Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
05:11 22 10 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Raportul public pe anul 2016 al Curţii de Conturi a României. Observaţiile la adresa Clubului Sportiv Farul Constanţa (document)

ro

22 Feb, 2018 00:00 791 Marime text
În temeiul prevederilor articolului 140, alineatul (2) din Constituţia României, republicată, precum şi ale articolelor 38, alineatul (1) şi 58, litera m) din Legea nr. 94/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii de Conturi, republicată, Curtea de Conturi a elaborat şi aprobat raportul public pe anul 2016.
 
Documentele întocmite cu ocazia misiunilor de audit financiar, audit al performanţei şi a controalelor tematice, însoţite de anexele acestora, au fost depuse / transmise entităţilor verificate pentru a proceda conform „Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea activităţilor specifice Curţii de Conturi, precum şi valorificarea actelor rezultate din aceste activităţi“.
 
Observaţiile camerelor de conturi, în urma acţiunilor proprii efectuate la entităţile aflate în subordinea Ministerului Tineretului şi Sportului (printre care şi Clubul Sportiv Farul Constanţa), sunt prezentate pe obiectivele urmărite pe parcursul acţiunii de audit.
 
În raportul public pe 2016, la CS Farul Constanţa se face referire în următoarele situaţii:

1. În ce priveşte modul de administrare şi evidenţiere a bunurilor aparţinând domeniului public şi privat al statului:
-  Neactualizarea datelor din Inventarul centralizat al bunurilor care alcătuiesc domeniul public al statului, precum şi nerespectarea prevederilor legale cu privire la intabularea dreptului de proprietate asupra unor bunuri aparţinând domeniului public şi privat al statului;
-  Administrarea necorespunzătoare a unor bunuri aparţinând domeniului public al statului, darea în folosinţă şi utilizarea lor fără respectarea principiilor economicităţii, eficienţei şi eficacităţii în utilizarea fondurilor publice;
-  Nerespectarea prevederilor legale privind procedurile de transmitere fără plată şi de valorificare a bunurilor aparţinând instituţiilor publice.
 
2. Cu privire la modul de stabilire, înregistrare şi virare a veniturilor cuvenite bugetului de stat şi bugetelor locale, precum şi cu privire la stabilirea, evidenţierea şi urmărirea încasării veniturilor proprii:
-  Necalcularea, neînregistrarea şi nevirarea la bugetul de stat a cotei de 50% din veniturile din chirii, precum şi a altor sume cuvenite acestuia.
 
Ministerul Tineretului şi Sportului (MTS) este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, în subordinea Guvernului şi funcţionează în baza HG nr. 11/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Tineretului şi Sportului, cu rol de sinteză şi de coordonare a aplicării strategiilor şi politicilor Guvernului în domeniile tineretului şi sportului.
Ministerul are în subordine 117 entităţi, dintre care: 42 de direcţii judeţene pentru sport şi tineret; 48 de cluburi sportive (printre care şi CS Farul Constanţa); 15 case de cultură ale studenţilor; 9 complexuri sportive naţionale; Institutul Naţional de Cercetare pentru Sport; Centrul Naţional de Formare şi Perfecţionare a Antrenorilor; Muzeul Sportului. Totodată, are sub autoritate 71 de entităţi, din care: 69 de federaţii sportive, Comitetul Olimpic şi Sportiv Român, Comitetul Naţional Paralimpic.
În anul 2017, la Ministerul Tineretului şi Sportului s-a efectuat misiunea de audit financiar asupra situaţiilor financiare încheiate la 31 decembrie 2016.
 
În raportul public pe anul 2016 al Curţii de Conturi, sunt menţionate următoarele recomandări:
- Stabilirea, în conformitate cu prevederile legale, a întinderii prejudiciilor produse instituţiei prin pierderea unor drepturi de creanţă, înregistrarea în evidenţa contabilă a MTS, precum şi dispunerea măsurilor legale pentru recuperarea acestora:
- Stabilirea şi înregistrarea în evidenţa contabilă analitică a MTS a persoanelor vinovate de lipsa bunurilor constatate cu ocazia inventarierii, precum şi dispunerea măsurilor legale în vederea recuperării valorii acestor bunuri;
- Respectarea prevederilor legale cu privire la modul de administrare şi evidenţiere a bunurilor aparţinând domeniului public şi privat al statului;
- Respectarea prevederilor legale cu privire la organizarea şi conducerea evidenţei financiar - contabile;
- Respectarea prevederilor legale cu privire la angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor;
- Respectarea prevederilor legale cu privire la modul de stabilire, înregistrare şi virare a veniturilor cuvenite bugetului de stat şi bugetelor locale, precum şi cu privire la stabilirea, evidenţierea şi urmărirea încasării veniturilor proprii.
 

Opinia de audit

 
Având în vedere rezultatele misiunii de audit financiar şi măsurile dispuse prin decizii ale Curţii de Conturi, ca urmare a abaterilor constatate în anii precedenţi, măsuri care nu au fost duse la îndeplinire de MTS, se concluzionează că situaţiile financiare pe anul 2016 ale MTS nu oferă o imagine reală şi fidelă sub toate aspectele semnificative a activelor, a poziţiei financiare, precum şi a performanţei financiare şi a rezultatului patrimonial, astfel că a fost exprimată a opinie contrară.
 
Pentru valorificarea constatărilor înscrise în Raportul de audit financiar pentru anul 2016, întocmit la nivelul ministerului, Curtea de Conturi a dispus măsuri prin decizie. MTS a formulat contestaţie împotriva deciziei, respinsă de Comisia de soluţionare a contestaţiilor.
 
Sursa foto: ZIUA de Constanţa
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii