Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
21:54 17 12 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

ADP Constanţa, în topul drumarilor români

ro

28 Aug, 2013 17:35 918 Marime text

Cotele de profit ating un maxim de aproximativ 30% în anul 2009, dar în general se situează sub 4%. Aproximativ 99% dintre firmele care au realizat profit, în fiecare an din perioada analizată, au avut cote ale câştigului de sub 4%, potrivit sursei citate.

"Pe fondul unei evoluţii pozitive a cifrei de afaceri în perioada de creştere economică, de regres în perioada de criză şi cu tendinţă de revenire în anul 2011, evoluţia profitului net realizat de întreprinderile active pe piaţă a fost descrescătoare în perioada analizată. Astfel, în anul 2011, profitul net a însumat aproximativ 260 milioane euro, în scădere cu 42% faţă de anul 2007. O
posibilă cauză ar fi lipsa lichidităţilor datorată întârzierii efectuării plăţilor de către autorităţile contractante pentru lucrările care le-au fost executate, pe fondul creşterii costurilor financiare ale creditării", arată autorii analizei raport.

În perioada 2007 – 2011, marja medie a profitului obţinut pe piaţă a fost de aproximativ 7%, respectiv de circa 8% pentru constructorii români şi de circa 4% pentru cei străini. În anul 2011, circa 19% dintre constructorii români au înregistrat pierderi, comparativ cu 45% dintre cei străini. Instituţia notează că procentul de firme româneşti care au înregistrat pierderi a crescut de la circa 3% în anul 2007 la aproximativ 19% în anul 2011, în timp ce ponderea companiilor străine s-a menţinut în intervalul 34 - 47%, în întreaga perioadă.

Analizând rezultatele financiare ale constructorilor străini, s-a constatat că aproximativ 75% dintre aceştia au raportat pierderi, în cel puţin un an, respectiv 43% au raportat pierderi în cel puţin 3 ani din cei 5 ani ai perioadei 2007 - 2011.

"Absenţa, ani la rând, a profiturilor la aproximativ 43% dintre constructorii străini ridică întrebări referitoare la: «Cum se menţin aceste întreprinderi pe piaţă»? sau «De ce nu decid să se retragă din România»?. Aceste firme sunt unele multinaţionale, cu experienţă şi recunoaştere în domeniu, deci nu se pune problema lipsei unei strategii de afaceri generatoare de profit. După cel puţin cinci ani de activitate în România se presupune, de asemenea, că au depăşit dificultăţile şi cheltuielile suplimentare impuse de intrarea pe o nouă piaţă. Absenţa profiturilor constructorilor străini s-ar putea explica prin transferul profiturilor către alte firme ce aparţin aceluiaşi grup prin încheierea de diferite contracte (de consultanţă, furnizare de forţă de muncă/materiale de construcţii)", se mai arată în raport.

Din firmele active pe piaţă în perioada analizată, primele 10, româneşti şi străine, au cumulat în fiecare an în perioada 2007 – 2011 o cotă de piaţă situată în intervalul 39 - 46%. Topul primilor 10 jucători este dominat, în perioada 2008 - 2011, de grupul UMB, controlat de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, în analiza căruia au fost luate în considerare firmele A&R, UMB Spedition şi Tehnostrade, toate trei din judeţul Bacău.

Printre jucătorii care s-au menţinut în top, cu cote de peste 5%, instituţia menţionează grupul francez Colas (Colas Drumuri, Colas SA Franţa Sucursala România, Colas România, SCCF Iaşi - Grup Colas, Sorocam Bucureşti, ADP Timişoara şi ADP Constanţa) - în perioada 2007 - 2010, Romstrade (firmă deţinută de omul de afaceri Nelu Iordache) şi Bechtel Internaţional – ambele în perioada 2007 - 2009, Tehnologica Radion (în anii 2008 şi 2010), grupul austriac Strabag (Antrepriza Reparaţii şi Lucrări - ARL Cluj, Bitunova România Bucureşti, Drumco Timişoara şi Strabag Bucureşti) - în anul 2010 şi grupul italian Astaldi (Astaldi SPA Italia sucursalele România şi Gheorghe Petraşcu Bucureşti, Italstrade SPA Sucursala Bucureşti şi Astalrom Călăraşi) - în anul 2011.

Sursa: Mediafax.ro

Ti-a placut articolul?

Comentarii