Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
12:57 18 04 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

A fost adoptată Strategia de promovare turistică Cum şi-au propus autorităţile locale să valorifice oraşul Cernavodă (document)

ro

29 Nov, 2013 00:00 2401 Marime text
Primăria Cernavodă în frunte cu primarul Gheorghe Hânsă a aprobat Strategia de promovare a turismului în oraş, un document de 85 de pagini, în care sunt prezentate în amănunt date cu privire la viitoarele proiecte ce se doreşte a fi implementate.

În cuprinsul capitolului „Propuneri de dezvoltare a obiectivelor şi atracţiilor cu potenţial turistic”
se prezintă date despre extinderea şi transformarea Muzeului Axiopolis. Mai precis, se are în vedere extinderea spaţiilor de expunere, prin amenajarea celor două corpuri de clădire existente în perimetrul Muzeului Axiopolis şi
construirea şi amenajarea de zone unde vizitatorul să poată exersa săpături.

De asemenea, Muzeul va fi dotat cu plasme şi proiectoare, care să permită rularea de filme cu conţinut documentar-istoric.
Pe Dealul Sofia, prin Strategie, se propune amenajarea unei zone de reconstituire/rememorare a sitului arheologic de descoperire a statuetelor Gânditorul şi Femeie şezând.
Ideea este ca în această zonă să fie montate panouri de prezentare a istoricului descoperirii statuetelor. „În cazul în care locaţia/spaţiul o va permite (ex. baza dealului), se recomandă amenajarea unui parc arheologic care să facă trimiterea la situl arheologic de
descoperire a celor două statuete”, se mai arată în Strategie.

Trasee turistice pentru biserici şi Podul Carol I

În document se vorbeşte şi despre turismul religios, prin includerea pe un traseu de turism ecumenic a bisericilor creştine, dar şi a Geamiei.
Şi-n cazul Podului Carol I se intenţionează să fie stabilit un traseu standard pentru turişti, astfel încât acesta să poată fi vizitat.
Pe Dealul Hinog, zonă de belvedere, se va afla platforma de întâmpinare a turiştilor, dar şi viitoarea statuie a Regelui Carol I (proiect realizat în cooperare cu Consiliul Judeţean Constanţa).
În ceea ce priveşte Locul Fosilifer Cernavodă, acesta necesită, potrivit Strategiei, „amenajări minimale pentru turişti - explicaţii, indicatoare, dar şi un regulament de vizitare ca arie protejată trebuie să fie expus, astfel încât să se limiteze eventualele expediţii de căutare a fosilelor”.

Parc la Mormântul pictat de la Hinog

Cavoul Axiopolis - Mormântul pictat de la Hinog (perioada aproximativă – ev mediu timpuriu), deşi nu poate fi vizitat datorită investiţiilor consistente de conservare, acesta poate fi abordat în parteneriat public-privat cu Muzeul de Istorie Naţională şi Arheologie Constanţa (MINAC), se menţionează în Strategie. Împrejurimile imediate ale tumulului pot fi amenajate ca un mic parc de prezentare a mormântului şi picturilor, se arată în acelaşi document.

Se pune la cale construcţia unei nave antice

Axios (Axiopa) va fi un produs al arheologiei experimentale.
Obiectivul acestui proiect este de a reconstrui o versiune realistă şi documentată a unei nave antice cu rame, navă denumită Axios (Axiopa).

Materialele, precum şi instrumentele folosite, vor fi simple şi reprezentative pentru perioada de origine a navei - lemn, vele subsidiare, grăsime (cu care nava va fi acoperită) pentru a o face rezistentă la apă, şi frânghie care ajută la aderarea trunchiurilor împreună.

Nava antică va fi construită anul viitor şi va participa la Serbările Mării (15 august) şi pe timpul verii va putea fi utilizată pentru croaziere. De asemenea, va constitui locomotiva de marketing a localităţii
Cernavodă prin iniţierea unei croaziere de aventură pe Dunăre. Este de aşteptat participarea navei la spectacole culturale din întreaga Europă, se menţionează în Strategie.

Plimbări în cotigi trase de măgăruşi

Autorităţile locale din Cernavodă vor exploata şi potenţialul Adăpostului de animale abandonate „Footprints of Joy”, prin organizarea de cursuri de echitaţie şi terapie cu măgăruşii – onoterapia, despre care se spune că reduce stresul, îmbunătăţeşte mobilitatea şi echilibrul. În Strategie se propune şi organizarea de plimbări în cotigi trase de măgăruşi, precum şi un program destinat vizitatorilor pentru hrănirea şi îngrijirea măgăruşilor. Nu în ultimul rând, se intenţionează realizarea de cărţi poştale cu animalele, care să aibă datele de contact ale adăpostului. Acestea urmează să fie oferite gratuit.
Elevii din Cernavodă, parteneri ai Strategiei

Elevii Liceelor Tehnologic şi Axiopolis s-au declarat „aliaţi” ai primarului Gheorghe Hânsă în privinţa dezvoltării turismului în oraşul Cernavodă. Construirea unui mini-parc de distracţii, organizarea unor festivaluri etnice periodice (dedicate multiplelor etnii existente în oraş), realizarea unei noi embleme a oraşului, sunt doar câteva din propunerile elevilor pentru promovarea turismului în Cernavodă. Primarul le-a promis că va pune în aplicare strategiile lor, iar pentru a-i răsplăti pentru „sprijinul” lor, îi va invita zilele acestea într-o excursie pentru a vizita toate obiectivele turistice din oraş şi din jurul acestuia.

Se construieşte un centru de promovare turistică

Toate obiectivele turistice din oraş vor fi promovate prin intermediul Centrului de promovare turistică, care va fi amenajat anul viitor cu ajutorul unor fonduri europene. Toate aceste strategii de promovare a oraşului fac parte dintr-un „master-plan” de dezvoltare turistică în Cernavodă. Prima etapă va fi pusă în aplicare anul viitor, când sunt prevăzute construirea canalului subteran de evacuare a apei pluviale pentru prevenirea inundaţiilor (investiţie de aproximativ 700 mii de euro), construirea unei ambarcaţiuni antice, tip grecesc „Trirema”, cu scopul promovării turismului danubian şi a realizării croazierelor în zonele Axiopolis, Capidava etc. Tot pentru anul viitor este programată şi începerea lucrărilor de amenajare a falezei în zona actualului dig al Canalului Dunăre - Marea Neagră.

 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii