Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
09:46 01 08 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Prefectura Tulcea contestă în instanță prelungirea perioadelor unor contracte de concesiune. Șase firme, implicate în litigiu

ro

31 Jul, 2025 13:39 235 Marime text
Foto cu rol ilustrativ, Sursa foto: Freepik

Instituţia Prefectului - Judeţul Tulcea contestă în instanță modalitatea în care au fost încheiate actele adiţionale de prelungire a perioadelor contractuale a unor contracte de concesiune încheiate cu șase firme.

La Curtea de Apel Constanța a fost înregistrat dosarul cu numărul 1411/88/2023, la data de 15.07.2025, care are în vedere anularea unui act administrativ. Litigiul se află, în prezent, în faza de recurs. Nu a fost stabilit un termen pentru următoarea ședință de judecată.

Reclamantul este Instituţia Prefectului - Judeţul Tulcea, iar pârâții sunt Consiliul local al municipiului Tulcea, alături de șase firme: Viosa SRL, Luca-Ciprirom Srl, Ardeleanu - I.V.Olimpia Societate in Nume Colectiv, Mah Trading Company SRL, Janette SRL și Satelit SRL.

Potrivit hotarârii nr. 824/2024 din 28.06.2024, Prefectul județului Tulcea a solicitat anularea hotărârii nr. 69 adoptată de Consiliul Local al Municipiului Tulcea în şedinţa ordinară din data de 30.03.2023 privind aprobarea prelungirii unor contracte având ca obiect concesionarea prin încredinţare directă a unor loturi de teren aparţinând domeniului privat al municipiului Tulcea, situate pe str. Constructorilor, în favoarea agenţilor economici proprietari ai construcţiilor.
„Se menţionează, în fapt, că reclamantul a solicitat anularea hotărârii nr. 69 adoptată de Consiliul Local al Municipiului ###### în şedinţa ordinară din data de 30.03.2023 privind aprobarea prelungirii unor contracte având ca obiect concesionarea prin încredinţare directă a unor loturi de teren aparţinând domeniului privat al municipiului ######, situate în ######, str. Constructorilor, #### #####, în favoarea agenţilor economici proprietari ai construcţiilor.

Reclamantul arată că toate contractele de concesiune încheiate cu societăţile mai sus arătate în baza Legii nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor, act normativ în vigoare la acel moment, conţin clauze identice în ceea ce priveşte posibilitatea prelungirii acestora. ##### pârâtul că un prim aspect de nelegalitate invocat de reclamant vizează modificările succesive ale perioadelor contractuale care nu au la bază o hotărâre a Consiliului Local al Municipiului ###### astfel cum prevăd dispoziţiile art. 129 alin. 2 lit. c) şi alin. 6 lit. b) Cod administrativ.

Prin urmare, reclamantul apreciază că, în lipsa acordului consiliului local pentru prelungirea lor, toate contractele de concesiune au încetat să producă efecte la data expirării perioadei contractuale, respectiv la data de 01.10.2015 dată la care se împlinea perioada de 10 ani.

Totodată, pârâtul arată că, un alt motiv de nelegalitate este cel privitor la temeiul de drept invocat în preambulul hotărârii, respectiv art. 306 alin. 3 Cod administrativ, în condiţiile în care contractele de concesiune încheiate rămân supuse legislaţiei în vigoare la data încheierii acestora, nefiind posibilă aplicarea unei dispoziţii legale intrate în vigoare ulterior perfectării contractelor.


Ca o chestiune prealabilă referitoare la cadrul procesual, pârâtul arată că, prin hotărârea atacată s-a aprobat prelungirea unor contracte având ca obiect concesionarea prin încredinţare directă a unor loturi de teren aparţinând domeniului privat al municipiului ######.

Contractele de concesiune a căror prelungire a fost aprobată prin hotărârea atacată au fost încheiate între Consiliul Local al Municipiului ######, prin Direcţia Întreţinere şi Administrare Patrimoniu reprezentată de Director şi ######## Şef, pe de o parte, şi societăţile pârâte, pe de altă parte.

Ulterior, la data de 11.04.2023, Direcţia întreţinere şi Administrare Patrimoniu ###### a încheiat cu societăţile concesionare acte adiţionale prin care au fost modificate şi completate contractele de concesiune iniţiale.”, conform Rejust.
Astfel, reclamantul contestă modalitatea în care au fost încheiate actele adiţionale de prelungire a perioadelor contractuale aferente celor 7 contracte de concesiune încheiate cu societăţile pârâte. Potrivit aceleiași surse citate, motivele de nelegalitate invocate de reclamant vizează modalitatea de prelungire a perioadelor contractuale, precum şi legea aplicabilă contractelor de concesiune.

Potrivit platformei termene.ro, toate cele șase firme reprezintă afaceri de familie și se ocupă, în principal, de comerț cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi și tutun ori comerț cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse nealimentare.

Pe fond, dosarul a  fost înregistrat pe rolul Tribunalului Tulcea, la data de 27.09.2023, iar instanța a dat câștig de cauză pârâților, în ședința de judecată din data de 28.06.2024. 
„Analizând actele şi lucrările dosarului, instanţa reţine următoarele:


Examinând excepţiile invocate de pârâţi, în condiţiile art. 248 alin. 1 Cod procedură civilă, se va constata caracterul lor nefondat, justificat de următoarele considerente: În privinţa excepţiei inadmisibilităţii, pârâtul Consiliul Local al al Municipiului ###### a susţinut că, atât contractele de concesiune în discuţie, cât şi actele adiţionale încheiate nu reprezintă acte administrative în sensul prevederilor art. 2 alin. 1 lit. c) şi c^1) din Legea nr. #### #### a contenciosului administrativ şi nu pot face obiectul verificării de către instanţa de contencios administrativ într-o acţiune formulată în regim de tutelă administrativă, câtă vreme au ca obiect punerea în valoare a unor imobile ce aparţin domeniului privat al unităţii administrativ-teritoriale, iar conform prevederilor art. 355 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, bunurile care fac parte din domeniul privat al statului sau al unităţilor administrativ-teritoriale se află în circuitul civil şi se supun regulilor prevăzute de Legea nr. 287/2009, republicată, cu modificările ulterioare, dacă prin lege nu se prevede altfel.”, potrivit Rejust.

În urma deciziei instanței, Prefectura Tulcea a fost obligată la plata către pârâţii persoane juridice de drept privat a sumei de 3.570 lei pentru fiecare, cu titlu de cheltuieli de judecată. 
„Tip solutie: Respinge cererea
Solutia pe scurt: Respinge excepţia inadmisibilităţii, ca nefondată. Respinge excepţia lipsei calităţii procesuale pasive, ca nefondată. Respinge acţiunea, ca nefondată. Obligă reclamantul la plata către pârâţii persoane juridice de drept privat a sumei de 3.570 lei pentru fiecare, cu titlu de cheltuieli de judecată. Cu drept de recurs în termen de 15 zile de la comunicare, care se va depune la Tribunalul Tulcea. Pronunţată azi, 28.06.2024, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei.

Document: Hotarâre  824/2024  28.06.2024”, se arată pe Portalul Instanțelor de Judecată.
Date financiare – firme implicate în dosar

Viosa SRL (1994)  

Firma a fost înființată în anul 1994, are sediul social în Tulcea, strada  Vărăriei Nr. 13 și se ocupă de comerț cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi și tutun.

În ultimul an fiscal, societatea a înregistrat datorii de 149.290 lei, pierdere de 6.849 lei, o cifră de afaceri de 278.113 lei, și un singur angajat.

Asociați și administratori sunt Cazacu Dumitru și Cazacu Georgeta.

Luca-Ciprirom Srl (1994)

SRL-ul are o vechime de 30 de ani, are sediul social în Tulcea, strada Mahmudiei nr. 148 și se ocupă de comerț cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi și tutun.

Firma, fără niciun angajat, a declarat, în anul 2024, o pierdere de 10.160 lei, datorii de 50 de lei și o cifră de afaceri de 6.932 lei.

Luca Constantin și Luca Elena au calitatea de asociați și administratori. Ambii controlează și firma La Ciresul Alb SRL, societate care are sediul social la aceeași adresă menționată anterior.

Ardeleanu - I.V.Olimpia Societate in Nume Colectiv (1994)

Sediul social al firmei în Tulcea, strada Ion Luca Caragiale Nr. 13, a fost înființată în anul 1994 și se ocupă cu aceeași activitatea ca cea desfășurată de firmele sus menționate.

În 2024, a raportat o pierdere de 551 lei, fără cifră de afaceri sau datorii ori angajați.

Asociați și administratori sunt Ardeleanu V. Vasile și Ardeleanu Irina, care mai apare ca administrator și asociat în Konfort Sport SRL.

Mah Trading Company SRL (1998)

Societatea a fost înființată în anul 1998, are sediul social în Tulcea, strada Alunișului nr. 6 și se ocupă de comerț cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse nealimentare.

Cu trei angajați, firma a declarant o cifră de afaceri de 1.180.982 lei, în anul 2024, un profit de 29.867 lei și datorii de 539.348 lei.

Asociații și administratorii firmei sunt Tranulea Gina și Tranulea Mugurel.

În 2024, Tranulea Mugurel  a fost Președintele secției de votare de la Școala Gimnazială „Traian Coșovei’’ Somova din Somova, județul Tulcea, iar în anul 2028 a participat la concursul de recrutare pentru ocuparea funcției contractuale de execuție vacante de inspector de specialitate, gradul II, din cadrul Serviciului Gospodăriei Comunale, Iluminat Public, Zone Verzi Salubritate, însă a fost respins.

Acesta controlează firma Mesterul Complet SRL.

Janette SRL (1995)

Janette SRL are sediul social în Tulcea, strada Sabinelor nr. 1 și se ocupă de comerț cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse nealimentare.

Înființată în anul 1995, firma cu 5 anajați a raportat, în anul 2024, datorii în valoare de 981.906 lei, pierderi de 48.652 lei și 740.608 lei cifră de afaceri.

Asociați și administratori sunt Valcu Eugenia și Valcu Ștefan.

Satelit SRL (1992)

Societatea are o vechime de 32 de ani, sediul social în Tulcea, strada 1848, bloc 2 și se ocupă de comerț cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi și tutun.

Cu 5 angajați, firma a raportat, în ultimul an fiscal, o cifră de afaceri de 4.768.327 lei, profit de 100.280 lei și datorii de 349.121 lei.

Ivlampe Danuț și Ivlampe Vasilica au calitatea de asociat și administrator.
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.


 Citește și:
Prefectul din Tulcea, demers la Curtea de Apel Constanța pentru anularea unei hotărâri a Consiliului Local Măcin
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii