Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
18:50 22 05 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Incident grav pe Aeroportul Internațional Henri Coandă. Cum arată pistele folosite pentru decolare-aterizare (galerie foto)

ro

02 Apr, 2018 21:10 922 Marime text
Un grav incident ar fi avut loc săptămâna trecută pe Aeroportul International Henri Coanda din cauza stării dezastruoase a pistelor de aterizare-decolare, după cum informează Asociația Pro Infrastructură. 
 

”Organizația noastră a mai atras atenția recent asupra stării execrabile a pistelor și a suprafețelor de mișcare de pe aeroportul din Otopeni. Din păcate suntem nevoiți să o facem din nou, deoarece este inadmisibil că starea actuală a infrastructurii ajunge să pună în pericol siguranța aeronavelor și implicit a pasagerilor! Pista 08R/26L, singura operațională pe întreaga lungime de 3500m, cârpită în repetate rânduri cu straturi subțiri de asfalt, a ajuns să reprezinte un adevărat risc de siguranță. Spre exemplu, vinerea trecută, în urma decolării unei aeronave Boeing 747-400 a companiei israeliene El Al, o bucată din pistă s-a dislocat complet, forțând închiderea de urgență a acesteia. O astfel de situație este extrem de gravă, punând în pericol atât siguranța aeronavei cât și a călătorilor, indicând nevoia urgentă de reparații capitale, nefiind vorba de primul incident de acest fel” - se arată în mesajul postat pe Facebook. .

 
Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură precizează că în timpul acestui incident, pista 08L/26R, cealaltă pistă a aeroportului, degradată profund, nefuncțională pe o treime din lungime, era închisă complet pentru lucrări de întreținere. În consecință, timp de mai bine de o oră, Aeroportul Internațional Henri Coandă București a fost complet închis traficului aerian, aeronavele aflate în zbor fiind nevoite să evolueze în zone de așteptare până la remedierea problemelor!
 

”Practic s-a ajuns în situația în care piloții, controlorii de trafic aerian și chiar managerii companiilor aeriene atrag atenția că starea infrastructurii aeroportuare a devenit inacceptabilă și riscurile operaționale sunt extrem de ridicate! Până și conducerea operatorului național TAROM a declarat recent că este nevoită să schimbe anvelopele aeronavelor de 5-6 ori mai des decât în mod normal din cauza pistelor și suprafețelor de mișcare degradate. Solicităm Companiei Naționale Aeroporturi București precum și Ministerului Transporturilor din România să ia de măsuri urgente pentru reabilitarea capitală și operaționalizarea pistelor Aeroportului Henri Coandă pentru a nu avea evenimente cu posibile urmări tragice!” - se mai arată în mesajul Asociației Pro Infrastructură. 

Sursa foto si text: Asociația Pro Infrastructură. 

Ti-a placut articolul?

Comentarii