Ziua Dobrogei, 139 ani
14 noiembrie 1878 - 14 noiembrie 2017
13:23 22 10 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Editorial Alba-neagra în joaca de-a şcoala!

ro

07 Apr, 2016 00:00 1267 Marime text

 
Învăţământul din România a trecut cu brio testul de ştiinţă şi cercetare! Anual, copiii de pe băncile şcolii au fost cobaii celor din fruntea Ministerului Educaţiei, după ce, în fiecare an, se venea cu câte o schimbare a  programei şcolare a elevilor care, din păcate, erau nevoiţi să prindă din mers visele celor din conducere, la un nivel de educaţie numai de miniştri ştiut.
 
Ministerul Educaţiei, Adrian Curaj, a adoptat, marţi, noul plan-cadru pentru clasele de gimnaziu, care urmează să fie pus în aplicare începând cu anul şcolar 2017-2018. În acest plan se arată că, la clasa a V-a, elevii vor avea patru ore obligatorii de Limba şi literatura română, faţă de cinci, câte sunt în prezent, şi va fi introdusă o oră de Informatică şi TIC, materie obligatorie pentru toţi cei patru ani de ciclu gimnazial.
 
Sper să nu vedem iar, peste câţiva ani, acea nemulţumire a celor din fruntea Ministerului Educaţiei cum că elevii din România nu sunt în stare să treacă cu bine de examenul de capacitate sau de bacalaureat, precizând că nivelul de analfabetism este în continuare unul foarte ridicat. Avem în ţară copii care nu ştiu să scrie corect după ce ies de pe băncile ciclului gimnazial, dar scoatem ore de Limba şi literatura română din programa şcolară. Pai nu mai bine să nu studieze deloc această materie şi să se adauge mai multe ore de limbă „moartă“ (Latină)? Chiar vrem să scoatem neştiutori de limbă pe bandă rulantă? Dacă o ţinem tot aşa cu schimbările, o sa ajungem să eliminăm de tot disciplinele importante din programă şi să introducem materii care, pe viitor, nu îi vor ajuta cu nimic pe cei mici.
 
Şi asta nu e tot... Ultima găselniţă în materie de discipline este cea a studiilor diferite în funcţie de ani. Potrivit ministrului Adrian Curaj, la clasa a V-a se va studia disciplina Gândire critică şi drepturile copilului, în clasa a VI-a, elevii vor studia Educaţie interculturală, la clasa a VII-a se va învăţa Educaţie pentru cetăţenie democratică, iar la clasa a VIII-a apare o nouă disciplină, Educaţia economico-financiară.
 
Tare curioasă sunt ce noi materii vor apărea anul viitor. Poate în clasa a V-a elevii vor studia Paradigmele fiscalităţii, cei de clasa a VI-a vor aprofunda Mecanismele de apărare împotriva terorismului, cei de clasa a VII-a vor studia Migraţia în rândul partidelor, iar cei de clasele a VIII-a, pentru că deja sunt destul de mari şi pot înţelege mai bine cum stă treaba în România cu încălcarea legilor, vor susţine un examen privind Fenomenul DNA, cu toate că această disciplină are un suport de curs destul de stufos, putând fi cercetată şi în liceu.
 
Prea multe schimbări se produc anual la nivel de programă şcolară! Nu mai bine s-ar lucra câţiva ani la un proiect bine structurat, făcut după nevoile elevilor şi ale societăţii în care trăim şi mai ales în funcţie de gradul de educaţie pe care îl prezintă România în acest moment? După ce este finalizat şi bine structurat, abia atunci să se facă o schimbare care să fie aplicată pe o perioadă lungă de timp, pentru a nu mai fi nevoie să perturbăm elevii, părinţii şi cadrele didactice.

Ti-a placut articolul?

Comentarii