Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
02:33 17 10 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ambasada SUA i-a premiat pe câştigătorii concursului de eseuri în limba Engleză pentru elevi "What's My Role in Protecting Human Rights?"

ro

28 Apr, 2013 19:10 1057 Marime text
În data de 25 aprilie, profesori şi elevi de liceu, diplomaţi americani, voluntari Peace Corps, bursieri Fulbright şi profesori de engleză s-au întâlnit la Ambasada SUA pentru a-i felicita pe câştigătorii concursului de eseuri "Care este rolul meu în protejarea drepturilor omului?"
Concursul a fost lansat în 24 ianuarie, pentru a marca împlinirea a 64 de ani de la semnarea Declaraţiei universale a drepturilor omului de către Adunarea Generală a ONU. Ambasada a primit 417 eseuri de la 36 licee şi colegii din Bucureşti. Colegiul Naţional „Iulia Haşdeu” şi Colegiul Naţional de Informatică „Tudor Vianu” au avut cel mai mare număr de participanţi (37 de elevi fiecare), fiind urmate de Colegiul Naţional „Matei Basarab” (34 de elevi) şi de Colegiul Naţional Bilingv „George Cosbuc” (33 de elevi). Eseurile au fost evaluate din punct de vedere al stilului şi al conţinutului de un juriu compus din cetăţeni americani din cadrul Misiunii Diplomatice a SUA în România şi profesori români de limba engleză din ţară.
În deschiderea ceremoniei de premiere, Duane Butcher, Însărcinatul cu Afaceri al Ambasadei SUA la Bucureşti, i-a felicitat pe toţi participanţii şi a declarat: „Toţi aţi fost de acord că drepturile omului au fost şi vor fi un concept cheie în societatea noastră modernă. O lume a democraţiei este o lume a respectului pentru drepturile omului. A proteja drepturile omului înseamnă a ne asigura că oamenii au parte de un tratament corespunzător şi uman. Responsabilitatea de a proteja drepturile omului revine în primul rând guvernelor şi ţărilor. Dar este în interesul fiecăruia dintre noi să ne asigurăm că orice persoană este tratată corespunzător şi respectuos. Acceptarea faptului că fiecare dintre noi este diferit dar toţi suntem oameni contribuie la asigurarea păcii şi armoniei, iar adevărata înţelegere a acestui lucru demonstrează înţelepciune”.
Pentru acest program Ambasada SUA a avut ca parteneri Primăria Municipiului Bucureşti şi compania Apa Nova, care au oferit cadouri finaliştilor.
Ambasada SUA a oferit premiile pentru ocupanţii locurilor I, II şi III, şi anume un laptop Compaq şi două aparate foto digitale.
Cei treizeci de finalişti sunt:
Antonius Cezar HEGYES- Liceul Internaţional de Informatică
Theodor-Ioan CIMPEANU – Liceul Teoretic „Alexandru Ioan Cuza”
Rucsandra DICULESCU- Colegiul Naţional „Gheorghe Lazăr”
Bianca Alessandra BANICA - Colegiul Naţional „Sfântul Sava”
Andreea-Cristina TANASCU - Colegiul Naţional „Elena Cuza”
Gruia DIMCEA- Colegiul Naţional „Gheorghe Şincai”
Andreea Alessandra VASILE - Colegiul Naţional „Iulia Hasdeu”
Andreea-Dorina CIOBANU - Colegiul Naţional „Gheorghe Şincai”
Anne-Marie GRIGORESCU - Colegiul Naţional „Gheorghe Lazăr”
Mihai SINGEORZAN - Colegiul Naţional „Iulia Haşdeu”
Oana-Gabriela TEIRAU – Colegiul Naţional „Ion Creangă”
Mihnea CRACIUNESCU– Colegiul Naţional de Informatică „Tudor Vianu”
Trina Andra ZADOROJNAI - Colegiul Naţional „Gheorghe Lazăr”
Ioana CRISTOCEA - Colegiul Naţional Bilingv „George Coşbuc”
Maria Irene CALINOIU – Colegiul Naţional de Informatică „Tudor Vianu”
Sabina Andreea COSTACHE – Colegiul Naţional „Ion Creangă”
Luta Alexandra GHEORGHE – Colegiul Naţional „I.L. Caragiale”
Raluca Andreea POPESCU – Colegiul Naţional Bilingv „George Coşbuc”
Petra Teodora LAVRIG – Colegiul Naţional „Spiru Haret”
Simona-Alexandra CIMPOERU – Colegiul Naţional „Grigore Moisil”
Iulia Maria DINES – Colegiul Naţional „Gheorghe Lazăr”
Nicoleta Alice BLEIU – Colegiul Naţional „Matei Basarab”
Maria-Irina VISOIU – Colegiul Naţional „Spiru Haret”
Alexia ERAM – Liceul Francez “Anne de Noailles”
Tudor Anton PAIS – Liceul Francez “Anne de Noailles”
George Mihail MANDRES – Colegiul Naţional „Sfântul Sava”
Iulia ANDREI – Colegiul Naţional „Sfântul Sava”
Andreea TARTACUTA – Liceul Teoretic „George Călinescu”
Ioana Elena VLAS – Colegiul Naţional „Sfântul Sava”
Ana-Maria Ioana ENACHE – Şcoala Comercială Superioară “Nicolae Kretzulescu”
Cei trei câştigători sunt:
Locul I:
Ioana CRISTOCEA
Colegiul Naţional Bilingv „George Coşbuc”, Clasa: a X-a
Descarcă eseul (Fişier PDF, 46 Kb)
În eseul său scris într-un stil deosebit de sensibil, dra Cristocea susţine faptul că secolul 21, deşi este un secol de mari schimbări şi progrese, este în acelaşi timp un secol în care drepturile omului nu sunt respectate. Iată de ce, ea crede că este important ca oamenii care sunt abuzaţi sau cei ale căror drepturi n-au fost respectate să aibă o voce. Dar, chiar mai important, oamenii ar trebui să ştie despre aceste probleme şi să conştientizeze că trebuie să îşi ridice vocile şi să lupte pentru protejarea drepturilor omului.
„În concluzie, ceea ce este cu adevărat important este să ştim. A şti înseamnă a-ţi păsa, a-ţi păsa înseamnă a împărtăşi cunoştinţe, a împărtăşi cunoştinţe înseamnă a trage un semnal de alarmă, iar acest semnal de alarmă conduce la a avea o voce: o voce colectivă, puternică şi responsabilă care se poate ridica precum un monstru şi poate înfrânge mentalităţile tradiţionale şi violarea drepturilor. Unii pot închide ochii şi pot ignora acest lucru. Eu am ales să nu.”
Locul II:
Bianca Alessandra BĂNICĂ
Colegiul Naţional „Sf. Sava ”, Clasa: a X-a
Descarcă eseul (Fişier PDF, 42 Kb)
Eseul drei Bănică, scris sub forma unei scrisori adresate „tinerilor eroici obişnuiţi” este o odă închinată acelor tineri care au ales să ia atitudine în favoarea oamenilor ale căror drepturi nu sunt respectate. Scrisoarea este dedicată acelor tineri care fac tot ce le este în putinţă pentru a proteja drepturile omului.
„Aceasta este pentru voi. Pentru toţi tinerii care nu numai că trăiesc şi îi lasă şi pe alţii să trăiască, dar fac tot ce le stă în putere pentru a proteja drepturile omului: Mulţumesc! Mulţumesc pentru că faceţi această lume un loc mai bun şi mai sigur de trăit; mulţumesc pentru că faceţi viaţa mai uşor de trăit. Mulţumesc pentru că sunteţi acei tineri eroi de fiecare zi care, în mod activ, salvaţi societatea noastră de la înecul în valurile abundente de ignoranţă, subjugare individuală şi poate chiar sinucidere colectivă”.
Locul III:
Tudor Anton PAIS
Liceul Francez „Anne de Noailles”, Clasa: a X-a
Titlul eseului: The ON/OFF Button for Human Rights
Descarcă eseul (Fişier PDF, 43 Kb)
Eseul dlui Pais arată faptul că, mai întâi, tu, ca individ, ar trebui să-ţi schimbi atitudinea faţă de drepturile omului şi protejarea lor, iar în al doilea rând, ar trebui să împărtăşeşti oamenilor informaţia legată de abuzurile asupra drepturilor omului şi să le schimbi modul de a acţiona de la a fi pasivi la a trece la acţiune.
„Ca elev, cred că acestea sunt principalele puncte care trebuie atinse atunci când tratezi problema drepturilor omului, dar placa turnantă pentru fiecare dintre noi ar fi să realizăm o schimbare în interiorul nostru. Este greu, recunosc, dar eu unul, găsesc multă putere în cuvintele înţelepte ale lui Gandhi: „Orice ai face va fi nesemnificativ, dar este foarte important să îl faci.”

Ti-a placut articolul?

Comentarii