Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
01:27 07 12 2019 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ce mâncăm când ținem post? Beneficiile consumului de soia

ro

20 Nov, 2019 00:00 480 Marime text

Soia este un aliment pe care obişnuim să îl consumăm cel mai adesea în perioadele de post sau în dietele vegetariene.
 
Au apărut recent nişte studii care s-au focusat asupra efectelor produse de soia, beneficii, dar şi anumite dezechilibre pe care le poate aduce în organism.
                                                                                                                                                             
Fie că vorbim despre edemame, fie că vorbim despre tofu, soia este un aliment care stă la baza multor preparate culinare.
 
Soia conţine până la 40% protide (comparativ cu carnea, care are doar 15-20%), toţi aminoacizii esenţiali (lizină, glutamină, triptofanul), lipide, glucide, săruri minerale (calciu, fier, fosfor, magneziu, potasiu, sodiu, sulf), enzime, lecitine, rezine, ceruri, vitamine (A, B1, B2, C, D, E), fitohormoni şi lecitină.
 
Beneficii:
  1. Consumul de soia este recomandat în caz de astenie, surmenaj, convalescenţă, hepatită, diabet, gută, reumatism, dislipidemii, ateroscleroză, hipertesiune arterială, cardiopatie ischemică, obezitate.
  2. Unele studii sugerează faptul că izoflavonii din soia pot imita estrogenul (care ajută la menţinerea masei osoase), motiv pentru care consumul de soia ajută la protejarea împotriva degradării masei osoase.
  3. În plus, datorită conţinutului său bogat în proteine integrale este un aliment de bază pentru dieta vegetarienilor, care poate suplini absenţa proteinelor animale.
  4. Fitosterolii, lecitina, acizii graşi Omega-3 şi alte substanţe din compoziţia seminţelor de soia împiedică dezvoltarea celulelor canceroase, în special în cazul cancerului mamar.
  5. Soia are efecte benefice şi în ceea ce priveşte funcţionarea tractului digestiv, uşurând procesele digestive şi de asimilare. Consumarea produselor pe bază de soia duce şi la un mai bun reglaj în ceea ce priveşte ciclurile menstruale.
  6. Izoflavonele, adică acei compuşi asemănători hormonilor feminini, contribuie la echilibrarea organismului femeilor aflate la menopauză, precum şi la combaterea efectelor menopauzei – osteoporoză, bufeuri, stări psihice contradictorii, circulaţie proastă.
 
Sursă foto: csid.ro
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii