Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
23:52 19 01 2019 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

În România, Piaţa soluţiilor ERP- pe creştere în 2012 şi 2013

ro

23 Apr, 2013 20:15 378 Marime text
Bucureşti, 23 aprilie 2013- Piaţa soluţiilor ERP (Enterprise Resource Planning) a intrat anul trecut pe un trend ascendent în România: în 2012, valoarea business-ului ERP (investiţii în proiecte noi, plus costurile cu mentenanţa şi actualizarea celor implementate anterior) a depăşit 110 milioane Euro, faţă de aproximativ 90 milioane Euro în 2011, iar tendinţa de creștere se va menţine şi în anul curent. Cea mai mare rată de creştere s-a înregistrat pe segmentul soluţiilor internaţionale, comparativ cu cele locale, arată o analiză realizată de CGS Europe- IT Services, parte a grupului american CGS.
CGS Europe - IT Services este partener global Microsoft pentru implementarea soluţiei ERP deţinută de Microsoft, respectiv Dynamics AX.
"Valoarea business-ului pe piaţa de ERP a cunoscut în 2012 o creştere datorită faptului că efectele negative ale crizei economice s-au mai estompat şi, în plus, o parte din  mediul de business a înţeles  că lipsa de reactivitate față de astfel de investiții nu are cum să fie benefică, aşteptarea  fiind contraproductivă", a arătat Mircea Hotăran, Director General al CGS Europe- IT Services.
Piaţa de ERP din România este împărţită în două segmente principale- cel a soluţiilor dezvoltate de mari firme internaţionale (care sunt, în general, dedicate firmelor medii, mari şi multinaţionalelor) şi, respectiv, cel al ERP-urilor sau programelor echivalente realizate de producători locali, destinate în special IMM-urilor.
Anii de criză au favorizat jucătorii locali, mult mai flexibili în politica de preţuri, datorită faptului că deţin drepturile de proprietate intelectuală asupra soluţiilor ERP, putând astfel furniza preţuri mult mai atractive şi adaptate pieţei locale. În 2011, cel mai probabil, soluţiile locale le-au depăşit ca număr de implementări pe cele internaţionale, chiar dacă în valoare absolută probabil că nu au trecut de 30% din cifra de afaceri din domeniu.
În anul 2012 însă, s-a înregistrat o rată consistentă de creştere a soluţiilor ERP internaţionale, iar tendinţa se va păstra şi pentru anii ce urmează, dacă nu vor apărea diferite dezvoltări economice neaşteptate pe plan local sau internaţional, arată analiza CGS Europe- IT Services. "Siguranţa şi standardele globale care sunt înglobate ca "best practice" în soluţiile internaţionale de ERP sunt elemente care încep să conteze din ce în ce mai mult; în plus, este necesară uniformizarea soluţiilor implementate în sucursalele din diferitele ţări ale companiilor multinaţionale. În același timp, înţelegând specificul pieţei din România şi, în general, al pieţelor emergente, corporaţiile internaţionale furnizoare de ERP-uri îşi vor adapta din ce în ce mai mult politica la nivel regional, iar acest lucru va stimula o dată în plus acest segment de piaţă", a precizat Mircea Hotăran.
Soluţiile internaţionale de ERP sunt favorizate şi de creşterea importanţei standardizării, precum şi de independenţa crescută pe care acestea o pot asigura companiei-client faţă de un anumit furnizor, întrucât aceasta are posibilitatea de a alege între mai multe firme de IT care să realizeze implementarea şi mentenanţa sistemului (versus soluţiile dezvoltate de un furnizor local, faţă de care dependenţa este maximă). În acelaşi timp, IMM-urile au încă oportunitatea de a aplica pentru finanţarea europeană a implementării unei soluţii ERP, iar acest lucru favorizează în special dezvoltatorii locali de ERP, ale căror software-uri se adresează, în mod tradiţional întreprinderilor mici şi mijlocii. În ceea ce priveşte sectorul public, cel mai probabil acesta nu va aduce creşteri consistente nici uneia dintre categoriile de furnizori de soluţii ERP din cauza constrângerilor bugetare care se menţin şi în 2013.
"Anul 2013 va fi un un an cu multe provocări care vor pune o presiune în creştere asupra clienţilor şi furnizorilor deopotrivă. Cred că vor avea un avantaj sporit companiile cu un business regional, care vor putea să creeze un anume echilibru între pieţele pe care activează; acest lucru le va asigura constanța proiectelor, optimizarea resurselor (inclusiv menţinerea fluctuaţiei de personal sub control) şi stabilitatea sau creşterea cifrei de afaceri", a precizat Mircea Hotăran.  

*****
Despre CGS Europe
Computer Generated Solutions, Inc. (CGS) este lider mondial în furnizarea de soluţii tehnologice end-to-end. Fondată în New York în 1984, CGS deserveşte în prezent clienţi din America de Nord, Europa şi Asia, cu 20 de locaţii şi peste 4.500 de angajaţi la nivel mondial, fiind prezentă pe piaţa din România prin cele două divizii: CGS Europe – Servicii IT (consultanţă de business şi implementare pentru Microsoft Dynamics AX şi servicii de dezvoltare software) şi, respectiv, CGS România – Soluţii de Contact Center.
Oportunităţile de livrare a serviciilor la nivel global şi vasta experienţă în domeniul platformelor de implementare a tehnologiilor avansate de aplicaţii de afaceri identifică CGS Europe drept partenerul de afaceri din domeniul IT pentru mii de organizaţii din întreaga lume. Cu un portofoliu puternic şi diversificat de servicii de consultanţă de business şi de dezvoltare software, CGS Europe oferă o gamă largă de servicii de consultanţă şi implementare pentru Microsoft Dynamics AX precum şi servicii customizate de dezvoltare software destinate companiilor medii şi mari. Pentru a afla mai multe despre CGS Europe, vizitaţi www.cgseurope.com.

Ti-a placut articolul?

Comentarii