Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
00:36 05 06 2020 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

USR Constanța “Primăria Constanței reduce suprafața trotuarelor creând piste de biciclete nefuncționale pe trotuar”. Explicațiile de ordin tehnic ale municipalității

ro

11 May, 2020 00:00 2948 Marime text

Marile orașe au înțeles cât de important este transportul alternativ și ecologic pentru a decongestiona șoselele de mașini și mijloacele de transport în comun. Și au implementat zeci de kilometri de piste de biciclete.

“La noi însă ca la nimeni: Primăria Constanței reduce suprafața trotuarelor creând piste de biciclete nefuncționale pe trotuar”, susțin reprezentanții USR Constanța, vezi secțiunea foto.
Aceștia apreciază că nu are ce să caute o pistă pentru biciclete, pe trotuar în această zonă, pe bulevardul Tomis, în condițiile în care existau variante mult mai simple pentru realizarea acestui proiect așa cum trebuie.
USR Constanța prezintă în acest sens și câteva exemple de bune practici din lume:
Oakland - Statele Unite, a permis accesul mașinilor pe 10% din străzi, restul străzilor putând fi utilizate fără restricții de către pietoni și bicicliști;
New York - Statele Unite, a anunțat că 64 de kilometri de străzi vor avea piste de biciclete și trotuare mai late pentru pietoni;
Budapesta – Ungaria, înființează piste de biciclete pe șoselele cu mai multe benzi și intenționează să le păstreze până în toamnă:
Berlin - Germania, anunță modificări substanțiale. Pe multe străzi au creat piste noi pentru biciclete, în locul unor benzi pentru autovehicule;
Bogota - Columbia, a înlocuit 35 km de benzi de circulație cu piste pentru biciclete, folosind conuri temporare;
Paris - Franța, are deja 370 de kilometri de piste și a mai înființat unele temporare ajungând la 650 de km.
Bruxelles - Belgia, centrul orașului va fi destinat doar bicicliștilor, pietonilor și autovehiculelor cu emisii reduse;
Milano - Italia, transformă 35 de kilometri de străzi destinate autovehiculelor în zone pietonale și pentru bicicliști;
Marea Britanie anunță investiții de două miliarde de lire în infrastructura pentru mers cu bicicleta și mers pe jos.

Ce spune Primăria Constanța despre pistele de biciclete?


Primăria Municipiului Constanța, prin S.C. Confort Urban, lucrează la amenajarea pistelor de biciclete în cadrul lucrărilor de modernizare a bulevardului Tomis, porțiunea cuprinsă între strada Poporului și Capitol și a bulevardului Mamaia, porțiunea cuprinsă între strada I.G. Duca și intersecția cu bulevardul Tomis.
Daniel Vlăescu - șef serviciu tehnic S.C Confort Urban: “Primăria Municipiului Constanta are în vedere legarea zonei istorice de restul orașului. În continuarea pistei deja existente pe bulevardul Tomis, pistă care este dublă, pentru două biciclete care merg pe sensuri diferite, pe zona de la Capitol avem o dată legătura cu bulevardul Mamaia unde avem prevăzute piste dedicate, în spațiul delimitat între partea carosabilă și trotuar, pentru fiecare sens de mers. Avem apoi legătura cu bulevardul Tomis unde a început deja amenajarea pistelor. Acestea vor fi amplasate pe trotuare, pe ambele sensuri de mers. Sunt finalizate deja căile de rulare pentru biciclete pe porțiunea cuprinsă între strada Poporului și intersecția cu bulevardul Mamaia, pe sensul de mers către Capitol”.
Bulevardele Tomis și Mamaia se află în plin proces de reabilitare pentru ca toți locuitorii orașului să se bucure de trotuare și străzi moderne benzi unice pentru transportul în comun, piste de biciclete și mult spațiu verde.
Daniel Vlăescu - șef serviciu tehnic S.C Confort Urban: „Pistele de biciclete pe bulevardul Tomis, de la Lupoaică până la Capitol sunt duble. De la intersecția Capitol, acestea se bifurcă pe ambele sensuri, pe trotuare. La intersecția cu strada Nicolae Iorga, sensul de mers spre zona Dacia, pista va ocoli parcul și va reveni pe bulevardul Tomis acolo unde ne permite trotuarul. Proiectanții au avut mai multe ipoteze de lucru. Având în vedere că trotuarele din acea zonă sunt foarte înguste, iar municipalitatea a specificat clar să nu se ia niciun metru de spațiu verde, a trebuit să analizăm cele mai bune opțiuni pentru ca pistele de biciclete să fie amplasate în zone de siguranță”.
 
 
Sursa foto: facebook/usrconstanta/primaria constanta
 
 

Ti-a placut articolul?

Comentarii