Pentru perioada Paştelui
informaţii utile, tradiţii, program magazine
18:09 28 07 2017 Citeste un ziar liber! Unde ne gasiti?

Mii de oameni, fără locuri de muncă? Șantierul de la Mangalia pe cale să intre în faliment

ro

24 Jul, 2015 17:29 1366 Marime text
Şantierul Naval Daewoo Mangalia va fi vândut sau, dacă nu este posibil, lichidat de către coreeni, din cauza uriaşelor probleme financiare pe care grupul mamă le are, de mai mulţi ani. Vestea nu poate fi una bună pentru miile de oameni ce lucrează la şantierul din Mangalia.
Într-o încercare disperată de a-şi reduce pierderile, Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) a anunțat că îşi va lichida operaţiunile din afara ţării de origine, inclusiv şantierul din Mangalia, au arătat într-un raport, reprezentanţi ai acţionarului majoritar şi cel mai important creditor, Korea Development Bank, citați de koreaittimes.com.
„Daewoo Mangalia şi DeWind (o companie din America ce operează mai multe parcuri eoliene) nu mai pot continua în actuala formă şi trebuie lichidate”, se arată în raportul KDB.
Korea Development Bank (KDB), care deține o participație de 31,46% la Daewoo Shipbuilding&Marine Engineering, consideră că lichidarea celor două divizii este inevitabilă, având în vedere pierderile operaționale ale grupului, de peste 3.000 de miliarde de woni (2,5 miliarde dolari), relatează portalul Korea IT Times. KDB, principalul creditor al Daewoo, consideră însă că în restructurare trebuie inclus și șantierul naval din Mangalia. "Daewoo Mangalia și DeWind sunt incapabile să funcționeze în continuare din cauza problemelor actuale ale grupului și trebuie lichidate. În procesul lichidării, incluzând injectarea de capital de lucru și actualizarea garanțiilor de împrumut, ar putea apărea o pierdere semnificativă", a anunțat Korea Development Bank.
"Daewoo Mangalia și DeWind sunt incapabile să funcționeze în continuare din cauza problemelor actuale ale grupului și trebuie lichidate. În procesul lichidării, incluzând injectarea de capital de lucru și actualizarea garanțiilor de împrumut, ar putea apărea o pierdere semnificativă", a anunțat Korea Development Bank.
Statul, prin Ministerul Economiei, este acţionar minoritar la Daewoo Mangalia, deţinând 49% din acţiuni. Ministrul Economiei Mihai Tudose a precizat că aşteaptă o comunicare oficială din partea coreenilor, apoi, funcţie de răspuns "vom decide ce este de făcut". Anunţul vine după ce ieri, DIICOT a realizat percheziţii la sediul unor societăţi comerciale şi la domiciliul unor asociaţi sau administratori ai firmelor din judeţele Constanţa, Tulcea, Galaţi, Brăila, Buzău, Botoşani şi municipiul Bucureşti, vizând evaziunea fiscală.
Din investigaţiile desfăşurate a rezultat că în perioada 2012 - 2015, mai mulţi cetăţeni coreeni şi români, prin intermediul unor societăţi comerciale din România, deţinute sau controlate de aceştia, au contractat diverse lucrări de la SC Daewoo Mangalia Heavy Industries SA, pe care apoi le-au subcontractat altor societăţi comerciale cu un comportament fiscal inadecvat (de tip fantomă), pentru a evita plata către bugetul consolidat al statului, a valorii TVA şi a impozitului pe profit aferente lucrărilor realizate.
Prejudiciul cauzat prin activitatea infracţională ar fi de aproximativ 11 milioane lei.
 
Vă prezentăm și versiunea în engleză a anunțului:
 
"Korea Development Bank, the largest shareholder of Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, said that it is inevitable for the shipbuilder's overseas affiliates including Daewoo Mangalia Heavy Industries and DeWind to be liquidated. Given the situation in which DSME must reflect a quarterly operating loss of more than 3 trillion won to its books, the bank decided there is no other way but to abandon the units.
 
Although DSME president Jung Seong-rip had earlier said his company would restructure all subsidiaries unrelated to shipbuilding, the principal creditor took this a step further by including a shipbuilding unit.
 
Korea Development Bank said on July 22 by citing a report submitted to Rep. Lee Jae-young (New Frontier Party), "Daewoo Mangalia and DeWind are unable to continue as going concerns and need liquidation. In the process of liquidation including working capital injection and actualization of loan guarantees, a large loss may occur." A Korea Development Bank official explained, "Even though it will be made clear only after due diligence as to whether to restructure overseas units, it seems liquidation would be the only way out."
 
Daewoo Mangalia is a Romanian shipbuilder acquired jointly by DSME and the Romanian government in 1997. Daewoo paid 44.8 billion won for the 51-percent stake in the company. Although the company was expected to play the role of a beachhead to the European market for Daewoo Shipbuilding, the Romanian subsidiary has had so many years in which it secured no ship or fewer than five ships in a year. As of the end of 2014, its total debt was 1,287.8 billion won, much higher than its assets of 752.8 billion won.
 
In addition to Daewoo Mangalia, Daewoo Shipbuilding must deal with DeWind, a U.S. wind power unit. Daewoo acquired the Irving (Texas)-based company in 2009 with a plan to nurture it as a centerpiece of its wind power business. But the unit has suffered from poor results since the acquisition. Its sales revenue shrank to 14.8 billion won last year from 180.4 billion won in 2012. Daewoo Shipbuilding provided loans of US$55.7 million (64.3 billion won) to DeWind, with an additional loan guarantee of $35.9 million (41.4 billion won)."
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii