Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
05:50 03 05 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ce măsuri concrete sunt stabilite prin Programul Guvernului Ponta, special pentru Constanţa

ro

21 Dec, 2012 00:38 1761 Marime text
08_program_guvernare_panorama_litoral.jpgExecutivul Victor Ponta îşi propune, în programul de guvernare, să continue lucrurile începute în ultimele şapte luni, obiectivul central constând în realizarea unui echilibru corect între consolidarea fiscală sustenabilă şi relansarea economică, între economic şi social, între nevoia unui stat puternic şi reducerea risipei din banul public.

Potrivit documentului, Guvernul se angajează să promoveze un set coerent de politici macroeconomice menite să susţină mediul de afaceri, să refacă atractivitatea investiţională a României, să conducă la crearea de noi locuri de muncă şi să ofere o evoluţie favorabilă nivelului de trai al populaţiei.

Iată, în continuare, măsurile din Programul de Guvernare, speciale pentru judeţul Constanţa:

- Implementarea soluției tehnice pentru depozitarea finală a combustibilului nuclear ars la CNE Cernavodă;

- Dezvoltarea retelelor de transport al energiei electrice între Dobrogea si restul țării;

- Extinderea activitatilor de explorare si exploatare a zacamintelor de titei şi gaze din bazinul Marii Negre;

- Iniţierea parteneriatelor pentru modernizarea termocentralelor Elcen București, Iernut şi Doicesti;

- Implicarea activa in realizarea proiectelor europene Nabucco, a conductei de petrol Constanţa - Trieste, a terminalului LNG Constanţa şi AGRI;

- Extinderea digului de larg în Portul Constanţa;

- Canalul Dunăre ‐ Bucureşti (parteneriat public ‐ privat);

- Reabilitarea infrastructurii pe canalul Dunăre - Marea Neagră;

- Construirea liniei de mare viteză pe secţiunea Curtici- Bucureşti-Constanţa;

- Aeroportul Constanţa - scop militar şi turistic;

- Realizarea graduală a proiectelor pe Coridorul VII ce contribuie la asigurarea navigabilităţii pe Dunăre în condiţii de siguranţă, pe tot parcursul anului, pe canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră şi Poarta Albă - Midia Năvodari;

- Dezvoltarea portului Constanţa ca port regional strategic şi includerea sa în reţeaua de autostrăzi maritime. Portul Constanţa trebuie să devină una din cele mai importante porţi de intrare - ieşire din Europa a mărfurilor pentru Orientul Îndepărtat, folosind ruta Oceanul Indian - Marea Roşie - Canalul de Suez şi coridorul Traceca. În acest sens, în portul Constanţa va fi finalizat digul de nord şi se vor crea noi dane, astfel încât portul să-şi mărească capacitatea de operare cu 50%.

- Reluarea programului de dezvoltare a facilităţilor pentru turişti prin finalizarea conexiunilor terminalului de pasageri din Portul Constanţa.

- Realizarea a cinci centre intermodale principale (Bucureşti, Timişoara, Constanţa, Iaşi şi Braşov) şi a şase centre secundare (Craiova, Cluj, Târgu Mureş, Suceava, Giurgiu şi Piteşti) prin accesarea unor proiecte cu finanţare europeană.

- Consolidarea experientelor si traditiilor din turismul romanesc (turismul montan, de litoral, de tineret, circuitele culturale, turismul rural etc.) prin racordarea lor la tendintele si practicile europene si mondiale;

- Transformarea litoralului românesc în Zonă cu statut special, cu limită teritorială de 10 km pe uscat si 10 km în largul mării. Acest statut se aplică si regimului fiscal pentru cazinouri si jocuri de noroc;

- Reglementarea juridică a situaţiei plajelor printr-un nou act normativ. Plajele vor rămâne în proprietatea Consiliilor Locale şi vor fi date hotelurilor în regim de comodat;

- Agenţii economici vor fi obligaţi să întreţină plajele conform clasificărilor hotelurilor şi prin respectarea standardelor de calitate aferente;

- Organizarea irigării spatiilor verzi din staţiuni, a iluminatului şi rezolvarea problemei câinilor vagabonzi;

- Reglementarea poluării fonice şi amplasarea de bariere în larg pentru oprirea algelor;

- Crearea de cât mai multe parcări pe Litoral;

- Introducerea, în normele de clasificare a obligativitătii reabilitării exterioare a hotelurilor;

- Extinderea sezonului estival, precum şi obligativitatea, prin metode stimulative şi mai puţin corective, a deschiderii tuturor unităţilor de la data de 1 mai, până la 30 septembrie;

- Drum expres care să lege judeţul Tulcea de Coridorul IX de transport care leagă oraşele Bucureşti de Kiev şi Moscova prin Oraşul Focşani-Galaţi-Brăila-Tulcea-Constanţa de autostrada A2 şi conexiunea cu accesul şi tranzitul rutier de mărfuri şi persone către sudul şi nordul Europei;

- Reabilitarea şi îmbunătăţirea condiţiilor de mediu în ecosistemul administrat de A.R.B.D.D ( proiecte de reconstructie ecologica si renaturare a tuturor zonelor ce sunt necesare pentru biodiversitate, imbunatatirea circulatiei apei in Delta Dunarii ) cat si pe litoralul Mării Negre.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii