Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
21:16 17 06 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Val de nemulțumiri după prima sentință dată în dosarul celui mai grav accident din istoria Autostrăzii București - Constanța

ro

25 Jul, 2022 00:00 3601 Marime text
 
 
  • Patru morți și zeci răniți - iată ce pedeapsă a primit șoferul găsit vinovat de producerea celui mai grav accident din istoria Autostrăzii Soarelui, București - Constanța!  
  • Accidentul a avut loc pe data de 05 noiembrie 2016, iar potrivit anchetatorilor în eveniment au fost implicate 30 de automobile, două microbuze și un camion.
  • În acest teribil accident au fost implicate 60 de persoane, 41 au fost transportate la spitale, iar alte 16 au refuzat transportul.
  • De menționat că pe lângă decizia de condamnare, instanța a dispus acordarea părților civile a aproximativ 1,5 milioane de lei și 154.000 de euro, cu titlu de daune morale - echivalentul în lei la cursul BNR de la data plăţii.
 
Val de nemulțumiri după prima sentință dată de judecători în dosarul celui mai grav accident din istoria Autostrăzii Soarelui, București - Constanța. Tragedia a vut loc pe data de 05 noiembrie 2016, în eveniment fiind implicate 30 de automobile, două microbuze și un camion. În accident au fost implicate 60 de persoane, 41 au fost transportate la spitale, iar alte 16 au refuzat transportul. Din păcate, patru persoane au decedat.
 
În primă instanță, Judecătoria Lehliu-Gară l-a condamnat pe șoferul găsit vinovat de producerea acestui eveniment la doi ani și cinci luni de închisoare cu suspendare.
 
Decizia Judecătoriei Lehliu-Gară a fost contestată la instanța superioară, respectiv Curtea de Apel București, de toate părțile din dosar.
 
În motivarea deciziei de condamnare, magistrații de la Judecătoria Lehliu-Gară au retinut, printre altele, că „la stabilirea duratei pedepsei, instanţa a avut în vedere criteriile generale de individualizare a pedepsei prev. de art. 74 NCP, respectiv gravitatea infracţiunilor şi periculozitatea inculpatului, având în vedere următoarele criterii: natura infracţiunilor – fapte săvârşite din culpă, modalitatea şi împrejurările comiterii faptelor – pe timp de zi, în condiții de ceață densă, pe un carosabilul parţial umed, producându-se mai multe coliziuni - gen „carambol”, fiind identificate 32 autoturisme avariate (4 victime decedate, alte 50 de persoane  suferind leziuni), caracteristica accidentului - în cvasitotalitate, autovehiculele au lovit frontal pe cele aflate în faţa lor, fiind lovite concomitent sau succesiv, de mai multe ori, de autovehiculele care circulau în spatele lor, ceea ce a determinat formarea unei mase compacte şi schimbarea traiectoriei lor după fiecare lovitură, neadaptând viteza la condiţiile de drum, nepăstrând o distanţă suficientă faţă de vehiculul care circula în faţa sa, producând un accident de circulaţie soldat cu uciderea a două persoane şi vătămarea corporală a altor trei persoane, pericolul social pe care îl reprezintă astfel de fapte, aducându-se atingere vieţii, integrităţii corporale sau sănătăţii persoanei, persoana inculpatului (...)“, potrivit Portalului Naţional al Jurisprudenţei.
 
De menționat că pe lângă decizia de condamnare, iInstanța a dispus acordarea părților civile a aproximativ 1,5 milioane de lei și 154.000 de euro, cu titlu de daune morale - echivalentul în lei la cursul BNR de la data plăţii.
 
Prin rechizitoriul nr. 561/P/2016 din 01.07.2021 emis de Parchetul de pe lângă Tribunalul Călărați, procurorii au decis trimiterea în judecată a inculpatului (DS), în stare de libertate, pentru săvârşirea infracţiunilor de: „ucidere din culpă”, prev. de art. 192 alin. 2 și 3 NCP şi „vătămare corporală din culpă” prev. de art. 196 alin. 2, 3, și 4 NCP, ambele cu aplicarea art. 38 alin. 2 NCP.
 
În actul de sesizare a instanței, procurorii arată, printre altele, că în dimineaţa zilei de 05.11.2016, în timp ce conducea microbuzul marca Mercedes, model Benz Sprinter, km. 66+824 m, pe fondul neadaptării vitezei de deplasare la condiţiile de vizibilitate frontală (mult redusă - ceaţă densă), inculpatul a intrat în coliziune cu ansamblul de vehicule format din autotractor şi semiremorcă.
 
Anchetatorii arată că ansamblul de vehicule era oprit în faţa sa pe aceeaşi bandă.
 
Din accident a rezultat decesul a două persoane, precum şi vătămarea corporală a alto trei victime (toţi pasageri în microbuz).
 
Tot procurorii mai spus că microbuzul se deplasa pe A2, pe banda întâi, cu o viteză neadaptată condiţiilor de drum, în condiţii de vizibilitate redusă, respectiv de ceaţă alternând ca intensitate, astfel că la un moment dat, în zona km. 66, inculpatul a fost surprins de prezenţa semiremorcii (componentă a ansamblului de vehicule format din autotractor DAF şi semiremorcă SCHMITZ, încărcate cu seminţe de floarea-soarelui), care se aflau pe prima bandă, în faţa sa, viteza acestora fiind aproape de zero.
 
Deşi a frânat brusc, inculpatul a intrat violent cu partea frontală a microbuzului în spatele semiremorcii, fiind necesară deplasarea ansamblului pentru a facilita descarcerarea.
 
După finalizarea cercetărilor specifice, surse judiciare au declarat, pentru ZIUA de Constanța, că șoferul trimis în judecată este acuzat de moartea a două persoane, din cele patru care și-au pierdut viața în acest eveniment.
 
În al doilea grup de mașini, care au fost implicate în accident, s-a reținut vinovăția conducătorului unui microbuz, care nu a adaptat viteza la condițiile de drum, respectiv condiții de ceață densă și a intrat în impact frontal cu partea din spate a unui autotren, care reușise să oprească fără a intra în coliziune cu un alt grup de auto implicate în accident din fața sa.
 
 Conform anchetatorilor, în prima parte a grupului, nu s-a putut stabili vinovăția unor persoane responsabile de decesul a două victime. (două victime decedate în două auto diferite).
 
„Responsabilitatea a două persoane care ar fi putut fi angajată nu a condus la o trimitere în judecată a acestora, pentru că victima lor nu a formulat plângere. A existat o culpă a celui care conducea cu o viteză inferioară pe banda nr. 2. A fost prima mașină din toată nebunia asta. În acest caz, de către ambii experți s-a reținut că mergea cu o viteză inferioară pe banda a doua. Și culpa celui care lovește această mașină (a doua implicată) care nu a păstrat distanța regulamentară față de mașina din față și din cauza asta nu a putut opri. Aceste două vinovății au fost stabilite de ambii experți. În a doua mașină a fost o victimă care nu a depus plângere. După care, în a doua mașină se lovesc toate celelalte, care vin din spate. Toate se lovesc de această mașină. Nu se poate reține vina cuiva, dintre cei care s-au lovit. Unii chiar au reușit să oprească fără a se lovi frontal, însă erau loviți de cinci, șase ori din spate de alte auto. În această manieră s-a produs și decesul celor două victime din primul accident“, au mai declarat sursele judiciare, pentru ZIUA de Constanța.
 
Sursa documentare / motivare Portalul Naţional al Jurisprudenţei - rejust.ro
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și:
 
Triplu asasinat în cartierul Viile Noi din Constanţa! Au trecut opt ani
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii