Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
21:59 19 08 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Sănătate Alimente bogate în magneziu

ro

24 Dec, 2014 14:19 1137 Marime text
Magneziul este o substanţă minerală care are o mare importanţă pentru organism, una dintre principalele sale calităţi fiind prezervarea echilibrului nervos şi muscular. Deficienţa acestui mineral provoacă hiperexcitabilitate nervoasă şi musculară, crampe, furnicături, sensibilitate exagerată la stres, insomnie, oboseală şi o slabă capacitate de concentrare. Principala cauză a lipsei de magneziu este reprezentată de stresul zilnic, însă şi alimentaţia joacă un rol foarte important.
 
Alimentele cu un conţinut bogat în magneziu sunt, de obicei, bogate atât în fibre, cât şi în potasiu. Printre acestea se numără arahidele, seminţele de dovleac, spanacul, soia, seminţele de susan, fasolea neagră, quinoa, caisele, merele, zmeura şi fructele de avocado. Magneziul are un rol important şi în metabolizarea carbohidraţilor, creşte nivelul pH-ului, relaxează nervii şi muşchii, consolidează oasele şi ajută circulaţia sângelui. De asemenea, menţine ritmul cardiac în limite fiziologice, activează dezvoltarea celulelor, îmbunătăţeşte elasticitatea ţesuturilor şi relaxează sistemul nervos central. Magneziul mai este numit şi mineralul antistres, fiind un calmant natural, recomandat ca supliment nutritiv în perioadele foarte stresante. 

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • Tania 02 Nov, 2016 03:30 Am citit cu atentie , chiar ma intereseaza aproape totul despre magneziu, mai bine zis despre deficienta lui in corp. pentru starile mele de ameteala, aparitia destul de frecventa a carceilor, a crampelor musculare si a frisoanelor sora mea, care a trecut prin aproximativ aceeasi stare, mi-a spus sa iau Magnerot si urmandu-I sfatul am constatat ca dupa o saptamana mi-am gasit partial linistea. O sa iau in continuare ca simt ca-mi face bine.