Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
09:50 18 07 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ştiaţi că...? Într-o zi de 4 septembrie, doi doctoranzi de la Universitatea Stanford...

ro

04 Sep, 2014 00:00 850 Marime text
În anul 1998, pe 4 septembrie, la Menlo Park, în California, a fost înfiinţat Google Inc., o corporaţie americană multinaţională care administrează motorul de căutare pe Internet cu acelaşi nume, de către doi doctoranzi de la Universitatea Stanford, Larry Page şi Sergey Brin.
 
Google a pornit cu o investiţie de 100.000 de dolari şi a revoluţionat modul în care oamenii au acces la informaţii, oferind o metodă simplă şi rapidă de găsire a acestora pe web. Potrivit Wikipedia, la începutul anului 2004, Google răspundea zilnic la mai mult de 200 de milioane de consultări.
Numele Google este un joc de cuvinte de la „googol“, neologism englezesc care desemnează numărul uriaş format din 1, urmat de 100 de zerouri (10100).
După criteriul valorii în milioane de dolari şi după modul de percepţie de către utilizatori, la sfârşitul anului 2007, compania a fost numită cea mai puternică marcă globală, următoarele locuri fiind ocupate de General Electric, Microsoft şi Coca-Cola.
 
De la apariţie, Google a creat diverse servicii şi instrumente pentru publicul larg, dar şi pentru mediul de afaceri, oferind motoare de căutare pentru imagini, grupuri de ştiri, bloguri sau cărţi.
Conform Wikipedia, în anul 2011, 96% din veniturile lui Google proveneau din publicitate.
În 2012, pe 2 ianuarie, Der Spiegel, o prestigioasă revistă germană de ştiri, a publicat un articol despre Google, intitulat „Pescari în oceanul de date“, cu subtitlul „Google hotărăşte ce este important şi ce nu pe lumea asta“, referindu-se la ordinea în care Google afişează rezultatele căutărilor.
 
În noiembrie 2010, Google a deschis un birou de afaceri în Bucureşti, coordonat de o echipă locală, cu scopul de a oferi utilizatorilor români mai multe instrumente utile şi inovatoare în limba locală, dar şi de a ajuta companiile româneşti să aibă o prezenţă online şi să îşi dezvolte afacerile prin intermediul Internetului.
 
Sursa foto: Wikipedia

Ti-a placut articolul?

Comentarii