Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
07:14 17 06 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Strategia de turism dă roade În România au sosit cu 10% mai mulţi turişti

ro

06 Jul, 2011 21:09 595 Marime text

Numărul de sosiri înregistrat în unităţile clasificate de primire turistică din România a crescut cu aproape 10% în perioada 1 ianuarie - 31 mai 2011 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potirivit datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS). Rezultele vin după lansarea, în vara anului trecut, a stategiei de promovare a brandului naţional turistic. În primele cinci luni ale anului 2011, la hotelurile, pensiunile şi campingurile din România au sosit 2,1 milioane de turişti, faţă de 1,95 milioane de turişti în perioada similară din 2010. Totodată, în unităţile de cazare au fost înregistraţi 4,66 milioane de turişti, în perioada ianuarie-mai 2011, comparativ cu 4,45 milioane anul trecut, conform datelor INS.

A fost consemnată, însă, o scădere cu 2% a numărului de plecări ale vizitatorilor români în străinătate, şi o reducere cu 3% a sosirilor vizitatorilor străini în România. Dintre turiştii străini care au ales să vină în România, majoriatea au venit din Ungaria (36,6%), Bulgaria (19,6%), Germania (8,5%), Italia (8,5%) şi Austria (4,2%).

Ministrul dezvoltării regionale şi turismului, Elena Udrea, a afirmat că aceste creşteri sunt roadele Stategiei de promovare a brandului naţional turistic, lansat de minister în vara anului 2010. "Strategia de promovare dă rezultate. A fost nevoie de doar câteva luni pentru ca primele semne de îmbunătăţire a performanţelor turismului românesc să fie resimţite, iar acest lucru este îmbucurător şi ne face să fim optimişti şi să încrezători că suntem pe drumul cel bun", a precizat Elena Udrea.

Promovarea brandului naţional turistic se realizează exclusiv din fonduri europene nerambursabile care provin din Programul Operaţional Regioanal 2007 - 2013, Axa 5 - "Crearea unei imagini pozitive a României ca destinaţie turistică prin definirea şi promovarea brandului turistic naţional".

De la lansarea brandului turistic, în luna iulie 2010, pânâ în prezent, promovarea s-a făcut în ţară şi în străinătate. În prezent, rulează, pe posturile de televiziune CNN, Euronews şi Eurosport, trei spoturi de promovare a României ca destinaţie turistică.

Ţările considerate prioritare în Strategia de promovare a brandului turistic sunt Germania, Ungaria, Franţa, Italia, Austria, Marea Britanie, SUA şi Rusia.

www.evz.ro

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii