Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
22:32 10 12 2018 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Facebook Ads promite un buget proaspăt și mare companiilor

ro

27 Feb, 2015 00:00 1268 Marime text


Cine sunt utilizatorii de Facebook din România?


În România, sunt peste 7,8 milioane de conturi Facebook, dintre care 4 milioane sunt deţinute de bărbați, iar 3,8 milioane aparţin femeilor. Mai bine de jumătate dintre ei intră aproape zilnic pe Facebook să afle noutăți, să citească știri, să încarce poze cu ultimele experiențe din viața de zi cu zi sau să urmărească ce au mai făcut persoanele pe care le au în lista de prieteni.

Publicitatea pe Facebook

Facebook Ads a devenit vital în ceea ce privește atât atragerea de clienți noi, cât și fidelizarea audienței existente pentru firmele care își fac publicitate în mediul online. Nu mai este o surpriză faptul că majoritatea companiilor doresc să aibă o vizibilitate online cât mai mare și investesc bugete serioase în cele mai sofisticate programe și campanii de publicitate.
Ce înseamnă Facebook Ads? Este vorba despre acele anunțuri plătite pe care le vedem cu toții în pagina noastră de noutăți, fie că ne interesează sau nu, fie ca ne plac sau nu. În acest context, detaliile din profilul tău de Facebook, precum interese, sex, locaţie, studii, vârstă, filme preferate și multe altele sunt informații pe care le oferim „gratuit“, dar care valorează mult și aduc mulți bani rețelei de socializare despre care vorbim.
Conform statisticilor Facebook, reclamele plătite pot ajunge la 89% din audiența dorită, însă multe ajung doar la 38%. De ce? Pentru că nu doar suma plătită pe reclamă contează, ci și felul în care este construită aceasta.

Cum funcționează publicitatea pe Facebook?

Cum vă găsesc reclamele? Lucrurile sunt mai simple decât credeți. În momentul în care ați completat în profilul de Facebook vârsta și studiile, școala pe care o urmați sau locul de muncă, orașul și țara unde locuiți, hobby-uri și alte detalii despre voi, prieteni și familie, lucrurile devin simple pentru platforma de socializare.

Întregul mecanism este pus în mișcare de roboți care funcționează pe baza unor algoritmi destul de preciși, ce clasifică profilurile de Facebook în funcție de vârstă/limbă/studii/localizare/preferințe. Dacă ați precizat și că sunteți pe cale să vă căsătoriți, cu siguranță reclama care plătește la costul licitat de Facebook pentru buchete de mireasă a unei firme din orașul în care locuiți va ajunge pe pagina voastră de noutăți.
De multe ori, reclamele pe Facebook conving utilizatorul să dea click pentru o poză haioasă, un mesaj interesant sau pur și simplu pentru că acestea au tot apărut pe „perete“, generând curiozitate.

Publicitatea pe Facebook îți crește vânzările... sau costurile

În fiecare zi, peste un miliard de oameni dau „Like“ și comentează în medie de 3,2 miliarde de ori. Atunci când ai o prezență puternică pe Facebook, afacerea ta ia parte la aceste conversații și poate avea acces pe piață prin cea mai eficientă metodă de promovare: recomandările între prieteni.
Întrebarea este cine pierde și cine câștigă atunci când un utilizator dă click pe o reclamă fără să îl intereseze produsul promovat? Facebook încasează banii pentru acel click, bani pe care îi plătește firma căreia îi aparține reclama.

Cum pot vedea rezultatele unei campanii Facebook Ads?

Rezultatele unei campanii Facebook Ads sunt extrem de ușor de observat și analizat. Anunțurile Facebook se concep, se verifică și se modifică dintr-un modul de administrare direct în Facebook. Astfel, orice persoană poate vedea exact unde s-au cheltuit cei mai mulți bani, ce campanie este cea mai profitabilă și unde se pot aduce modificări pentru a mări impactul unei campanii Facebook Ads.
Într-un final, un lucru este cert: pe Facebook, când este vorba despre noi, postăm doar „de bine“. Alegem cele mai frumoase poze, cele mai cochete localuri și puburi, dăm like la pagini doar ca să fim cool, nu avem dislike etc. Practic, toate acestea duc la crearea unui profil fals. Când ne alegem targetul reclamelor, ne bazăm și pe acest comportament, ceea ce ne poate crea probleme mari, întrucât nu suntem convinși că va ajunge acolo unde trebuie să ajungă. Cu alte cuvinte, Facebook își ia banii pe click-uri, însă nu avem garanţii că reclama va avea rezultatul dorit. Cu ce ar ajuta dacă publicitatea ta cu rochii de seară sau lenjerie intimă ajunge pe pagina unei fetițe de 12 ani care se dă în mediul online o domnișoară de 20 de ani?

Ti-a placut articolul?

Comentarii