Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
21:45 27 07 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Sănătate Alimente care asigură buna funcţionare a organismului

ro

22 Jul, 2015 00:00 662 Marime text
O alimentaţie sănătoasă trebuie să conţină mari cantităţi de legume, fructe, peşte, carne roşie şi fructe uscate. Somonul, de exemplu, reprezintă o sursă importantă de Omega-3, care ajută la diminuarea riscului de atac cardiac, având în vedere că reduce inflamaţia vaselor sanguine. Coacăzele sunt cunoscute ca fiind super-alimente, deoarece au capacitatea de a ţine sub control colesterolul şi conţin o mare cantitate de antioxidanţi. Broccoli este unul dintre alimentele cu cei mai mulţi nutrienţi, cu un aport de numai 30 de calorii la o porţie. El contribuie la creşterea longevităţii.
 
Mărul, pe de altă parte, conţine doar 50 de calorii şi este o sursă importantă de antioxidanţi, fibre, vitamina C şi potasiu. Spanacul, la rândul lui, conţine fier şi sporeşte eficienţa mitocondrială, care produce energie pentru celulele organismului. Şi quinoa conţine o cantitate mare de proteine, care ajută la formarea muşchilor. Această cereală poate fi consumată singură, cu orez sau cu orz, fără teama de îngrăşare, deoarece are puţine calorii şi poate fi inclusă în orice dietă.
 
Fructele uscate conţin multe calorii, dar consumul lor - de mai multe ori pe săptămână - poate preveni bolile de inimă. Ouăle sunt o sursă excelentă de proteine, sunt hrănitoare, săţioase şi nu au multe calorii. Usturoiul are proprietăţi antivirale, antibacteriene şi antibiotice. El promovează producţia de celule albe, ajută la eliminarea toxinelor, detoxifică întreg organismul şi ajută la buna funţionare a inimii. Şi ghimbirul este apreciat pentru beneficiile sale, în special pentru menţinerea funcţionalităţii digestive. În plus, conţine antioxidanţi care întăresc sistemul imunitar.

Ti-a placut articolul?

Comentarii