Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
10:50 16 06 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Percheziţii în Portul Agigea, la containere. Ştire în curs de actualizare

ro

26 May, 2011 13:49 2755 Marime text

img_2522_r.jpgDescinderi în Portul Agigea. Mai multe efective ale Jandarmeriei Române, Poliţia de Frontieră şi reprezentanţi ai ANV efectuează mai multe percheziţii la acest moment în Portul Agigea. Din primele date, se pare că este vizată o grupare infracţională.

UPDATE 1:

La acţiunea participă peste 120 de vameşi, poliţişti de frontieră şi jandarmi. Sunt verificate mai multe containere, precum şi activitatea unor comisionari vamali.

UPDATE 2:

Potrivit unor surse apropiate cazului, descinderile au loc la terminalul de containere. Un număr impresionant de forţe de ordine, printre care jandarmi, poliţişti, poliţişti de frontieră, vamesi, scotocesc fiecare colţ al terminalului.

UPDATE 3:

Percheziţiile din portul Agigea sunt coordonate de către MAI, Departamentul de Ordine Publică. Se urmăreşte depistarea produselor de contrabandă. Chestorul Ioan Dascălu a fost prezent în această dimineaţă la Constanţa. Oficialii MAI susţin că percheziţiile de azi nu au nicio legătură cu dosarul Mironescu.

UPDATE 4:

La această oră sunt verificate câteva zeci de containere. Percheziţiile vor continua şi în cursul săptămânii viitoare.

Potrivit lui Fabian Bădilă, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră percheziţiile de azi sunt făcute pe baza unor informaţii venite de la DGIPI, informaţii pe care forţele de ordine participante la acţiune le deţin de aproximativ doua luni.

UPDATE 5: Poziţia oficială a MAI privind percheziţiile din Portul Constanţa

Potrivit unui comunicat de presă remis de MAI, acţiunea coordonată de Departamentul Ordine şi Siguranţă Publică are ca scop identificarea produselor contrafăcute sau a mărfurilor care nu sunt înregistrate în documente oficiale, comerciale şi de transport, verificarea existenţei unor cantităţi de mărfuri nedeclarate, conform procedurilor fiscale şi comerciale, precum şi a legalităţii privind provenienţa produselor existente în terminal.

"În funcţie de constatări, se vor efectua şi alte verificări de către organele de control, conform competenţelor legale. Acţiunea demarată astăzi se înscrie în linia eforturilor interinstituţionale pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale şi face parte din planul de măsuri pentru creşterea eficienţei acţiunilor comune, pus în aplicare în urmă cu un an.

Ministrul Administraţiei şi Internelor a cerut conducerii Departamentului Ordine şi Siguranţă Publică din M.A.I. fermitate în aplicarea măsurilor legale împotriva celor care nu respectă legea în Portul Constanţa şi continuarea, cu prioritate, a acţiunilor în colaborare cu alte instituţii ale statului cu competenţe în domeniu."se mai arată în comunicat.

„Vom continua acţiunile în vămi şi în punctele de trecere a frontierei pentru că avem datoria să asigurăm un mediu de afaceri curat şi să combatem ferm evaziunea fiscală" - a subliniat ministrul Constantin Traian IGAŞ.

UPDATE 6: Mircea Banias: Există probabil o legătură cu descidenrile de acum trei zile

Senatorul PDL Mircea Banias, implicat într-un dosar de contrabandă şi evaziune fiscală, a precizat la Antena 3 că "există probabil" o legătură cu percheziţiile de acum câteva zile. Baniaş a mai precizat că el nu a fost implicat în activităţile din terminalul de containere sau din Vama Constanţa.

Vom reveni cu informaţii şi imagini

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • Sile this Millennium 26 May, 2011 11:17 EXCLUSIV: Ce nu s-a spus oficial despre scandalul din portul Constanța În urmă cu trei luni v-am povestit în revista Kamikaze despre cum Poliția Vamală din Germania s-a sesizat în privința transporturilor de mărfuri care intră în U.E., prin România, fără să plătească vamă. Pe scurt, povestea este aceasta: În jur de 1.000 de containere cu mărfuri provenind din China au intrat prin Hamburg, din martie 2009, pînă în octombrie 2009, cu destinația tranzit către România. E vorba, estimativ, de vreo 15.000 000 tone de mărfuri venite din Asia. În punctul final, deci la noi, urma să li se facă formalitățile vamale, ce presupun un noian de taxe la stat. Poliția Vamală din Germania a fost înștiințată că acestor containere nu li s-au făcut formalitățile legale, cu alte cuvinte, mărfurile au intrat fictiv, fără să fie plătite taxele aferente la stat. SCAN 2 vama Pentru a-și finaliza propria investigație, Poliția Vamală germană a solicitat părții române, în speță Autorității Naționale a Vămilor (ANV) din România, să facă dovada înregistrării fiscale a acestor containere. Cum dovada înregistrăriI nu putea fi făcută, au început să cadă capete. Nu de dragul justiției sau din respect pentru banul public neîncasat. Ci din alt motiv: Nu vom intra în Schengen nici în toamna asta dacă nu se face dovada că vămile din România s-au curățit. De data aceasta cer dovezi șefii vămii din Germania, care au monitorizat acele 1.000 de containere. Germania este în fond motorul Uniunii Europene, deci ar avea un cuvînt greu de spus, mai ales că 15.000.000 tone (cincisprezece mii de tone de marfă!; pentru cine e mai familiarizat cu kilogramul înseamnă 15.000.000 kilograme de marfă) sînt echivalentul a cîtorva miliarde de euro gaură la bugetul național, dacă mărfurile au rămas în România sau gaură la bugetul altor state, dacă le-au fost destinate. Atașat, documentul emis de Poliția Vamală a Germaniei către Autoritatea Națională a Vămilor. (Alexandru Căutiș) (Vom reveni cu amănunte)