adresa Centrului Regional de Transfuzii Sanguine din str. Nicolae Iorga nr. 85, Constanța. Termenul limită pentru depunerea dosarelor este 27.11.2025, ora 14:00.
Selecția dosarelor depuse va avea loc în aceeași zi, la data de 27.11.2025, ora 15:00, iar rezultatele selecției vor fi afișate la ora 16:00.
Contestațiile privind rezultatele selecției dosarelor se pot depune până la data de 28.11.2025, ora 14:00. Rezultatul soluționării contestațiilor va fi afișat la data de 02.12.2025, ora 15:00.
Proba scrisă se va desfășura la data de 08.12.2025, ora 09:30, iar rezultatele acesteia vor fi afișate în aceeași zi, la ora 16:00. Contestațiile la proba scrisă pot fi depuse până la data de 09.12.2025, ora 14:00, iar soluționarea contestațiilor va fi afișată la data de 10.12.2025, ora 13:00.
Proba practică și interviul vor avea loc la data de 11.12.2025, ora 09:30, iar rezultatele vor fi afișate tot în aceeași zi, la ora 15:00. Contestațiile pentru aceste probe pot fi depuse până la data de 12.12.2025, ora 13:00, urmând ca rezultatul soluționării contestațiilor să fie afișat la data de 15.12.2025, ora 12:00.
Afișarea rezultatelor finale va avea loc la data de 15.12.2025, ora 13:00.
Pentru fiecare probă a concursului punctajul este de maxim 100 puncte.
Pentru a fi declaraţi admişi, candidaţii trebuie sa obţina la fiecare probă minimum de 50 puncte.
Promovarea probei scrise este obligatorie pentru susţinerea probei practice şi interviu. Se pot prezenta la proba practica si interviu candidatii admisi la proba scrisa (au obţinut minimum 50 puncte).
Punctajul final se calculează ca medie aritmetică a punctajelor obţinute la proba scrisă şi la proba practică şi interviu.
Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului se realizează prin afişare la sediul instituţiei publice, în termen de o zi lucrătoare de la data finalizării probei şi conţine atât punctajul obţinut, cât şi menţiunea „admis” sau „respins”, după caz.
Se consideră admis la concursul pentru ocuparea unui post vacant candidatul care a obţinut cel mai mare punctaj dintre candidaţii care au concurat pentru acelaşi post, cu condiţia ca aceştia să fi obţinut punctajul minim necesar.
La punctaje egale are prioritate candidatul care a obţinut punctajul cel mai mare la proba scrisă, iar dacă egalitatea se menţine, candidaţii aflaţi în această situaţie vor fi invitaţi la un nou interviu, în urma căruia comisia de concurs va decide asupra candidatului câştigător.
BIBLIOGRAFIE pentru ocuparea unui post vacant de asistent medical principal Medicina generala
1. Vlad Apăteanu « Recoltarea, conservarea şi transfuzia de sânge « Editura Medicală 1976
2. Coord. Dr. Crin Marcean- Tratat de ingrijiri medicale pentru asistenti medicali generalisti- Vol I+II+III, Editura Universitara ,,Carol Davila ,, 2022.
Vol. I
– Pag. 407-417: Tehnici de evaluare și control măsurarea şi înregistrarea funcţiilor vitale și vegetative ( pct.1-5)
– pag.440- 444: Recoltarea produselor bio-patologice pentru examene de laborator;.Recoltarea sângelui prin puncție venoasă; Recoltarea sângelui prin puncție capilară.
– Pag. 453- 462: 2.7. Administrarea medicamentelor
Vol. II:
– Pag. 78-80: 1.2. Nursing în afecțiunile aparatului cardiovascular Sistemul circulator, Noţiuni de anatomie, Noţiuni de fiziologie
– Pag. 91-94: Tulburările ritmului cardiac (aritmiile)- aritmiile sinusale, aritmiile ectopice (extrasinusale)- fara tratament
– Pag. 111: Hipertensiunea arterială ( definitie, clasificare);
– Pag. 118-119: Hipotensiunea arterială;
– Pag.121-123: Sincopa şi lipotimia
Vol. III:
– Pag. 46-51: Resuscitarea cardio-respiratorie; Algoritmul resuscitării în suportul vital de bază (SVB) pentru o persoană instruită;
– Pag. 52-53: Poziția laterală de siguranță
– Pag. 114-115: Conduita de urgență în șoc anafilactic
3. Codul de etică şi deontologie profesională al asistentului medical generalist- Hot. 2 /2009( M.Of. 560/2009)
4. Ordin nr. 1410/2016 din 12 decembrie 2016 privind aprobarea Normelor de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr. 46/2003., actualizat
5. Ordinul nr. 1224/ 2006 pentru aprobarea Normelor privind activitatea unităţilor de transfuzie sanguină din spitale
6. Ordonanta de urgenta nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România
7. OMS 1454/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, de moaşa şi de asistent medical în regim independent .(M.Of. 928/2014)
8. Ordin 1101/2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare ( Mon. Of. 791/oct. 2016).
9. Legea 282/2005 privind organizarea activităţii de transfuzie sanguină, donarea de sange şi componente sanguine de origine umană, Republicată
10. OMS 1193/2007 pentru aprobarea normelor privind informaţiile care trebuie oferite donatorilor de sânge şi de componente sanguine de origine umană, precum şi informaţiile care trebuie comunicate de către donatori la fiecare donare şi admisibilitatea donatorilor de sânge şi de componente sanguine umane, modificat prin OMS 319/2008 si OMS 293/2010 (M.Of.540/2007)
11. Ordin nr.1226/2006 pentru aprobarea Normelor privind colecta, controlul biologic, prepararea, conservarea, distribuţia şi transportul sângelui şi componentelor sanguine umane (M.Of. 877/2006)
12. Hotărârea nr. 1364/ 2006 pentru aprobarea drepturilor şi obligaţiilor donatorilor de sânge (M.Of. 820/2006)
13. OMS 1237/2007 privind aprobarea Nomenclatorului naţional al sângelui uman şi componentelor sanguine umane pentru utilizare terapeutică, modificat prin OMS 1361/2011 si OMS 814/ 2012.(M.Of.511/2007)
14. OMS 1226/2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale .(M.Of. 855/2012)
15. Ordin 1761/2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, evaluarea eficacităţii procedurilor de curăţenie şi dezinfecţie efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc, precum şi metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare şi controlul eficienţei acestuia (M.Of. 882/2021)
16. OMS nr.1142/2013 privind aprobarea procedurilor de practica pentru asistenti medicali generalist
Cap. 1 Controlul infecţiilor ( 1.3 Ghid de precauţii universale si 1.4 Spălarea mâinilor);
Cap. 4 Măsurarea si supravegherea funcţiilor vitale si a altor parametri (4.1 Măsurarea şi notarea temperaturii corporale; 4.2 Măsurarea şi notarea pulsului; 4.3 Măsurarea şi notarea presiunii sângelui (tensiunea arterială – T.A.) si 4.5 Măsurarea înălţimii şi greutăţii corporale)
Cap. 5 Prelevări (recoltări) pentru examene de laborator (5.1 Recoltarea sângelui pentru examene de laborator)
17. Lege nr. 190/2018 din 18 iulie 2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)- M.Of. 651/2018
Referent IA
Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1336/2022, pentru aprobarea Regulamentului – cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, Centrul Regional de Transfuzii Sanguine Constanţa cu sediul in Constanţa str. Nicolae Iorga nr. 85 organizează concurs/examen pentru ocuparea unui post vacant de Referent I A (M) perioadă nedeterminată, cu durata timpului de lucru de 8 ore/zi, 40 ore pe saptămână, corespunzător funcţiei contractuale de execuţie – compartiment Contabilitate – administrativ.
1. Condiţii generale de participare:
La concursul /examenul organizat pentru ocuparea postului vacant poate participa orice persoană care indeplineşte condiţiile prevăzute de Legea nr. 53/2003- Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi cerinţele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare:
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).
2. Condiţii specifice
Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale:
– studii liceale absolvite cu diploma de bacalaureat sau diplomă de absolvire a invatamantului postliceal
– vechime in activitati similare, minim 6 ani si 6 luni,
– abilităţi /cunostinţe operare PC-MS Office (Excel; Windows).
Concursul se va desfaşura la sediul CRTS Constanţa, str. Nicolae Iorga nr. 85, şi constă în 3 etape succesive, astfel:
– selecţia dosarelor de concurs
– proba scrisă
– proba practică şi interviu
Dosarul de înscriere va cuprinde următoarele documente:
a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 1;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c) copia certificatului de nastere si a certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului:
diplomă de bacalaureat sau diploma de absolvire a invatamantului postliceal .
e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă în activitati similare pentru ocuparea postului – minim 6 ani si 6 luni;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult o luna anterior derulării concursului;
h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr.76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
i) curriculum vitae, model comun european.
j) aviz psihologic.
Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la lit.e) este prevăzut în anexa nr. 2.
Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii.
Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
Copiile de pe actele prevăzute la lit. b) – e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.
Documentul prevăzut la lit. f) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului la lit. f), anterior datei de susţinere a probei scrise.
Dosarele de înscriere la concurs se depun în volum complet, în perioada 14.11.2025 – 27.11.2025 de luni până vineri, în intervalul orar 10.00-14.00, la sediul instituţiei, la compartimentul Contabilitate - administrativ.
Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul instituţiei sau la numărul de telefon 0341180014.
Anunţul va fi afişat la sediul instituţiei din strada Nicolae Iorga nr. 85, la avizier.
Concursul se va desfaşura la sediul instituţiei, strada Nicolae Iorga nr. 85, după următorul calendar:
Depunerea dosarelor de participare la concurs se va face la adresa Centrului Regional de Transfuzii Sanguine, str. Nicolae Iorga nr. 85, Constanța. Termenul limită pentru depunerea dosarelor este 27.11.2025, ora 14:00.
Selecția dosarelor depuse va avea loc la data de 27.11.2025, ora 16:00, iar rezultatele selecției vor fi afișate în ziua de 28.11.2025, la ora 10:00.
Contestațiile privind rezultatele selecției dosarelor se pot depune până la data de 02.12.2025, ora 10:00, iar soluționarea acestora va fi afișată în data de 03.12.2025, ora 12:00.
Proba scrisă va avea loc la data de 09.12.2025, ora 10:00, iar rezultatele probei scrise vor fi afișate la data de 10.12.2025, ora 10:00. Contestațiile pentru proba scrisă pot fi depuse până la data de 11.12.2025, ora 10:00, iar rezultatul soluționării contestațiilor va fi afișat în data de 12.12.2025, ora 12:00.
Proba practică și interviul se vor desfășura la data de 15.12.2025, ora 10:00, iar rezultatele acestora vor fi afișate în aceeași zi, la ora 15:00. Contestațiile pentru proba practică și interviu pot fi depuse până la data de 16.12.2025, ora 12:00, iar soluționarea acestora va fi afișată la data de 17.12.2025, ora 14:00.
Rezultatele finale ale concursului vor fi afișate în data de 17.12.2025, la ora 15:00.
Pentru fiecare probă a concursului punctajul este de maxim 100 puncte.
Pentru a fi declaraţi admişi, candidaţii trebuie sa obţina la fiecare probă minimum de 50 puncte.
Promovarea probei scrise este obligatorie pentru susţinerea probei practice şi interviu. Se pot prezenta la proba practica si interviu candidatii admisi la proba scrisa (au obţinut minimum 50 puncte).
Punctajul final se calculează ca medie aritmetică a punctajelor obţinute la proba scrisă şi la proba practică şi interviu.
Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului se realizează prin afişare la sediul instituţiei publice, în termen de o zi lucrătoare de la data finalizării probei şi conţine atât punctajul obţinut, cât şi menţiunea „admis” sau „respins”, după caz.
Se consideră admis la concursul pentru ocuparea unui post vacant candidatul care a obţinut cel mai mare punctaj dintre candidaţii care au concurat pentru acelaşi post, cu condiţia ca aceştia să fi obţinut punctajul minim necesar.
La punctaje egale are prioritate candidatul care a obţinut punctajul cel mai mare la proba scrisă, iar dacă egalitatea se menţine, candidaţii aflaţi în această situaţie vor fi invitaţi la un nou interviu, în urma căruia comisia de concurs va decide asupra candidatului câştigător.
BIBLIOGRAFIE pentru ocuparea unui post vacant de referent I A
1) OMFP nr. 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor propria-
2) Legea 22/1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garanţii şi răspunderea în legătură cu gestionarea bunurilor agenţilor economici, autorităţilor sau instituţiilor publice, modificata si completata prin Legea nr. 54/1994 si Legea nr. 187/2012
3) Legea nr. 53/2003 Republicată, Codul muncii
4) Legea nr. 319/2006 Legea securităţii şi sănătăţii în muncă
5) Legea nr. 307/ 2006 privind apărarea împotriva incendiilor;
6) Ordinul nr. 329/2018 privind aprobarea Normelor şi Cerinţelor de bună practică cu privire la standardele şi specificaţiile pentru implementarea sistemului de calitate în unităţile sanitare care desfăşoară activităţi în domeniul transfuziei sanguine
7) OMFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile
8) Hotararea nr.1364/2006 pentru aprobarea drepturilor şi obligaţiilor donatorilor de sânge
Tematica la concursul organizat de C.R.T.S. Constanta în vederea ocupării postului vacant de referent I A
1. Norme privind organizarea si efectuarea inventarierii- conform OMFP nr. 2861/2009;
2. Atributiile principale ale gestionarului, conditii privind angajarea gestionarilor, raspunderea penala si civila a gestionarului conform Legii nr. 22/1969;
3. Obligatii privind apărarea împotriva incendiilor; Dispozitii generale- conform Legii nr. 307/ 2006
4. Organizarea și asigurarea activității de evacuare în situații de urgență conform Legii nr. 307/ 2006
5. Garantia in numerar conform Legii nr. 22/1969 cu modificarile ulterioare ;
6. Obligatiile angajatorilor si lucratorilor privind securitatea si sanatatea in munca conform Legii nr. 319/2006 .
7. Raspunderea patrimoniala conform Codului muncii, Legii nr. 53/2003 Republicata
8. Anexa – 3. Spatiile, conform Ordinului nr. 329/2018;
9. Executarea contractului individual de munca conform Codului muncii, Legii nr. 53/2003 Republicata;
10. Norme Generale de întocmire şi utilizare a documentelor financiar-contabile :
A. Aspecte generale
B. Reconstituirea documentelor financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse
C. Păstrarea şi arhivarea registrelor de contabilitate şi a celorlalte documente financiar-contabile
Conform OMFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar -contabile
11. Drepturile si obligatiile donatorilor de sange conform Hotararii nr. 1364/2006.
12. Cunostinte de operare Microsoft Office Excel si Word
Citește și:
Angajări Constanța: Spitalul Clinic de Recuperare, Medicină fizică și Balneologie Eforie Nord scoate la concurs mai multe posturi vacante
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi


