De-ale iernii
Evenimentele iernii in Constanta
20:07 26 03 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Știripesurse.ro DNA arată că angajaţii Soti Cablu Neptun au o relaţie de subordonare faţă de Radu Mazăre

ro

17 Apr, 2015 07:35 1513 Marime text
 
Convorbirile şi comunicările purtate de Radu Mazăre, aflate în dosarul DNA, arată că angajaţii Soti Cablu Neptun au o relaţie de subordonare faţă de acesta, se arată în motivarea deciziei Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie din 2 aprilie, prin care s-a dispus arestarea preventivă a primarului Constanţei şi a omului de afaceri Sorin Strutinsky, relatează stiripesurse.ro

Înalta Curte reţine ca şi situaţie premisă existenţa unei strânse relaţii între Radu Mazăre, Sorin Strutinsky şi societatea Soti Cable Neptun SRL, care deţine postul de televiziune Neptun TV.

****** Detalii

Prealabil examinării probelor ce formează suspiciunea rezonabilă că inculpaţii au comis faptele pentru care se solicită arestarea preventivă a acestora, Înalta Curte reţine ca şi situaţie premisă, existenţa unei strânse relaţii între inculpaţii Mazăre Radu Ştefan, Strutinsky Sorin Gabriel şi societatea Soti Cable Neptun SRL.

Astfel, societatea Soti Cable Neptun SRL deţine postul de televiziune Neptun TV, iar inculpatul Strutinsky Sorin Gabriel este asociat şi administrator al societăţii.

În această societate, inculpaţii Mazăre Radu Ştefan şi Strutinsky Sorin Gabriel, precum şi numitul Constantinescu Nicuşor Daniel au deţinut părţi sociale până în anul 2002.

Prin contractul de cesiune din data de 5.02.2002, inculpatul Mazăre Radu Ştefan a cesionat părţile sociale asociatului Strutinsky Sorin Gabriel.

Un martor cu identitate protejată a relatat că această societate aparţine în realitate lui Mazăre Radu Ştefan, care o controlează prin intermediul lui Strutinsky Sorin Gabriel, fiind folosită pentru colectarea mai multor sume primite cu titlu de mită de primar .

În acelaşi sens sunt şi declaraţiile martorului Dichiu Carol care a declarat că fraţii Mazăre au continuat să păstreze controlul asupra TV Neptun şi după anul 2002, având în vedere următoarele considerente:

„La campania din 2004, și cea locală pentru primărie, și cea parlamentară, frații Mazăre mi-au solicitat să fac sponsorizări către societatea SC Soti Cable Neptun TV SRL, conform contractelor pe care le-am depus la sediul DNA, în luna ianuarie 2014 (contract care a fost atașat și la prezentul dosar).

De asemenea, în anul 2006 sau 2007, în urma unui abuz făcut de un polițist de la poliția Constanța, domnul șef de post comisar Bucur, l-am sunat pe Alexandru Mazăre, în jurul orei 22.00, rugându-l să trimită niște reporteri care să filmeze incidentul meu cu acest domn comisar, care se afla în stare de ebrietate. Îmi amintesc că, în urma telefonului dat lui Alexandru Mazăre, o echipă de reporteri a venit imediat și a filmat incidentul.

De asemenea, îmi amintesc că în perioada 2005-2006, de mai multe ori, l-am rugat pe Alexandru Mazăre să nu mai trimită reporterii TV NEPTUN să filmeze depozitul firmei mele, situat pe strada I.C. Brătianu nr. 214 din Constanța, acesta mi-a răspuns că nu o să mai trimită reporterii, iar la o întâlnire ulterioară mi-a sugerat să fac niște sponsorizări pentru SC Soti Cable Neptun TV SRL.

Despre relația dintre Radu Mazăre și societatea SC Soti Cable Neptun TV SRL știe foarte multe și Marius Calcan, fostul director al TV NEPTUN. De la acesta știu că Radu Mazăre le dădea ordine cu privire la materialele ce trebuiau difuzate și, în același timp, îi certa pentru că aveau cheltuieli prea mari și că el trebuie să facă eforturi să dea bani de la primărie și de la consiliu pentru finanțarea societășii SC Soti Cable Neptun TV SRL”.

Martorul Fătu Marius a relatat că în perioada 1996-2008 a fost angajat la Centrul Informaţional Telegraf TV Neptun şi ulterior, după separarea de Telegraf a fost angajat în Soti Cable Neptun SRL.

Mazăre Radu Ştefan a fost redactor şef la „Telegraf”, iar după separarea Centrului Informaţional Telegraf TV Neptun în cele două societăţi, S.C. Soti Cable Neptun SRL şi Telegraf, s-a păstrat o comunicare a personalului, în sensul că toţi munceau în acelaşi timp pentru ambele societăţi. După câştigarea poziţiei de primar în anul 2000 de către Mazăre Radu Ştefan, acesta l-a lăsat pe fratele său, Alexandru Mazăre, director în locul lui, însă angajaţii au continuat să se poarte ca şi cum Mazăre Radu Ştefan era în continuare şef. Această situaţie s-a prezentat până la plecarea martorului din Soti, în 2008.

Martorul a mai relatat că Mazăre Radu Ştefan păstra controlul asupra societăţii S.C. Soti Cable Neptun SRL prin intermediul directorilor acesteia din perioada 2000-2008, respectiv prin Alexandru Mazăre, Gabriel Star, Florin Orezeanu, Sorin Lucian Ionescu şi Zgabercea Cristian.

De asemenea, din convorbirile şi comunicările purtate de inculpatul Mazăre Radu Ştefan aflate în vol.3 d.u.p. rezultă că angajaţii Soti Cablu Naptun au o relaţie de subordonare faţă de acesta.

Împrejurarea că inculpatul Mazăre Radu Ştefan are influenţă asupra postului de televiziune Neptun TV este dovedită şi de studiul întocmit în luna ianuarie 2014 de Active Watch intitulat Harta Politică a Televiziunilor Locale.

În cadrul acestui studiu, se arată că:

„Neptun TV a fost fondată în 1995 de Radu Mazăre, actualul primar al Constanței, Nicușor Constantinescu, actualmente Președintele Consiliului Județean Constanța, și de omul de afaceri Sorin Gabriel Strutinsky, catalogat de unii jurnaliști constănțeni intervievați drept „creierul afacerilor” lui Mazăre și Constantinescu. Pe parcurs, Radu Mazăre și Nicușor Constantinescu s-au retras la nivel formal din acționariatul companiei care operează televiziunea, Soti Cable Neptun SRL, acționarul principal rămânând Sorin Strutinsky.

„Neptun TV a funcționat inițial ca rampă de lansare pe scena politică, apoi ca tribună de răspândire a mesajelor agreate de fondatorii postului, potrivit unora dintre constănțenii intervievați.

”Dacă nu-l susțineai pe Mazăre din convingere, nu rezistai la Neptun [TV – n.r.].” (Fostă jurnalistă Neptun TV)

”Neptun TV este televiziunea înființată special pentru a reprezenta interesele membrilor fondatori, adică ale celor doi care conduc orașul la ora actuală, Mazăre și Nicușor Constantinescu. Este suficient să vă uitați la jurnalele lor, că vă dumiriți instantaneu. De când au devenit televiziune națională n-am avut timp să ne dăm seama dacă au devenit mai echilibrați, n-au avut timp să demonstreze așa ceva, fiindcă am trecut printr-o mulțime de campanii electorale și alegeri. Au încălcat prevederile CNA cu bună-știintă și cu riscul obținerii unor amenzi.” (Jurnalistă freelance din Constanța) –referire la decizia CNA din 24 iulie 2012, prin care postul a fost sancţionat.

Radu Mazăre a descris Neptun TV drept o televiziune națională „relativ independentă”. Totodată, însă, edilul Constantei a pus semnul egal între publicul-țintă al postului și electoratul său.

”Dacă [Neptun TV – n.r.] nu era o televiziune relativ independentă, nu ar fi avut audiență, emițând de 17 ani . Era praf dacă ar fi fost vădit partizană, ca în cazul CTV. (...) Neptun TV e televiziunea la care am fost acționar și redactor-șef. Se suprapune pe electoratul meu. Cei care votează cu mine sunt și cei care se uită la Neptun. Adică peste 60-70%. Nu am o relație mai specială cu acest post. Eu răspund tuturor televiziunilor. Având notorietatea pe care o am, mă întreabă ăștia de la posturile naționale mai mult. În afară de perioada electorală, nu prea sunt televiziuni locale în Constanța. În perioada electorală îi finanțează, fac niște televiziuni anti-Mazăre, eu câștig, ele se închid. Pentru că, probabil, cei care îi finanțează nu sunt dispuși să plătească mai mult. Cei de la TV Neptun n-au făcut campanie. Realitatea TV locală a făcut campanie împotriva noastră, cum a făcut CTV acum patru ani.” (Radu Mazăre, PSD, primarul municipiului Constanța).

Din analiza emisiunilor Neptun TV, disponibile on-line, postul nu a difuzat nicio știre critică/negativă la adresa (măsurilor) primarului Constanței sau a (măsurilor) președintelui Consiliului Județean Constanța, Nicușor Constantinescu. Autocenzura jurnaliștilor și faptul că mulți dintre angajații televiziunii sunt apropiați de cei doi politicieni au fost principalele motive invocate de intervievaţi pentru această situaţie.

Articol preluat de pe stiripesurse.ro.



Sursa: stiripesurse.ro

Ti-a placut articolul?

Comentarii